تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799688069




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهردار اصفهان به ابهامات اعضای شورای شهر پاسخ داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شهردار اصفهان به ابهامات اعضای شورای شهر پاسخ داد اصفهان - ایرنا - شهردار اصفهان با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر به 15 پرسش و ابهامات اعضای این شورا پیرامون پروژه در حال احداث قطارشهری اصفهان پاسخ داد.


به گزارش ایرنا، رییس شورای شهر اصفهان در دی ماه سال گذشته در نامه به شهردار اصفهان خواسته بود به تذکرات تعدادی از اعضای این شورا درباره تاخیر در اجرای قطارشهری، عبور از خیابان چهارباغ عباسی و ماندگار شدن دستگاه تی بی ام در میدان امام حسین (ع ) این شهر و تاخیر در احداث ایستگاه میدان آزادی همچنین استفاده از دیوار بتنی به عنوان جانپناه برای ایستگاه میدان شهدا و تعیین مدیر کل حوزه شهردار در شهرداری اصفهان توضیحاتی دهد.
سید مرتضی سقائیان نژاد روز شنبه به همراه معاونان خود در جلسه علنی شورای شهر اصفهان حاضر شد و به این سئوالات پاسخ داد.
شهردار اصفهان که طی 12 سال مسئولیت در این سمت برای اولین بار برای پاسخگویی درشورای شهر حضور یافته بود در ابتدای سخنان خود ، سئوال و استیضاح شهردار را حق اعضای شورای اسلامی شهر دانست و بر رعایت موازین قانون تاکید کرد.
سقائیان نژاد با بیان این نکته که تنها برای شفاف سازی افکار عمومی و نه برای پاسخگویی به شورای شهر آمده است، تصریح کرد: اهمیت اینکه سوال کنندگان قانع شوند یا نشوند درمرحله بعد است اما ابهام زدایی و شفاف سازی عملکرد شهرداری برای مردم شهر از اهمیت زیادی برخوردار است.
سقائیان نژاد اظهار کرد: براساس ماده 73 قانون شوراها برای تذکراتی که اعضای شورا نسبت به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری دارند و توسط رییس شورا به شهرداری اعلام می شود عبارت رعایت مفاد تذکر قید شده است.
وی با بیان اینکه در این ماده قانونی با صراحت موضوع طرح سوال از شهردار منوط به عدم رعایت مفاد مورد تذکر می باشد ، افزود: بنابر این مفهوم واژه تذکر در ماده مذکور شامل مواردی می شود که مفهوم رعایت برآن صدق می کند.
شهردار اصفهان ادامه داد: براین اساس سوال پیرامون فعالیت شهرداری از شهردار وقتی قانونی است که شهرداری در حال و آینده قادر به مراعات آن بوده و ادامه عملیات و عملکرد مورد اعتراض، قابل تحقق باشد بدیهی است از مطالب قانون فوق چنین استنباط می شود که اعتراضات مورد بحث باید مربوط به دوره فعلی شورا باشد و قابل رعایت نیز باشد.
وی اظهارکرد: اعتراض به اقدمات قبلی که امکان رعایت در آن وجود ندارد نمی تواند در ردیف واژه مذکور قرار گیرد زیرا در غیر اینصورت و محدود نبودن ظرف زمانی مشخص برای ایرادات فوق الذکر برای اجرای ماده 73 شامل کلیه عملیات و اقدمات در سالیان قبل تاحال را شامل خواهد شد که این امر به دلیل غیراجرایی بودن موضوع ، مورد نظر قانونگذار نبوده است.
وی با بیان اینکه، تذکر به شهردار که از سوی قانونگذار برای اعضای شورای شهر در نظر گرفته شده است، مربوط به زمان حال است ، افزود: در اقداماتی که مربوط به گذشته است دخالتی نداشته ام از اینرو براساس قانون تذکر اعضای شورای شهر نمی تواند به سوال تبدیل شود.
وی گفت: موارد درج شده در نامه رئیس شورای شهر در 16 دی 93 ، مربوط به دوره اول ، دوم و سوم شورای شهر همچنین شورای سازمان قطار شهری به ریاست استاندار وقت، هیات مدیره و مدیران عامل وقت سازمان قطارشهری می باشد.
وی با اشاره به اینکه شهرداری به تذکر شورای شهر پیرامون مدیر کل حوزه شهردار پاسخ داده است ، تصریح کرد: به همین دلیل شهرداری تذکر شورای شهر درخصوص قطارشهری اصفهان را پاسخ نداد.
وی پاسخگویی به سوالات مطرح شده پیرامون قطارشهری اصفهان را متناسب با محدوده اختیارات و میزان حق مداخله و تصمیم گیری شهردار ندانست و گفت: براساس مفاد اساسنامه سازمان قطارشهری اصفهان ، ریاست شورای این سازمان برعهده استاندار همچنین ریاست هیات مدیره این سازمان بر عهده معاونت امور عمرانی استانداری ، تعیین مدیرعامل سازمان قطارشهری منوط به تعیین شورای سازمان و صدور حکم مدیرعامل توسط استاندار می باشد لذا پاسخگویی به سوالات مطرح شده در محدوده اختیارات شهردار نیست.
وی با اشاره به اینکه مدیریت شهردار در پروژه قطار شهری اصفهان محدود است و شورای شهر نقش سیاستگذاری، نظارت بر تصویب بودجه را برعهده دارد ، افزود: بدیهی است مسئولان فوق هرکدام به تناسب نقش وظایف خود باید پاسخگو باشند.
سقائیان نژاد عوامل دیگری از جمله مشکلات مرتبط با سازمان میراث فرهنگی، میزان اعتبارات دولتی و تصمیمات دولت برای خرید واگن و تجهیزات قطار شهری اصفهان را در پیشرفت پروژه قطارشهری اصفهان موثر دانست و گفت: رسیدگی به این امور خارج از وظایف و حیطه شهرداری است.
وی همچنین به این نکته اشاره کرد که موضوع یاد شده را با استاندار به عنوان رییس سازمان قطارشهری مطرح کرده است و استاندار اصفهان نیز با تایید محدودیت اختیارات شهرداری در پروژه قطارشهری اصفهان مسائل و مشکلات موجود درروند اجرای این طرح را به یکی از اعضای شورای شهر متذکر شده است.
شهردار اصفهان چرایی انتخاب چهارباغ به عنوان مسیر قطارشهری اصفهان را به عبدالحسین سیف الهی مدیر اسبق قطارشهری و معاون اسبق امور عمرانی استانداری اصفهان که در جلسه حاضر شده بود محول کرد و گفت: شهرداری هیچ پروژه ای را بدون مصوبه شورای اسلامی شهر انجام نداده است.
وی با بیان اینکه این ظلم است که همه تخم مرغ هایی که در سبد دیگران چیده شده را از شهردار اصفهان بخواهید، خطاب به اعضای شورای شهر اصفهان گفت: قطار شهری ، سازمانی مستقل از شهرداری است و من یک بیست و یکم از ارکان این سازمان هستم لذا دیگر مسئولان نیز باید در خصوص عدم موفقیت پروژه قطار شهری اصفهان پاسخگو باشند.
در پاسخ به بخشی از سوال مطرح شده در خصوص تخلفات شرکت الموت که یکی از پیمانکاران مترو اصفهان بوده است، اظهار داشت: قرارداد قطار شهری با شرکت الموت قبل از زمان حضور من در شهرداری اصفهان بسته شده و باید یادآور شوم همچنان پرونده این شرکت در مراجع قضایی مفتوح است.
سقائیان نژاد به اعتبارات هزینه شده از سوی شهرداری اصفهان برای قطار شهری اصفهان اشاره کرد و گفت: دولت تا سال 93 بالغ بر 785 میلیارد تومان به قطارشهری اصفهان اختصاص داد اما شهرداری برای تسریع در عملیات این طرح با احتساب صدور پروانه های ساختمان برای قطارشهری و بودجه امسال ، 948.5 میلیارد تومان هزینه کرده است.
وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون تنها در دو شهر تهران و مشهد پروژه قطار شهری به بهره برداری رسیده است، افزود: اینکه می گویند در بسیاری از شهرهایی که بعد از اصفهان مترو را آغار کرده اند این پروژه به بهره برداری رسیده است، صحت ندارد.
شهردار اصفهان در خصوص تاخیر در راه اندازی ایستگاه های مترو در میدان امام حسین (ع) و میدان انقلاب نیز گفت: در حال حاضر موانع راه اندازی این ایستگاه ها برداشته شده و فعالیت عمرانی در ایستگاه میدان امام حسین (ع) از سرگرفته شده و عملیات اجرایی در میدان انقلاب نیز آغاز شده است.
وی ادامه داد: ایستگاه های میدان آزادی و سی و سه پل نیز در حال بهره برداری است و بزودی به پایان می رسد.
وی در ادامه در خصوص عدم فروش اوراق بهادار برای قطار شهری اصفهان نیز که مورد تاکید شورای اسلامی شهر اصفهان بوده است، توضیح داد: با توجه به کم بودن سود اوراق مشارکت مترو در مقایسه با سود بانکی و به پیشنهاد بانک مرکزی در خواست افزایش میزان سود این اوراق را به بانک مرکزی دادیم که با موافقت این درخواست از روز 26 اسفند سال گذشته فروش این اوراق آغاز شده است.
شهردار اصفهان در باره استخدام نیروهای فعال در سازمان قطار شهری که یکی از بندهای سوال اعضای شورای اسلامی شهر بود نیز پاسخ داد: روال استخدام نیروهای انسانی سازمان قطار شهری براساس نیاز و اخذ مصوبه هیات مدیره سازمان قطارشهری و پس از آزمون کتبی و مصاحبه براساس ضوابط سازمان قطارشهری اصفهان انجام شده است.
اعضای شورای شهر در سوال خود از شهردار احداث میدان امام علی (ع) باتوجه به نیاز این شهر به قطارشهری را اولویت شهر اصفهان ندانستند و معتقدند این اعتبارات باید در قطارشهری هزینه می شده است ، شهردار دراین باره پاسخ داد : هر پروژه شهری براساس نیازها و اقتضائات شهر طراحی می شود و باتوجه به اینکه احیای میدان امام علی (ع) منجر به بازسازی بخش عظیمی از بافت فرسوده شهر اصفهان می شد لذا این طراح که مصوبه شورای شهر را داشت، اجرایی شد.
شهردار اصفهان در پاسخ به پرسش اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص استفاده از عنوان مدیرکلی برای مدیر مسئول دفترش نیز گفت: شورای استان ها تشکیلاتی را برای دفتر شهردار شهرهای بالای یک میلیون نفر تعیین کرد ه است .
وی گفت: این عنوان در ساختار برخی از شهرداری کلانشهر ها از جمله قم ، تبریز و کرج بصورت حکم داخلی وجود دارد لذا برای پشبرد بهتر امور از این عنوان برای رئیس دفتر شهردار اصفهان نیز استفاده شد.
سقائیان نژاد با اشاره به اینکه این حکم هیچگونه بار مالی برای شهرداری اصفهان ندارد، تصریح کرد: این عنوان یک حکم انشایی و داخلی است و به دلیل اینکه مصوبه ای ندارد لذا حکم کارگزینی متصدی این عنوان تغییری نکرده است.
وی با اشاره به اینکه این موضوع در نهادهای دیگر از جمله شورای شهر مطرح است، گفت: به عنوان نمونه مدیر روابط عمومی و مدیر دبیرخانه شورای شهر عنوان هایی هستند که مصوبه ندارند اما شورای شهر برای پشبرد بهتر امور خود از این عنوان های داخلی استفاده کرده است.
خبر حضور در جمع شورای شهر و پاسخگویی به سئولات و ابهامات اعضای این شور طی هفته گذشته به عنوان یکی از داغترین اخبار محلی مطرح و مورد توجه محافل عمومی قرار داشت .
2093 / 1339



02/03/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن