تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820140717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوباما در گورستان/ خبرخوش رئیس جمهور برای مردم!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


در مراسم «روز یادبود»؛
اوباما در گورستان/ خبرخوش رئیس جمهور برای مردم!
باراک اوباما در گورستان آرلینگتون درایالت ویرجینیا: «طی ۱۴ سال گذشته، امروز نخستین مراسم یادبودی است که آمریکا درگیر یک جنگ عمده زمینی نیست.»



به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، رئیس جمهور آمریکا در مراسم "روز یادبود" که برای احترام به سربازان کشته شده آمریکا سالی یکبار برگزار می‌شود گفت که 10 هزار سرباز آمریکایی در افغانستان باقی خواهند ماند.     مراسم روز یادبود، از پايان جنگ جهانی دوم هر سال در آخرين دوشنبه ماه مه برگزار می شود. این روز در آمریکا، تعطیل رسمی است.     در آمریکا نیز در بسیاری از مناطق، در این روز با برپا کردن مراسم یادبود و رژه به نظامیان کشته شده آمریکا در جنگ ادای احترام می‌کنند.    

    از سال ۱۹۸۷ به اين طرف همه ساله هزاران موتورسوار از سراسر ايالات متحده به سمت بنای يادبود سربازان کشته شده در ويتنام در شهر واشنگتن به راه می‌افتند.     آمریکا یکی از کشورهای جنگ‌طلب دنیا محسوب می‌شود که در کشورهای مختلف به بهانه‌های متفاوت دخالت کرده است؛ از ویتنام و ژاپن و کره تا عراق و افغانستان و سوریه و...    

    به نوشته صدای آمریکا (VOA) باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا بامداد دوشنبه ۲۵ مه در مراسم روز یادبود سربازان کشته شده آمریکا در جنگ، در گورستان آرلینگتون درایالت ویرجینیا حضور یافت و با نثار گل به پای آرامگاه سرباز گمنام ادای احترام کرد.     اوباما در سخنرانی خود در این مراسم، به کاهش نیروهای آمریکا در افغانستان اشاره کرد و گفت: «طی ۱۴ سال گذشته، امروز نخستین مراسم یادبودی است که آمریکا درگیر یک جنگ عمده زمینی نیست. در این روز ما به فداکاری‌های هزاران مرد و زن نظامی آمریکایی که از ۱۱ سپتامبر جان خود را فدا کردند از جمله ۲ هزار و ۲۰۰ وطن‌پرستی که در افغانستان از خود فداکاری نشان دادند، ادای احترام می‌کنیم.»     اوباما در سخنرانی تایید کرد که حدود ۱۰ هزار نیروی آمریکایی تا پایان سال جاری به منظور آموزش و کمک به نیروهای افغانستان در آن کشور باقی خواهند ماند.    

    درمراسم یادبود گورستان ملی آرلینگتون مقامات وپرسنل نظامی از جمله اشتون کارتر وزیر دفاع و ژنرال مارتین دمپسی رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا حضور داشتند.     نیروهای آمریکا مستقر در افغانستان نیز روز دوشنبه در مراسمی به همین مناسبت شرکت کردند. ژنرال جان کمپبل فرمانده نیروهای آمریکا در افغانستان نسبت به فداکاری‌های سربازانی که در جنگ افغانستان جان باختند، ادای احترام کرد.

   

    آمریکا با هدف مبارزه با تروریسم 7 اکتبر 2001 به افغانستان حمله کرد اما نه تنها تروریسم کاهش نیافت بلکه افزایش گسترده‌ای داشت. در 20 مارس 2003 آمریکا به بهانه نابودی سلاح‌های اتمی صدام، به عراق حمله کرد اما هیچ سلاحی پیدا نشد و در عراق هم پس از 12 سال همچنان ناامنی و تروریسم حرف اول را می‌زند.    
444
   



۰۵/۰۳/۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن