تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812730931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفکر، تحليل و علم، انسان را از افسردگي بيرون مي آورد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ خرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۱۱ب.ظ)
آيت الله جوادي آملي: تفکر، تحليل و علم، انسان را از افسردگي بيرون مي آورد موج - آيت الله جوادي آملي گفت: اگر انسان انس با دانش و علم داشته باشد، هميشه شاداب و زنده است.
به گزارش خبر گزاري موج از قم، آيت الله جوادي آملي در ديدار دانش آموختگان جامعه المصطفي (ص) که در سالن اجتماعات مؤسسه بين المللي علوم وحياني اسراء برگزار شد، ضمن گراميداشت اعياد شعبانيه به روايتي از امام سوم شيعيان که فرموده؛ خداوند انسان هاي با همت، با اراده را دوست دارد، اشاره کرد و گفت: خداوند استعدادي در هرکدام از شما قرار داده سعي کنيد از اين فرصت و نعمت بهترين استفاده را ببريد.
وي افزود: اگر کسي از شما داراي استعداد برتر باشد، خود را وقف حوزه و خدمت به حوزه و دنياي اسلام نکند و خود را در مکان ها و مسووليت هاي ديگر مانند امام جمعه و مديرشدن مشغول کند فرداي قيامت مسوول بوده و بايد پاسخ گوي اين نعمتي که خدا با او عنايت کرده باشد.
اين مرجع تقليد گفت: قرآن و عترت مهمترين عنصر در بين مسلمانان بوده، هر کسي به اين دو بال وابسته بود گرفتار نشد و از نجات يافته گان بود و هرکسي به غير اين دو توسل کرد گرفتار شد.
وي خاطر نشان ساخت: اين دو بال، دو حقيقتي هستند که براي ابد ثابت و ماندگار اند و لازم است انسانها براي ماندگاري خود به اين دو امر وابسته باشد، همچنين علمي که از اين دو گرفته شده، قابل پذيرش براي همگان بوده چون کسي نيست محتواي آن را انکار کند.
آيت الله جوادي آملي گفت: آنچه ماندگار است کارهاي علمي و پژوهشي و تدريس در حوزه و برگزاري کرسي هاي درس است. بنابراين شما دانش آموختگان سعي کنيد استعداد خود را در توليد علم و دانش افزايي و تدريس و تبليغ آموزه هاي دين و خدمت به حوزه به کار گيريد.
اين مفسر قرآن ادامه دادند: اگر خود را در کارهاي علمي و تدريس در حوزه و دانشگاه بکار نگيرد در دوران باز نشستگي دچار افسردگي خواهيد شد.
اين مرجع تقليد با بيان اينکه اگر انسان انس با دانش و علم داشته باشد هميشه شاداب و زنده است، ابراز داشتند: تفکر، تحليل و علم، انسان را از افسردگي بيرون مي آورد.
وي خاطر نشان ساخت: قرآن خطاب به انسان ها فرموده هر آنچه را که ساير انبياء مانند حضرت آدم و نوح براي مردم خود بيان کردند، همان پيام، دستورات ديني و بيانات براي ساير انسانها و اقوام ديگر تغييري نکرده، ولي؛ آنچه همه بايد بدانند اين است که دين يک اصلي ثابت بوده و تثنيه بردار نيست.
اين مرجع تقليد ادامه داد: نظام الهي، فطرت انسان ها و ارتباط بين انسان و جهان هم سه اصل ثابت مي باشند و اين سه اصل ارتباط مستقيم با دين دارند. بنابراين اين اصول سه گانه اصل تغيير ناپذير و دين هم اصلي تغيير ناپذير و در ارتباط با يکديگر است.
وي افزود: آنچه مردم بايد بدانند اين است که اولا دين امري ثابت است، ثانيا تمام فضاي موجود حقيقي است، چون هر جا فکر و انديشه باشد، آن فضا حقيقي است و الان هم اين گونه است.
آيت الله جوادي آملي گفت: تبليغات مبلغان در اين فضا بايد طوري باشد که جوانان گرفتار آلودگي نباشند و اگر هم گرفتار شدند، بتوانيم با آموزه هاي قرآني درمان گر باشيم.
اين مفسر قرآن اظهار داشت: بايد آسمان شناس و زمين شناس باشيم، تا بدانيم در کدام طرف آسيب و آلودگي وارد مي شود، آن را درمان کنيم.
وي خاطر نشان ساخت: علما مرزداران فکري و عقيدتي در جامع اند. شما مبلغاني که در خارج مرزها و در کشور هاي خود حضور داريد و پيام رسان قرآن وعترت هستيد، مرزداران اسلام در برابر جبهه نفاق و کفر مي باشيد.
اين مرجع تقليد ابرار داشت: امروز در جهان، مرزهاي فکر و عقيدتي با شما مبلغان است و براي تأثير گذراي بهتر لازم است با قرآن و عترت در ارتباط کامل باشيد و همه مکان ها را فضاي حقيقي بدانيد چون حتي در فضاي سايبري هم فکر و انديشه است و هر جا که فکر و انديشه باشد فضا حقيقي است.
اين مفسر قرآن ادامه داد: بهترين درمانگر در اين فضا قرآن و عترت بوده و بهترين مبلغ کسي است که از اين دو بال نهايت استفاده را ببرد و زماني اين بيانات نوراني در ديگران اثر گذرا است، که خود ابتدا عامل باشيد و قلب شما تجلي گاه انوار الهي باشد.
آيت الله جوادي آملي گفت: خدا قلوب همه انسان ها را آماده پذيرش بيانات نوراي برگرفته شده از قرآن کرده، و فطرت همه را پاک قرار داده، مهم اين است که قلب شما براي گفتن اين بيانات، پاک و مطهر باشد.
اين مرجع تقليد افزود: با کتاب و مقاله نمي شود مردم را به راه درست برگرداند و امروز با کتاب و سخنراني نمي شود تبليغ کرد. بلکه بهترين تبليغ رفتار و کردار و اعمال شما است.
وي ابراز داشت: بايد مبلغ ديني از روح و باطن پاک برخوردار باشد، همچنان که در گذشته بزرگان دين اين چينن بودند. با سخنراني و کتاب نوشتن تبليغ نمي کردند.
اين مرجع تقليد افزود: هر کس لياقت انذار مردم را ندارد؛ خدا به هر کسي اين لياقت را نداده بلکه به قلب هاي پاک و روح آميخته با نورانيت اين لياقت را عنايت کرده. پس بکوشيد پاک باشيد و پاک باقي بمانيد. پيامبرخاتم (ص) در موقع موعظه اين گونه بودند صورت هاي او از ترس پيام الهي سرخ مي شد و در مردم هم تأثير مي گذاشت.
آيت الله جوادي آملي گفت: اگر کسي مي خواهد تبليغ دين کند بايد با قلبي مشتمل بر اخلاص، نيت پاک و طهارت روح حرکت کند نه براي رسيدن اموال و آب و نان.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن