تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816955279




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامه تقدير شوراي فرهنگي مهاجران افغانستاني‌ از رهبري


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نامه تقدير شوراي فرهنگي مهاجران افغانستاني‌ از رهبري
مطالبه مقام معظم رهبري مبني بر تحصيل همه كودكان افغانستاني در مدارس ايران با استقبال ويژه‌اي از سوي جامعه مهاجرين مواجه شده است.


مطالبه مقام معظم رهبري مبني بر تحصيل همه كودكان افغانستاني در مدارس ايران با استقبال ويژه‌اي از سوي جامعه مهاجرين مواجه شده است.
به گزارش تسنيم، هفته پيش خبر مطالبه مقام معظم رهبري براي تحصيل همه كودكان افغانستاني، اعم از قانوني و غيرقانوني در مدارس ايراني، در تسنيم منتشر شد و بازتاب‌هاي گسترده‌اي پيدا كرد. اين دستور كه با نگاهي فراتر از مرزهاي انساني و قوانين اداري، صادر شده بود، خيلي زود مورد استقبال وسيع جامعه مهاجرين افغانستاني و ايراني‌هاي معتقد به كرامت و اصول انساني قرار گرفت.
يك روز بعد از انعكاس اين خبر، محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت در نشست خبري هفتگي خود از اين تصميم استقبال كرد و اين دستور را «سنجيده و از جهت انسان‌دوستانه، قابل افتخار» دانست و افزود كه دولت وظيفه دارد آن را «با دقت به سرانجام برساند.»
نوبخت همچنين اعلام كرد كه وزارت آموزش و پرورش از اين اقدام حمايت خواهد كرد و اقدامات لازم براي عملي شدن آن را انجام خواهد داد. گفته‌هاي نوبخت نشان مي‌داد كه ظاهراً مانعي براي آغاز و پيگيري روند اجرايي شدن اين مطالبه بسيار مهم وجود ندارد و با مطالبه شخص اول نظام جمهوري اسلامي و استقبال سخنگوي رسمي نهاد اجرايي كشور، اين ماجرا خيلي زود رنگ حقيقت به خود خواهد گرفت.
ديروز صبح گفت‌وگوي تسنيم با دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه ظاهراً روند اجرايي شدن اين مطالبه به آنجا سپرده شده بود، منتشر شد. گفت‌وگويي كه مخبر دزفولي در آن با صراحت اعلام كرده بود: «كودكان افغانستاني براي تحصيل مشكلي نخواهند داشت و اگر هم مشكلي به وجود آيد، شورا وظيفه خود مي‌داند كه آن را پيگيري كند.»
سرانجام ديروز صبح، دبيركل شوراي عالي آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با تسنيم، خبر خوش اجرايي شدن اين دستور را اعلام كرد. دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش گفت: در جلسه اخير اين شورا، بحث ضرورت آموزش تمام فرزندان اتباع افغان در ايران مطرح شد. برخي از دستگاه‌هاي مسئول در اين زمينه اعتقاد دارند كه اگر خانواده‌هاي مهاجران افغان كارت هويت ندارند، فرزندانشان نبايد در مدارس ثبت‌نام شوند اما وزير آموزش و پرورش با استناد به دستور رهبر معظم انقلاب در خصوص آموزش تمام اتباع افغان، تأكيد كرد كه آموزش و پرورش موظف است از تمام دانش‌آموزان افغان، چه گروهي كه كارت هويت دارند و چه گروهي كه كارت هويت و اقامت ندارند، ثبت‌نام به عمل آورد.
ماجراي دستور رهبر انقلاب به‌محض انتشار با استقبال وسيع جامعه مهاجرين مواجه شد. خبر به‌شدت در فضاي مجازي و فضاي واقعي زندگي مهاجرين پيچيد و با استقبال ويژه‌اي از سوي مهاجرين مواجه شد.
در اولين واكنش رسمي منتشر شده، شوراي فرهنگي مهاجرين افغانستاني ساكن ايران ديروز نامه‌اي خطاب به مقام معظم رهبري منتشر كرد.
متن كامل نامه به اين شرح است:
با سلام و آرزوي تأييدات الهي، پيش از همه جاي دارد كه مراتب احترام و سپاسگزاري اين شورا را به‌نمايندگي از جامعه مهاجر، به ملت مسلمان ايران و مسئولان نظام اسلامي به‌خاطر ميزباني آنان از مهاجران افغانستان و حمايت از ثبات و بازسازي كشور ما به عرض برسانيم.
مهاجران مسلمان افغانستان با درك مشتركات ديني و فرهنگي ميان دو ملت و علاقه به نهضت جهاني اسلام كه در انقلاب اسلامي ايران تجلي كرده است، در اين سال‌هاي حضور در اين كشور، همواره كوشيده‌اند كه به‌عنوان شهرونداني زحمتكش، درستكار و مسئوليت‌پذير، دوشادوش ملت بزرگ ايران در عرصه‌هاي سازندگي و دفاع در برابر دشمنان اين كشور و انقلاب حضور يابند. تقديم حدود 2 هزار شهيد و صدها آزاده و جانباز در جنگ تحميلي، گواهي است بر اين سخن.
مسلماً مهاجرت براي مردم افغانستان با ناملايماتي نيز همراه بوده است. بخشي از اين ناملايمات طبيعي و حاصل وضعيت كشور ماست و بخشي نيز به‌خاطر مضايقي است كه كشور ميزبان با آنها دست به گريبان بوده است. بخشي نيز بدين واسطه رخ داده است كه دو ملت همسايه و همزبان كه قرن‌هاست بينشان مرزهاي دست‌ساخته استعمار ايجاد شده است، زماني براي شناخت و تفاهم بيشتر نياز داشتند.
آنچه اين دشواري‌ها را براي مهاجران ما تسكين‌پذير مي‌سازد، توجه و عنايت پدرانه حضرتعالي نسبت به وضعيت آنان است، چنانكه مسئولان مملكتي را به تكريم مهاجران فراخوانده‌ايد و تهران را خانه مردم افغانستان دانسته‌ايد.
در اين ميان سفارش آن رهبر فرزانه به مسئولان مملكتي براي تسهيل زمينه‌هاي تحصيل دانش‌آموزان بي‌مدرك مهاجر، روزنه اميدي بوده است براي بسياري از اين كودكان، كودكاني كه قريب است بر اثر تنگناهاي اداري، نسلي محروم از تحصيل و سواد بار بيايند، در حالي كه در اين قضيه تقصيري ندارند.
شوراي فرهنگي افغانستاني‌هاي مقيم ايران وظيفه خود مي‌داند كه مراتب سپاسگزاري خود را به‌خاطر اين سفارش‌ها به حضور آن رهبر فرزانه عرض كند و اميدوار باشد كه اين مطالبه‌هاي خردمندانه و دلسوزانه حضرتعالي از مسئولان نظام، تداوم يافته و شكل اجرايي بيابد.


منبع : تسنيم



تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن