تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804403552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به فعالیت‌های سازمان آمریکایی «کهنه‌سربازان حامی صلح»


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
نگاهی به فعالیت‌های سازمان آمریکایی «کهنه‌سربازان حامی صلح»
سازمان مردم‌‌نهاد «کهنه‌سربازان حامی صلح» با راه‌اندازی کمپین‌ها و برگزاری کنفرانس‌ها، می‌کوشد ضمن تأثیر‌گذاری بر دولتمردان برای کنار گذاشتن سیاست‌های جنگ‌طلبانه، افکار عمومی را نیز برای گسترش صلح و عدالت در جهان پرورش دهد.

خبرگزاری فارس: نگاهی به فعالیت‌های سازمان آمریکایی «کهنه‌سربازان حامی صلح»



 سایت جبهه جهانی مستضعفین نوشت: با وجود گسترش جنگ‌افروزی و سیاست‌های مداخله‌جویانه ایالات متحده آمریکا در سایر کشورها، بسیاری از مردم این کشور می‌کوشند تا ضمن ابراز بیزاری از جنگ، با راه‌اندازی گروه‌ها و نهاد‌های مردمی، دولت‌مردان خود را از رویکردهای جنگ‌طلبانه منصرف کنند.

در این گزارش به معرفی و شرح فعالیت‌های سازمان مردمی "کهنه سربازان حامی صلح" می‌پردازیم:

سازمان مردمی "کهنه‌سربازان حامی صلح"
گروه مردم‌نهاد "کهنه سربازان حامی صلح" در سال 1985میلادی توسط 10 نفر از کهنه‌سربازان آمریکایی و در اعتراض به رقابت جهانی کشورها در گسترش تسلیحات هسته‌ای و حملات ارتش این کشور به آمریکای مرکزی شکل گرفت.

این گروه اندکی پس از شکل‌گیری مورد استقبال بسیاری از آمریکایی قرار گرفت و تا سال 2003 یعنی سالی که آمریکا به عراق حمله کرد، بیش از 8000 نفر از کهنه سربازان و فعالان آمریکایی به این گروه پیوستند.

کهنه سربازان حامی صلح طی این سال‌ها در اعزام بیش از 50 هیأت صلح به آمریکای لاتین، اروپا، خاورمیانه، آسیا و آفریقا مشارکت داشتند و آنان را سرپرستی کردند.

فعالان این گروه با تعداد زیادی از دیگر سازمان‌های مردمی همکاری داشته و هزاران فعالیت صلح‌طلبانه را در سراسر آمریکا و پروژه‌هایی مانند "پروژه آب عراق" و "پروژه نجات کودکان جنگ" (درمان بیش از 100 کودک بوسنیایی آسیب‌دیده از جنگ) را در نقاط دیگر جهان انجام کرده‌اند.

این گروه به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد دارای یک صندلی دائمی در سازمان ملل بوده و نخستین سازمانی است که به عضویت دفتر صلح جهانی درآمده است.
 




اهداف سربازان حامی صلح
با توجه به اینکه رسانه‌های وابسته به افراط‌گراها و جنگ‌طلبان در آمریکا همواره می‌کوشند تا با تحت تأثیر قرار‌دادن مردم این کشور تعرض به خاک کشورهای دیگر را موجه و به نفع امنیت ملی آمریکا جلوه دهند، گروه‌های مردمی ضد‌جنگ ارزش بیشتری یافته‌اند.

اعضای این گروه تلاش می‌کنند تا با برگزاری کمپین‌های گوناگون درباره هزینه‌های جنگ، به ویژه حمله آمریکا به عراق به افکار عمومی نسبت به این مقوله آگاهی دهند.

فعالان گروه مردم‌نهاد "کهنه سربازان حامی صلح" با آموزش‌های همگانی، حمایت از برچیده‌شدن نظام‌های اقتصادی حامی جنگ و پایان دادن به جنگ می‌کوشند تا زخم‌های وارد بر پیکر جامعه انسانی را التیام بخشند.

این گروه با بیان اینکه صلح جهانی وظیفه‌ای بسیار فراتر از خدمت به یک ملت است تعدادی از اهداف خود را چنین برشمرده‌اند:
1) افزایش آگاهی عمومی درباره هزینه‌های جنگ
2) مهار دولت‌ها از دخالت در امور داخلی دیگر کشورها
3) تلاش برای کاهش رقابت‌های تسلیحاتی و در نهایت توقف کامل آن
4) عدالت‌خواهی برای قربانیان جنگ
5) حذف گزینه جنگ به عنوان وسیله‌ای برای تأمین امنیت ملی


پروژه‌های ملی "کهنه سربازان حامی صلح"
این سازمان با فعالیت ویژه بر روی چندین پروژه ضد جنگ، هم‌اکنون در حال مدیریت پروژه‌های ذیل است:

پروژه قایق صلح "گلدن‌ رول"
این پروژه از حماسه فعالان ضد جنگ در سال 1958 نشأت گرفته که در آن عده‌ای از معترضان جنگ، سوار بر قایق "گلدن‌رول" اعتراض خود را به نمایش رزمی سلاح‌های هسته‌ای در آمریکا نشان دادند و خاطره‌ای به یاد ماندنی را از شجاعت خود برجای گذاشتند.

فعالان این سازمان نیز با تمرکز بر فعالیت‌های مردمی می‌کوشند مخالفت خود را با گسترش سلاح‌های هسته‌ای در سراسر جهان به ویژه ایالات متحده نشان دهند.

آنان قصد دارند در حرکتی نمادین قایق "گلدن رول" را همراه فعالان حقوق بشر، گروه‌های مذهبی، فعالان حامی محیط زیست، نمایندگان و سفرای صلح از سازمان‌های گوناگون مردمی راه‌اندازی کنند؛ آنان هدف از انجام چنین اقدامی را غلبه شجاعت بر نظامی‌گری عنوان کرده‌اند.

پروژه آب عراق
این پروژه از سوی این سازمان در سال 1999 راه‌اندازی شده است که در پاسخ به تحریم‌های آمریکا برای به زانو درآوردن مردم عراق، سرنگون کردن صدام حسین و روی کار آوردن یک رژیم وابسته به ایالت متحده شکل گرفت.

این گروه از سال 2003 با حمله آمریکا به عراق و وخامت اوضاع داخلی این کشور،  با ارسال واحدهای تصفیه‌کننده آب به اماکن عمومی از قبیل مدارس و بیمارستان‌ها کار آب‌رسانی به عراق را انجام می‌داد.  




کمپین صلح کره
این کمپین در واقع پروژه‌ای ملی در راستای پایان دادن به جنگ پر‌هزینه و طولانی با کره و در راستای دوستی و نزدیکی مردم کره و آمریکا فعالیت می‌کند.

این پروژه در سال 2002 و با هدف افزایش اطلاعات مردم آمریکا درباره نقش کشورشان در کره، همکاری هیئت‌های صلح موجود در این دو کشور، کمک به قربانیان جنگ، حمایت از پایان رسمی جنگ علیه کره و جایگزین کردن توافق آتش‌بس با معاهده صلح به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

قلب این گروه مردمی با فعالیت‌های مداوم و مستمر بیش از 100 شاخه در داخل و خارج از ایالات متحده می‌تپد. انجمن‌هایی که همگی با هدف مقابله با جنگ، خشونت و تجاوز هر یک در گروه‌های کوچکی زیر نظر این گروه به فعالیت می‌پردازند.

زیر گروه‌هایی که در سراسر جهان برای تغییر دیدگاه عمومی مردم نسبت به فرهنگ غیر استوار جنگ‌طلبی و نظامی‌گری و به منظور مقابله با هزینه‌های مالی و انسانی جنگ‌های جدید راه‌اندازی شده است و می‌کوشند تا جامعه جهانی به ویژه جامعه آمریکایی را به سمت صلح و ثبات پیش ببرند.

اغلب این اهداف از طریق تشکیل سازمان‌های محلی، آموزش‌های همگانی، بهبود اوضاع قربانیان جنگ ویتنام و عراق، رسیدگی به اوضاع روحی سربازان، رسیدگی به امور بی‌خانمان‌ها، برگزاری نشست‌های زمین پاک، جشن‌ها و نمایش‌های خیابانی انجام می‌شود.
 



گروه‌های کار "کهنه سربازان حامی صلح"
این سازمان مردمی برای حمایت از صلح با تمرکز بر موضوعات گوناگون و راه‌اندازی گروه‌های تخصصی می‌کوشد تا بر روی موارد مهم و اساسی مرتبط با حوزه کاری خود فعالیت کند.

در این گروه‌های تخصصی، فعالان با راه‌اندازی کمپین، به‌روز رسانی وب‌سایت‌ها، برگزاری و ارائه کنفرانس‌های علمی و تحلیلی، نوشتن مقالات تخصصی و تماس با دیگر نهادهای مرتبط به انجام وظایف خود می‌پردازند.

گروه‌های وابسته به این سازمان عبارتند از:
1) گروه کار پیگرد قانونی جنایت‌کاران جنگ
2) گروه کار دموکراسی، قانون اساسی، قدرت‌های جنگی
3) گروه کار پهپادها، ربات‌ها و سلاح‌های آینده
4) گروه کار مقاومت
5) گروه کار کهنه‌سربازان بی‌خانمان
6) گروه کار انحلال سلاح‌های اتمی
7) گروه کار هزینه‌های جنگ و نظامی‌گری
8) گروه کار ایران
9) گروه کار آمریکای لاتین
10) گروه کار فلسطین

بیانیه‌های رسمی و مناسبتی "کهنه سربازان حامی صلح"
فعالان این گروه در ادامه تلاش‌های خود برای صلح جهانی بسته به نوع رویدادهای مهم جهانی که در راستای گسترش صلح و مبارزه با نظامی‌گری و جنگ به وقوع می‌پیوندد موضع‌گیری کرده و ضمن حمایت از صلح و عدالت می‌کوشد تا دولت‌مردان و افکار عمومی آمریکا را نسبت به این وقایع هوشیار کند.

مهمترین بیانیه‌ای مناسبتی این سازمان به شرح ذیل است:
1) پیام تبریک به دیپلمات‌های ایرانی برای رویکرد صلح‌طلبانه در مذاکرات لوزان
2) بیانیه محکومیت ماجرای "چپل هیل"
3) دعوت برای ایجاد روابط دیپلماتیک بین آمریکا با ایران و کوبا
4) بیانیه مخالفت با بمباران عراق و سوریه
5) موضع‌گیری درباره طرح اوباما برای مقابله با داعش
6) درخواست اجرای عدالت در مورد "مایکل براون"
7) بیانیه علیه حمله اسرائیل به غزه
8) بیانیه علیه جنگ در اوکراین
9) بیانیه هزینه‌های زیست محیطی جنگ
10) بیانیه محکومیت حمله پلیس مصر به فعالان حقوق‌بشری از جمله "مدیا بنجامین"
11) مخالفت با تحریم‌های جدید علیه ایران

تجربه جنگ‌های آمریکا در ویتنام، افغانستان و عراق، بسیاری از آمریکایی‌ها را از مخالفان جدی جنگ قرار داده است. تأمین خواسته‌های جنگ‌طلبان و افراط‌گرا‌یان از طریق تخصیص میلیاردها دلار مالیات شهروندان آمریکایی، مردم این کشور را از مخالفان سرسخت سیاست‌های جنگ‌طلبانه قرار داده است و بسیاری از مردم با فعالیت در نهاد‌های مردمی ضمن محکوم کردن فعالیت‌های نظامی و تسلیحاتی آمریکا، خواستار رسیدگی به اوضاع اقتصادی، رفاه عمومی و تخصیص بودجه برای حل مشکلات داخلی در کشورشان هستند.   مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است. بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی انتهای پیام/

94/03/03 - 15:39





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن