تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798349738




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش ابوطالبی به امضای مصوبه کنگره توسط اوباما درباره توافق هسته‌ای : افکار عمومی جهانی و ملی آمریکا اجازه نخواهد داد کنگره سخنی غیر از تصویب بگوید


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: واکنش ابوطالبی به امضای مصوبه کنگره توسط اوباما درباره توافق هسته‌ای : افکار عمومی جهانی و ملی آمریکا اجازه نخواهد داد کنگره سخنی غیر از تصویب بگوید
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور ایران با اشاره به امضای مصوبه کنگره آمریکا توسط اوباما درباره نظارت این نهاد بر توافق هسته‌ای عنوان کرد: اکنون، ایران قلب سیاست در آمریکاست، چه داخلی و چه خارجی.
به گزارش نامه نیوز حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور با اشاره به امضای مصوبه کنگره آمریکا توسط اوباما درباره نظارت این نهاد بر توافق هسته‌ای با ایران نوشت: اکنون که اوباما پس از مدت‌ها جدال و بحث، مصوبه کنگره را امضا کرد، رئالیسم سیاسی و حقوقی در آمریکا گام بزرگی در راه یکپارچگی برای تفاهم با ایران برداشت.


وی در ادامه آورده است: معنای این امر آن است که الف) تفاهم هسته‌ای با ایران در مسیر تعهد کامل آمریکا قرار گرفته است، ب) تعامل با ایران با تصویب هر دو حزب در آن کشور رخ خواهد داد، ج) قدرت منطقه‌ای ایران مورد اقبال ملی در آمریکا و تمایل جهانی برای حل معضلات واقع شده است.


معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور یادآور شده است که مکتب رئالیسم حقوقی و سیاسی مکتب غالب و قالب اندیشه حقوقی - پارلمانی و حوزه تصمیم سیاسی آمریکا است و بدیهی است که کلیت ساختار سیاسی هم از آن تبعیت کند. آمریکا آمادگی پذیرش ایران به عنوان قدرتی بزرگ که اعتبار امضای یک معاهده بین‌المللی در این سطح را داشته باشد، نداشت و اگر چه اعتراف به این واقعیت برای آنها سنگین بود، اما اکنون امضای این قانون وضع را تغییر داده، زیرا مهم این است که اکنون، هم کنگره و هم دولت آمریکا، باید توافق با این قدرت عظیم را امضا کنند، این روی دیگر سکه در این نزاع دیپلماتیک است.


ابوطالبی خاطرنشان کرده است: به همین جهت، اکنون، ایران قلب سیاست در آمریکاست، چه داخلی و چه خارجی. کنگره و اوباما ناخواسته هم هدف شده و تمامی تلاش‌ها در این حوزه سامان می‌یابد: از مصوبات کنگره تا نشست عربی در کمپ دیوید، برای تقویت تفاهمات و هم رأی سازی همپیمانان و به زودی رقابت‌های داخلی برای انتخابات در آمریکا. این مدل، همان روشی است که آمریکا قبل از امضا سایر معاهدات مهم بین‌المللی انجام می‌داد تا اروپا و همپیمانانش را قانع کند که معاهده به نفع همه است. لذا این تفاهم، اکنون میراث اوباما می‌شود و او نام خود را بر آن می‌نهد.


وی در ادامه و در صفحه توئیتر شخصی خود افزوده است: وقتی تفاهم 1+5 با ایران به کنگره برود، به این معناست که تاییدی ملی و بین‌المللی همانند سایر معاهدات معتبر در انتظار این تفاهم است، ولو با نام دیگر. البته افکار عمومی جهانی و ملی آمریکا اجازه نخواهد داد کنگره سخنی غیر از تصویب بگوید، چرا که انزوای بین‌المللی آمریکا و معضلات داخلی در بر خواهد داشت. این تفاهم البته بحثی اساسی را نیز در آمریکا دامن خواهد زد: اینکه مسیر تصویب ملی تفاهمات (دولت وکنگره) مهم است، یا نامی که بر آنها نهاده می‌شود.






۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن