تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804480371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسيج دانشجويي: تجمعي در ميدان فلسطين نداشتيم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بسيج دانشجويي: تجمعي در ميدان فلسطين نداشتيم
حضور تعدادي اندك از دانشجويان منتقد مذاكرات هسته‌اي در ميدان فلسطين تهران باز هم به بهانه‌اي براي دروغ‌بافي روزنامه تجديد‌نظرطلب شرق عليه بسيج دانشجويي تبديل شد.


حضور تعدادي اندك از دانشجويان منتقد مذاكرات هسته‌اي در ميدان فلسطين تهران باز هم به بهانه‌اي براي دروغ‌بافي روزنامه تجديد‌نظرطلب شرق عليه بسيج دانشجويي تبديل شد.
ماجرا از آنجا آغاز شد كه مسئولان بسيج دانشجويي براي برپايي تجمعي در دفاع از دستاوردهاي هسته‌اي از استانداري تهران تقاضاي صدور مجوز كرده بودند.  بر اساس بررسي‌هاي «جوان»، مسئولان ذي‌صلاح در ابتدا به صورت شفاهي موافقت خود را با برگزاري اين تجمع اعلام كرده بودند اما كم‌تر از دو ساعت پيش از زمان برگزاري تجمع از استانداري تهران با دست‌اندركاران برگزاري تجمع تماس تلفني حاصل و خواستار لغو تجمع مي‌شود.
مسئولان برگزاري تجمع نيز ضمن پذيرش اين درخواست در بيانيه‌اي اعلام مي‌كنند كه تجمع ميدان فلسطين لغو شده و استانداري با صدور مجوز موافقت نكرده است، اما از آنجا كه پيش از درخواست استانداري اطلاع‌رساني درباره تجمع صورت گرفته شده بود تعدادي از دانشجوياني كه از برنامه لغو تجمع اطلاعي نداشتند در ميدان فلسطين حاضر شدند كه همين تجمع به دستمايه‌اي براي دروغ‌بافي روزنامه شرق عليه بسيج دانشجويي تبديل شد و اين تشكل دانشجويي را به برگزاري «تجمع غيرقانوني» متهم كرد.  در همين ارتباط محمدودود حيدري، رئيس سازمان بسيج دانشجويي در گفت‌وگو با روزنامه جوان در توضيح وقايع مربوط به تجمع دو روز پيش عنوان كرد: اين تجمع قرار بود براساس اصول همدلي و همزباني با دولت برگزار شود و تجمع‌كنندگان قصد توهين يا فشار به هيچ گروه، جريان يا مسئولي را نداشته‌اند. وي در ادامه افزود: اين تجمع ارتباطي به سازمان بسيج دانشجويي نداشت و بسيج چهار دانشگاه تهران به صورت مستقل درخواست برگزاري اين تجمع را داده بودند.  حيدري تصريح كرد: مقامات استانداري تهران در پاسخ به اين درخواست موافقت خود را به صورت رسمي اعلام اما از ارائه مجوز كتبي خودداري كردند تا اينكه تنها يك ساعت و نيم باقي مانده تا برگزاري تجمع طي يك تماس تلفني با برگزاركنندگان عنوان كردند كه مقامات بالاتر خواستار لغو اين تجمع هستند.
‌سيدمحسن ميرحاجي، مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تهران نيز ديروز در يك نشست خبري به ارائه توضيحاتي در خصوص اين تجمع پرداخت.  وي در اين نشست با تأكيد بر اين موضوع كه بسيج دانشجويي به عنوان پرچمدار جنبش دانشجويي وظيفه خود مي‌داند كه در تمامي مواضع حياتي جمهوري اسلامي در صحنه باشد، گفت: روند مذاكرات به ما نشان مي‌دهد برخي خطوط قرمز رعايت نشده است و طرف مقابل زياده‌خواهي مي‌كند و با هجمه رسانه‌اي‌اش تلاش دارد حق ملت ايران را تضييع كند. اين موضوع در بدنه بسيج دانشجويي دغدغه بود تا در اين باره اعلام موضع كنند.
ميرحاجي درباره دلايل درخواست دانشجويان از دولت براي اعطاي مجوز براي برگزاري تجمع گفت: از جمله اين دلايل هشدار به تيم هسته‌اي بود كه ما از منفعت كشور نمي‌گذريم. علاوه بر اين به عرصه آوردن سخنان مقام معظم رهبري بود. ما نمي‌توانيم ببينيم خطوط قرمزي كه مقام معظم رهبري تعيين كردند در مذاكرات رعايت نشود و از مراكز نظامي ما بازرسي شود.  مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تهران خطاب به دولت گفت: اگر آقايان معتقدند انتقاد حق دانشجويان است بگذارند دانشجويان انتقادات خود را در خصوص روند مذاكرات بيان كنند. ما به دولتمردان مي‌گوييم كه اين خدا است كه همه كارها را انجام مي‌دهد نه كدخدا.
ميرحاجي در ادامه سخنان خود گفت: ما انتقاد از مسير حركت فعلي دولت در مذاكرات هسته‌اي را وظيفه خود مي‌دانيم. علاوه بر اين انتقاد ما باز گذاشتن دست تيم هسته‌اي در مذاكرات براي احقاق حقوق ملت است.  مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تهران با تأكيد بر اين موضوع كه قانونمدارترين تشكل موجود در جمهوري اسلامي بسيج دانشجويي است، گفت: علاوه بر اين تنها تشكلي كه داعيه‌دار قانون و حمايت از آرامش و امنيت مردم است، بسيج دانشجويي است.
وي درباره درخواست تجمع براي انتقاد از روند مذاكرات هسته‌اي گفت: اين درخواست توسط بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي تهران و امام صادق(ع) صورت گرفت. در ابتدا ما مي‌خواستيم اين تجمع مقابل دفتر وزارت خارجه برگزار شود اما نهادهاي رسمي به ما گفتند اين مجوز صادر نمي‌شود. 


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن