تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815367735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افسردگي مزمن احتمال سکته مغزي را دو برابر مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: افسردگي مزمن احتمال سکته مغزي را دو برابر مي کند
افسردگي مزمن به مرور زمان اثرات مخربي بر سلامتي وارد مي کند. مطالعات جديد بر روي بيش از 16 هزار زن و مرد بالاي 50 سال نشان مي دهد که افسردگي، حتي بدون توجه به عوامل خطري مانند سيگار، اضافه وزن، وضعيت اقتصادي و سن، احتمال سکته مغزي را افزايش مي دهد.
به گزارش نامه نیوز، تحقيقات ديگري که در اين راستا صورت گرفته نشان مي دهد که دو سوم از بازماندگان سکته مغزي پس از ترخيص از بيمارستان، به افسردگي مبتلا مي شوند.


محققان به پزشکان توصيه مي کنند که اهميت درمان بيماري هاي روحي به اندازه هاي بيماري هاي ديگر است و نبايد ناديده گرفته شود.

بيماري افسردگي علاوه بر سيستم عصبي، سبب اختلال در عملکرد قلب و عروق نيز مي شود و مي تواند به حمله قلبي منجر شود. افراد افسرده معمولا براي مقابله با بيماري خود، به عادت هاي غلطي از جمله سيگار و پرخوري رو مي آورند.

خواب کافي، رژيم غذايي سالم، فعاليت بدني، تعيين هدف براي زندگي، مشاوره با روانشناس، شروع يک فعاليت جديد و معاشرت با افراد شاد و سرزنده، از مهمترين روش هاي مقابله با افسردگي هستند.




منبع: ایرنا


۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن