تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820834595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت ۵۰۰ ميليارد تومان به کشاورزان خسارت ديده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ خرداد ۱۳۹۴ (۰:۵۴ق.ظ)
پرداخت ۵۰۰ ميليارد تومان به کشاورزان خسارت ديده موج - قائم مقام مدير عامل صندوق بيمه محصولات کشاورزي گفت: از نيمه دوم اسفند گذشته تا ارديبهشت امسال حدود ۵۰۰ ميليارد تومان خسارت به کشاورزان تحت پوشش پرداخت شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد ابراهيم حسن نژاد با اشاره به اين که پس از نيمه دوم اسفند سال گذشته با نوسان دما، بارش‌هاي شديد و سرمازدگي مواجه بوديم، افزود: در بهمن سال گذشته افزايش دما بخش گسترده اي از عرصه‌هاي زراعي را وارد مرحله رويشي کرد اما پس از آن از نيمه دوم اسفند کاهش دما و بارش‌هاي شديد در شمال، شمال غرب و غرب کشور خسارات قابل توجهي به مزارع وارد کرد.
وي گفت: گزارش نهايي ارزيابي خسارات در دست تهيه است و پس از آن خسارات کشاورزاني که تحت پوشش صندوق بيمه قرار دارند پرداخت خواهد شد.
قائم مقام مديرعامل صندوق بيمه محصولات کشاورزي افزود: 56 درصد خسارات به علت خشکسالي است که بخش قابل توجهي از ديم زارها را تحت تأثير قرار داده است.
حسن نژاد درباره تعهدات اين صندوق به بيمه گزاران گفت: تمام تعهداتي که در بيمه نامه‌ها وجود دارد پرداخت شده و ارقام جزئي از خسارات باقي مانده است که تا پايان خرداد پرداخت مي‌شود.
وي ميزان خسارات سال زراعي 93-92 را 9800 ميليارد ريال اعلام کرد و افزود: اين ميزان خسارات تا پايان سال گذشته پرداخت شده است.
حسن نژاد افزود: در مجموع 153 محصول کشاورزي تحت پوشش صندوق بيمه محصولات کشاورزي است.
وي گفت: براساس گزارش‌هاي موجود 4 ميليون هکتار از اراضي زراعي، 500 هزار هکتار اراضي باغي، 9 ميليون واحد دامي، 970 ميليون قطعه طيور و 45 ميليون متر مربع از استخرهاي پرورش ماهي تحت پوشش بيمه قرار دارد.
قائم مقام مديرعامل صندوق بيمه محصولات کشاورزي افزود: تعداد کشاورزاني که تحت پوشش صندوق بيمه محصولات کشاورزي قرار دارند حدود 2 ميليون نفر هستند.
حسن نژاد همچنين از اجراي طرح بيمه گلخانه‌ها خبر داد و گفت: امسال تمام گلخانه‌هاي کشور تحت پوشش بيمه قرار مي‌گيرد.
آبزي پروران به بيمه واحد توليدي خود مکلف شدند
قائم مقام مدير عامل صندوق بيمه محصولات کشاورزي گفت: پرورش دهندگان ماهيان سردآبي در صورتي خسارت دريافت مي‌کنند که تحت پوشش بيمه قرار گيرند.
حسن نژاد با اشاره به اينکه 45 ميليون مترمربع از استخرهاي پرورش ماهي تحت پوشش صندوق بيمه محصولات کشاورزي قراردارد، افزود: سال گذشته در پي شيوع بيماري "وي اچ اس" در استخرهاي پرورش قزل آلا و وارد شدن خسارت قابل توجه به آبزي پروران کمک‌هاي دولت به اين بخش از فعالان کشاورزي مشروط به بيمه مراکز آبزي پروري شد.
وي گفت: سال گذشته سازمان دامپزشکي کشور به پرورش دهندگان ماهي قزل آلا بابت شيوع بيماري و معدوم کردن ماهي‌ها 8 ميليارد تومان خسارت پرداخت کرد که در پي اين اقدام و براساس توافق‌هاي انجام شده تمام آبزي پروران مکلف‌اند واحد توليدي خود را بيمه کنند.
قائم مقام مديرعامل صندوق بيمه محصولات کشاورزي همچنين از اجراي طرح جديد بيمه در بخش آبزي پروري خبر داد و افزود: براساس برنامه ريزي‌هاي انجام شده آبزي پروراني که با روش پرورش ماهي در قفس توليد مي‌کنند تحت پوشش خدمات بيمه اي قرار مي‌گيرند.
حسن نژاد گفت: براساس قانون جديد بيمه ابنيه و عوامل توليد تحت پوشش گسترده بيمه قرار مي‌گيرد. وي افزود: اين قانون از اسفند سال گذشته به سراسر کشور ابلاغ شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن