تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819402999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادق نیت: مهم‌ترین دلیل مصرف دخانیات عرضه آسان آن در سراسر کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛
صادق نیت: مهم‌ترین دلیل مصرف دخانیات عرضه آسان آن در سراسر کشور است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با دخانیات و معاون وزیر بهداشت در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب به بررسی موضوع مبارزه با دخانیات پرداختند.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و صادق نیت رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با دخانیات و همچنین سیاری معاون وزیر بهداشت در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب یکشنبه 3 خرداد ماه به بررسی موضوع مبارزه با دخانیات پرداختند.

در ابتدای این برنامه طلا در پاسخ به این سؤال که کنترل بازار سیگار هم اکنون در دست چه کسی است گفت: بحث سیگار و قلیان هر دو به شدت به جامعه ما آسیب می‌زند و در این موضوع که سیگار و قلیان مضر هستند کسی تردیدی ندارد اما نوع نگاه به این کالاها باعث شده که ما نتوانیم یک ارزیابی و مبارزه درستی با این کالاهایی که مشکلات زیادی را برای جامعه ما ایجاد می‌کند داشته باشیم.

وی ادامه داد: تا چند وقت پیش شرکت دخانیات ایران هم وظایف حاکمیتی و هم وظایف تصدی گری داشت اما به استناد قانون اصل 44 وظایف حاکمیتی گرفته شد و شرکتی که کار تولیدی می‌کرد به واسطه دیونش به سازمان بازنشستگی فولاد واگذار شد و وظایف حاکمیتی آن نیز در مجموعه وزارت صنعت ، معدن و تجارت متمرکز شد.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: منظور از وظایف حاکمیتی یعنی مبارزه با قاچاق، ارائه مجوزها و عاملیت‌های تولید و توزیع، ارائه مجوزهای واردات و ارائه هولوگرام است که این موضوعات در اختیار مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که آیا توانسته ایم در برنامه قطع واردات موفق عمل کنیم یا خیر نیز اظهار داشت: ما در عصر واگذاری دچار مشکل شدیم یعنی واگذاری که انجام شد و شرکت خصوصی سازی شد، متولی قاچاق که توان اجرایی هم داشته باشد با یک خلأ مواجه شد لذا ما از یک سو شاهد افزایش کالای قاچاق شدیم.

طلا تصریح کرد: همچنین تمایل و رغبت تولیدکنندگان کالاهای دخانی به این که در داخل این محصولات تولید شود کاهش پیدا کرد و علت هم این بود که هم هزینه های تولید در داخل بالا بود و هم ایجاد کارخانه دچار مشکل بود لذا نهایتاً به واسطه برنامه پنجم از سال گذشته که این تفکیک ایجاد شد عملاً مرکز کنترل مواد دخانی شروع به صدور مجوز و احداث کارخانه  کردند.

در ادامه گفتگوی امشب صادق نیت رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با دخانیات نیز به آخرین آمارها از مصرف سیگار در کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین آمار که متعلق به سال 90 است بیش از 12 درصد جامعه ما مصرف دخانیات از جمله سیگار و قلیان را دارند اما چیزی که نگران کننده تر است مصرف رو به رشد قلیان در بین جوانان و نوجوانان و از آن نگران کننده تر افزایش شتایان مصرف قلیان در بین دختران و خانواده است.

** مهم‌ترین دلیل افزایش مصرف دخانیات عرضه آسان ان در سراسر کشور است
وی در ادامه به دلایل رشد مصرف سیگار در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دلایل رشد مصرف دخانیات ، عرضه آسان آن در سراسر کشور است و در حال حاضر جوانان و نوجوانان ما با فرصت کمتر از 3 دقیقه می‌توانند به اولین مرکز توزیع سیگار دسترسی داشته باشند.

رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با دخانیات اضافه کرد: دلیل دوم قیمت ارزان دخانیات در سطح کشور است که این یکی از مشکلات جدی است که بر این اساس ما سال گذشته تلاش کردیم با پیشنهاد مالیات برخورده فروشی این مشکل را اصلاح کنیم اما تا کنون موفق نبودیم.

وی یادآور شد: در اکثر کشورهای دنیا با افزایش مالیات توانستند هم قاچاق و هم مصرف مواد دخانی را کاهش دهند لذا بحث افزایش مالیات می‌توان میزان قاچاق مواد دخانی را کاهش دهد.

خبر در حال تکمیل است..








۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن