تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799030991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالی 120 میلیارد دلار ضرر عقب ماندگی در پارس جنوبی/ از قطر در پارس جنوبی سه سال عقب هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: حسینی با بیان اینکه برای رونق و افزایش تولید باید برنامه منسجم و رقابت محور داشته باشیم، گفت: علت اصلی مشکلات اقتصاد و تولید این است که اقتصاد ما مقاومتی نیست و بازار ما تاکنون رقابتی نبوده است و بنگاه های اقتصادی زیاد با این ادبیات آشنا نیستند.

پایگاه خبری تحلیلی تراز: سیدحمید حسینی عضو سابق اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با تراز، در خصوص وضعیت اقتصادی کشور، اظهارداشت: هم اکنون در پارس جنوبی 20 فاز عقب هستیم که سالانه 120 میلیارد دلار از این عقب ماندگی ضرر می‌کنیم.
رئیس سابق اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی، با بیان اینکه قطر از 3 سال گذشته طرح های توسعه خود را در پارس جنوبی که برای آنها پارس شمالی است ، تکمیل کرده است، افزود: عقب ماندگی در حوزه های مشترک نفتی با قطر ، عربستان و عراق هم موجب شده است آنها روزانه 500 هزار بشکه بیشتر از ما از میادین مشترک برداشت کنند.
حسینی با بیان اینکه فعالان اقتصادی از کمبود نقدینگی رنج می برند، گفت: ایران بزرگترین شبکه نفتکش دنیا را دارد، اما بسیاری از تانکرهای نفتکش کشور به علت تحریم امکان فعالیت ندارد.
عضو سابق اتاق بازرگانی تهران با اشاره به حضور مردم در اقتصاد، بیان کرد: مردم وقتی در صحنه اقتصاد ورود می کنند که چشم انداز امیدوارکننده ای را مشاهده و احساس کنند سرمایه گذاری آنها در درازمدت جواب خواهد داد اما اگر این امیدواری مشاهده نشود سرمایه های مردم از کارهای دلالی و واسطه گری سر در خواهد آورد .
وی با بیان این مطلب که برای رونق و افزایش تولید نیازمند برنامه ریزی منسجم و رقابت محور می خواهد هستیم، افزود: اگر دولت برنامه داشته است، به تدریج اقتصاد کشور از رکود خارج شود و مردم احساس کنند رونق به اقتصاد کشور باز می گردد حضور پررنگ تری در اقتصاد کشور خواهند داشت.
حسینی با بیان اینکه در تولید، توزیع و خدمات و ... مشکلاتی داریم، ادامه داد: علت اصلی این مشکلات این است که اقتصاد ما مقاومتی نیست و بنگاه احساس نمی کند که اگر رضایت مشتری را جلب نکند ، مشتری را از دست می دهد و ضرر می کند.
این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: بازار ما تاکنون رقابتی نبوده است و بنگاه های اقتصادی زیاد با این ادبیات آشنا نیستند. شورای رقابت برای در رقابت پذیر کردن اقتصاد کشور به وجود آمده است ولی متاسفانه اقدامی در این زمینه انجام نشده و این شورا از مسیر خود منحرف شده است.
حسینی با بیان اینکه دولت می‌گوید دوستدار رقابت است، گفت: اما در عمل ساختارها، قوانین و مقررات و رفتارهای دولت رقابتی نیست و زمانی که دولت رفتارش با بنگاه های اقتصادی رقابتی نیست تعهدات خود را اجرا نمی کند و قراردادهایش یک طرفه است، نمی توان انتظار داشت بنگاه های اقتصادی توانمند باشند.





شنبه 2 خرداد 1394 ساعت 10:42





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن