تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819667784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم انجام اعمال شب نيمه شعبان به عنوان احتمال شب قدر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ خرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۲۴ب.ظ)
استاد حوزه علميه قم: لزوم انجام اعمال شب نيمه شعبان به عنوان احتمال شب قدر موج - قم - استاد حوزه علميه قم گفت: در روايات داريم که يکي از احتمالات قوي درباره شب قدر، شب نيمه شعبان است، بنابراين بجا آوردن اعمال آن و احياي اين شب اهميت زيادي دارد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، استاد حوزه علميه قم در جمع مسوولان و اعضاي ستاد شعبانيه استان قم با بيان اينکه گردآوري روايات مختص به حضرت مهدي (عج) در قالب يک کتاب جامع و کامل، اهميت زيادي دارد و بايد در دستور کار قرار گيرد گفت: 30 سال پيش بود که با برخي از دوستان همچون آيات مهدوي کني و محمدي گيلاني برنامه‌اي در اين زمينه داشتيم و توانستيم بخشي از احاديث را جمع‌آوري کنيم و مورد بررسي قرار دهيم.
وي افزود: امروز تلاش‌هاي زيادي انجام شده و کتاب‌هاي بسياري درباره مهدويت نگاشته مي‌شوند که جاي تقدير و تشکر دارد ولي لازم است کتابي جامع و کامل در اين حوزه تدوين شود.
آيت‌الله عباس محفوظي با بيان اينکه در کتب اربعه شيعه؛ يعني تهذيب، استبصار، کافي و من لا يحضره الفقيه روايات بسياري درباره حضرت مهدي (عج) وجود دارد، گفت: در عين حال احاديث بيشتري وجود دارد که مقدار آنها در اين کتاب‌ها کم است.
وي ادامه داد: تدوين سيره ائمه معصومين (ع) به صورت جامع، امر مهمي است که بايد حتما صورت اجرايي به خود بگيرد.
آيت‌الله محفوظي با اشاره به اينکه درباره سيره نبوي (ص) کتاب‌هاي بسياري به رشته تحرير درآمده، خاطرنشان کرد: شيعه و سني در اين محور اشتراکي، سهيم هستند، ولي؛ درباره حضرات معصومين (ع) هنوز آن طور که شايسته و بايسته بود کار نکرده‌ايم.
استاد حوزه علميه قم با بيان اينکه مهدويت از مسائل کلامي ماست که بحث و بررسي بيشتر بر روي آن لازم است، عنوان کرد: در روايات داريم که يکي از احتمالات قوي درباره شب قدر، شب نيمه شعبان است، بنابراين بجا آوردن اعمال آن و احياي اين شب اهميت زيادي دارد.
وي با اشاره به حديث (افضل اعمال امتي، انتظار الفرج) از حضرت محمد (ص) خاطرنشان کرد: بايد در مقام عمل خود را براي انتظار آن حضرت آماده کنيم؛ زيرا حقيقت آن است که انتظار الفرج به معناي عدم انجام گناه در جامعه محسوب مي‌شود.
استاد حوزه علميه قم با تاکيد بر زمينه‌سازي براي ظهور امام عصر (عج) بيان کرد: اگر فقط لفظ چراغ را تکرار کنيم، اتاق روشن نمي‌شود، بنابراين براي رويت خورشيد روي امام زمان (عج) نيز نبايد تنها به دعا براي فرج بسنده کنيم، بلکه ترک گناهان و امر به معروف و نهي از منکر، زمينه عملي براي ظهور آن حضرت است که بايد مورد توجه قرار گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن