تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819022566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقسيم سود 150 ريالي براي هر سهم فرابورس ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ خرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۵۹ق.ظ)
تقسيم سود 150 ريالي براي هر سهم فرابورس ايران موج - در مجمع عمومي عادي ساليانه سال مالي 93 فرابورس ايران، سهامداران ضمن تصويب صورت‌هاي مالي با تقسيم سود 150 ريالي هر سهم فرابورس ايران موافقت کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام شرکت فرابورس ايران براي سال مالي منتهي به 29 اسفند 1393، روز دوم خرداد 94 به رياست رسول سعدي، رئيس هيات مديره و با حضور امير هاموني مدير عامل، حسن اميري ناظر سازمان بورس و اوراق بهادار، عليرضا عسگري ماراني و صادق عجمي به عنوان ناظران، ابوالفضل متين به عنوان دبير جلسه، رضا يعقوبي نماينده حسابرس و بازرس قانوني و بيش از 67 درصد سهامداران برگزار شد.
در ابتداي اين جلسه، امير هاموني، مدير عامل فرابورس ايران، رسالت اين مجموعه را ايجاد بازاري کارا با اولويت معيارهاي شفافيت، نقد شوندگي و قابليت اعتماد به منظور ايجاد بستر تأمين مالي ظرفيت‌هاي متنوع سرمايه‌گذاري و تخصيص کارآمد منابع، از طريق اوراق بهادار سازي انواع دارايي‌ها به منظور ايفاي نقش شايسته در توسعه اقتصاد ملي عنوان کرد و افزود: فرابورس ايران در خرداد 1390 در بازار پايه در گروه فعاليت‌هاي کمکي و نهادهاي مالي واسط درج شده و سهام آن به صورت توافقي مورد معامله قرار مي‌گيرد.
وي ضمن ارائه گزارش فعاليت‌هاي اين شرکت در سال مالي93 اظهار کرد: درآمدهاي عملياتي شرکت در سال گذشته حدود 226 ميليارد ريال، سود عملياتي142 ميليارد ريال، هزينه‌ها 84 ميليارد ريال و سود خالص 219 ميليارد ريال بوده است.
وي افزود: در اين دوره مالي، وجوه نقد حاصل از فعاليت‌هاي عملياتي 104 ميليارد ريال بوده و حقوق صاحبان سهام693 ميليارد ريال محاسبه شده است.
هاموني با بيان اينکه آخرين سود هر سهم سال 1393 فرابورس 508 ريال بود که مطابق با صورت‌هاي مالي حسابرسي شده با 6 درصد تعديل مثبت، رقم 536 ريال محقق شده است، ادامه داد: ارزش معاملات فرابورس ايران در سال قبل 332 هزار ميليارد ريال و حجم کل معاملات 52 ميليارد ورقه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، به ترتيب رشد 14 و 33 درصدي نشان مي‌دهد.
مدير عامل فرابورس ايران در ادامه از تمايز، رشد پايدار، توسعه يافتگي بازار، تعالي سازماني و رقابت پذيري در برابر بازارهاي جايگزين به عنوان محورهاي راهبردي اين مجموعه نام برد و افزود: کسب رتبه سوم در تعداد صندوق‌هاي قابل معامله در بين کشورهاي عضو کانون بورس‌هاي سازمان همکاري‌هاي اسلامي و رتبه چهارم ارزش معاملات بازار بدهي بين کشورهاي عضو کانون بورس‌هاي سازمان همکاري‌‌هاي اسلامي از جمله‌ افتخارات شرکت در عرصه بين‌المللي است.
به گفته وي، تدوين اساسنامه پيشنهادي صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري خصوصي، ارائه گزارش بازار هدف، ارائه گزارش راهکارهاي تأمين مالي حوزه فرهنگ و هنر، تهيه گزارش اقتصاد سنجي و تحليلي اثرات عرضه‌هاي اوليه بر بازار سرمايه، پذيرش 35 شرکت و درج 18 شرکت از جمله مهمترين اقدامات انجام شده در سال 93 بوده است.
مديرعامل فرابورس ايران ادامه داد: از ديگر اقدامات مهم انجام شده در سال قبل مي‌توان به پذيرش اولين صندوق سرمايه‌گذاري زمين و ساختمان، برگزاري 143 جلسه کميته عرضه، راه اندازي بازار دارايي فکري و انجام بيش از 500 مورد پيگيري شفاهي و کتبي شکايات سهامداران از شرکت‌ها اشاره کرد.
وي با اشاره به پذيرش عضويت 5 کارگزار جديد در فرابورس ايران و افتتاح 241 ايستگاه جديد معاملاتي کارگزاران عضو در سال 93 اضافه کرد: بهبود فرايند بازارگرداني اوراق پذيرفته شده با تغيير روش بازارگرداني از مبتني بر مذاکره به مبتني بر حراج، بازنگري ابزارهاي موجود بر اساس نيازهاي بنگاه‌هاي اقتصادي و فراهم کردن زمينه ملاقات براي بيش از 10 هيأت خارجي در محل ساختمان فرابورس ايران نيز در سال 93 انجام شده است.
هاموني به افزايش نمادهاي اصلي پذيرش يا درج شده از 252 به 280 نماد در سال 93 اشاره کرد و گفت: تعداد کل خريداران در اين دوره زماني 90 و تعداد کل فروشندگان 77 درصد افزايش يافته است.
در ادامه اين مراسم، رسول سعدي، رئيس هيات مديره فرابورس ايران، با اشاره به فعاليت‌هاي انجام شده در اين شرکت طي سال مالي گذشته، تصريح کرد: رشد و پايداري سودآوري به همراه رشد نوآوري در فعاليت‌هاي فرابورس مشاهده مي‌شود.
همچنين، نماينده بازرس قانوني و حسابرس ضمن مقبول دانستن صورت‌هاي مالي فرابورس، اظهار کرد: تمامي مفاد قانوني در معاملات فرابورس ايران رعايت شده است.
هاموني در بخش ديگري از اظهاراتش در پاسخ به سوال برخي سهامداران درباره برنامه‌هاي آتي فرابورس ايران بيان کرد: برنامه‌ آينده شرکت بر اساس استراتژي‌هاي تدوين شده، روشن است و يکي از مهمترين برنامه‌هاي ما همکاري با بورس‌هاي مطرح دنيا و همچنين سرمايه‌گذاري در بورس‌هاي نوظهور منطقه است.
اين گزارش حاکي است، در بخش پاياني مجمع، سهامداران ضمن تصويب صورت‌هاي مالي با تقسيم سود 150 ريالي براي هر سهم موافقت کردند و مقرر شد افزايش سرمايه به ميزان 25 درصد، حداکثر ظرف شش ماه تعيين تکليف شود.
مجمع، مبلغ 1610 ميليون ريال در خصوص عملکرد سال مالي منتهي به 29 اسفند 93 براي اعضاي هيات‌مديره در نظر گرفت و حق حضور اعضاي هيات‌مديره هم مبلغ 10 ميليون ريال براي حداقل دو جلسه در ماه تعيين شد.
همچنين، روزنامه‌ اطلاعات به عنوان روزنامه رسمي و موسسه حسابرسي بهراد مشار به عنوان بازرس قانوني و حسابرس اين شرکت در سال 94 انتخاب شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن