تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802782406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولویت دولت، توسعه متوازن در همه شهرهای استان مرکزی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار در مراسم افتتاح بوستان ملت اعلام کرد: اولویت دولت، توسعه متوازن در همه شهرهای استان مرکزی است اراک- ایرنا- استاندار استان مرکزی گفت: اولویت دولت تثبیت توسعه متوازن در همه نقاط و شهرهای این استان است.


محمود زمانی قمی شامگاه جمعه در مراسم بهره برداری از بوستان ملت کلانشهر اراک افزود: افتخارات استان مرکزی در تاریخ ایران بر هیچ کس پوشیده نیست و لزوم توجه به زیرساختهای عمران شهری و توسعه همه جانبه وظیفه همه خدمتگزاران در این استان است.
وی ادامه داد: دولت برای ایجاد زیر ساختهای شاخص توسعه در استان مرکزی برنامه های مختلفی دارد که اولویت نخست آن، بهره مندی همه شهروندان شهرهای مختلف استان از توسعه است.
اوبیان کرد: ساخت شهری آباد و با نشاط تنها با مشارکت گسترده همه آحاد جامعه میسر است و دولت به همراهی مردم چرخ های توسعه را به گردش درخواهد آورد.
به گفته زمانی قمی، ایجاد زیرساختهای توسعه اقتصادی و معیشتی از جمله راهکارهای دولت برای ایجاد نشاط و شادابی در همه نقاط استان مرکزی است.
استاندار استنان مرکزی بیان کرد: آلایندگی هوای کلانشهر اراک و برخی مشکلات زیست محیطی نیز باید با کار کارشناسی و بررسی همه جانبه موشکافی شود تا شهروندان با آسایش و آرامش در شهر خود زندگی کنند.
وی ادامه داد: مبلمان شهری در خور شان هر شهر این استان خواسته به حق شهروندان است و لازم است تا مسوولان شهری نسبت به آن حساس تر باشند.
زمانی قمی تاکید کرد: در خصوص تملک زمین های مربوط شرکت پخش فراورده های نفتی واقع در منطقه سرداران شخصا با ریاست محترم جمهور مذاکره خواهم کرد تا در صورت امکان مالکیت این زمین ها در راستای خدمت رسانی بهینه به شهروندان، تملک شود.
رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: امسال در راستای سند طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک 300 هکتار فضای سبز جدید به این شهر اضافه می شود.
کیومرث محمودی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده ، باید یک هزار هکتار فضای سبز به شهر اراک افزوده می شد که این مهم حمایت و عزم جدی دولت را می طلبد.
وی ادامه داد: ساماندهی و بهسازی پارک 210 هکتاری باهنر، توسعه فضای سبز بوستان امیرکبیر و کلاله و چندین پارک محله ای دیگر راستای خدمتگزاری به شهروندان است.
او گفت: شتاب توسعه عمران شهر اراک نیز روندی مناسب دارد که اجرای فاز اول طرح 55 متری، احداث شهرک خودرو و بهره برداری از مرکز تفکیک پسماندهای شهری در همین راستا انجام شده است.
به گفته محمودی، تصویب بودجه یک هزار و 21 میلیارد تومانی شورای اسلامی کلانشهر اراک برای شهرداری بی سابقه است و این مهم تنها برای ایجاد بستر توسعه عمران شهری در این منطقه است.
شهردار کلانشهر اراک نیز در سخنانی گفت: بر اساس امکان سنجی و بررسی های لازم، منطقه 2 شهری اراک در شاخص بهره مندی از فضای سبز شهری نسبت به دیکر مناطق، کمتر برخودار بود.
محمد ابراهیم عباسی افزود: بهره برداری از بوستان ملت کلانشهر اراک در مجاورت بیمارستان ولی عصر فرصت مناسبی برای ایجاد تفرجگاه عمومی در هسته پر تردد شهری است که این مهم توسط شهرداری اراک اجرایی شد.
وی اضافه کرد: همه امکانات و زیر ساختهای رفاهی و تفریحی در این مجموعه پیش بینی شده تا شهروندان اوقات فراغتی آرام توام با نشاط در این مجموعه فرهنگی، تفریحی داشته باشند.
بوستان ملت، به عنوان یکصد و نوزدهمین بوستان، پارک شهری و پارک محله ای کلانشهر اراک، شش و نیم هکتار وسعت دارد و 51 میلیارد و 235 میلیون و 470 هزار ریال صرف احداث آن شده است.
32 هزار مترمربع از فضای این بوستان به کاشت انواع گل های فصلی ، دائمی و چمن اختصاص یافته است وسامانه آبرسانی آن به صورت مکانیزه و قطره ای خودکار است و آب آن از طریق یک حلقه چاه غیرشرب با انجام 18 هزار متر لوله کشی تامین شده است.
برای روشنایی این بوستان یک هزار و 750 متر شبکه گذاری 20 کیلو وات صورت گرفته و 150 عدد پایه چراغ نصب شده است.
800 مترمربع عملیات بتن ریزی، سه هزار و 500 متر جدول گذاری، 17 هزار مترمربع اجرای کف فرش بتنی و دو هزار تن عملیات آسفالت از دیگر اقدامات انجام شده در بوستان ملت اراک است.
عملیات ساختمانی بوستان ملت اراک که پیشتر تلی خاک بود از سال 93 آغاز شد و در فاز دوم آن یک باب مسجد و بزرگترین آب نمای موزیکال کشور نیز تا یکی دو ماه دیگر ساخته می شود.
معاون امور عمرانی استانداری مرکزی، اعضای شورای شهر، شهردار اراک ، جمعی از مسوولان و عده ای از شهروندان در این مراسم حضور داشتند.
هم اکنون یک هزار و 350 هکتار فضای سبز در اراک وجود دارد و سرانه فضای سبز این کلانشهر به 22.4 مترمربع به ازای هر نفر رسیده است.
7112/6012/6066









01/03/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن