تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813099985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بقاع متبرکه موجب عزت‌آفريني براي کشور ما هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ خرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۱۹ق.ظ)
مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور: بقاع متبرکه موجب عزت‌آفريني براي کشور ما هستند موج - قم - مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور عزت‌آفريني را از جمله برکات بقاع متبرکه دانست و گفت: با حضور در مراقد شريف، احساس عزت مي‌کنيم؛ زيرا مي دانيم اين حضرات سبب شدند دين باقي و زنده بماند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور در مراسم غبار روبي آستان امامزاده شاه سيدعلي (ع) و ميلاد حضرت عباس (ع) با اشاره به اينکه خداوند سه سوره ضحي، کوثر و انشراح را براي دلداري به نبي مکرم اسلام (ص) نازل کرد، اظهار داشت: مواقعي پيش مي آمد که حضرت در مقابل مشکلات و طعنه هاي دشمنان آزرده خاطر مي شدند و اين سوره‌ها براي دلداري به ايشان بودند.
وي افزود: سوره مبارکه کوثر نيز زماني نازل شد که دشمنان اسلام، حضرت محمد (ص) را ابتر؛ يعني کسي که نسل او ادامه نخواهد يافت ناميده بودند، اما؛ خداوند حضرت زهرا (س) را به پيامبر دادند و سپس اين سوره را نازل کردند و به ايشان وعده دادند نسلي که از اين دختر ادامه مي يابد پر خير و برکت خواهد بود.
آيت‌الله سيد هاشم حسيني بوشهري با بيان اينکه در دوره هاي مختلف دشمنان اسلام و پيامبر (ص) از هر وسيله اي براي قتل ائمه (ع) و ياران و نسل اين حضرات استفاده مي کردند، گفت: با اين حال وعده خدا عملي شد و امروز نسل رسول خدا (ص) در سراسر دنيا حضور دارند و و عامل برکات بسيار هستند و توانسته اند آثار بسياري را در تاريخ بر جاي بگذارند.
وي ادامه داد: نقشي که امامزادگان در تاريخ اسلام داشتند بسيار استنثايي است؛ زيرا فرهنگ اسلامي را در بين مردم ايران نهادينه کردند.
آيت‌الله حسيني بوشهري با اشاره به اين حقيقت که اگر ديني در بين مردم است از اين بزرگان بوده، خاطرنشان کرد: حتي پس از رحلت امامزادگان نيز قبور آنها ملجأ و مأمن مردم شده و به عبارتي، بقاع متبرکه محل رجوع و احترام مردم هستند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به دلايل حرمت امامزادگان در بين مردم ايران و همه مسلمانان جهان عنوان داشت: اين احترام از جانب تکريم پيامبر اکرم (ص) است در واقع ايشان با بعثت خود بيشترين خدمت را به مردم مسلمان و بشريت کردند و همه انسان ها بايد سپاسگزار نبوت حضرت باشند و اين احترام نيز از جانب همين حرمت ولايت و نبوت ايشان است.
وي با بيان اينکه به برکت همين تلاش هاست که امروز ائمه اطهار (ع) و سادات مورد احترام همه مردم هستند گفت: امروز همه ما در قبال حرم هاي اهل بيت (ع) و امامزادگان مسووليتي سنگين داريم؛ ابتدا شناخت صحيح آنها، دوم عشق و محبت و سوم عمل به راه و روش اين حضرات تکليفي است که بر دوش ما نهاده شده؛ زيرا وجود امامزادگان موجب تقويت اعتقادات و آرامش مردم مي‌شود و علاوه بر اين، سبب خواهد شد اعتقادات مردم تقويت شود و در مجموع حضور مردم در اين حرم هاي شريف باعث آرامش قلبي و اطمينان خاطر آنهاست.
آيت‌الله حسيني بوشهري افزود: مرقدهاي مطهر امامزادگان، عامل هويت بخشي به شيعيان مي‌شود و مردم با اين حرم هاي شريف هويت خود را بازشناسي مي کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبري، عزت‌آفريني را از ديگر برکات بقاع متبرکه دانست و عنوان داشت: با حضور در مراقد شريف، احساس عزت مي‌کنيم؛ زيرا مي دانيم اين حضرات سبب شدند دين باقي و زنده بماند، به عبارت ديگر، مراقد اهل بيت (ع) پايگاه عزت طلبي و پايگاه معنويت و نور ايمان هستند.
وي با بيان اينکه اين حضرات الگوي جامعه ما هستند خاطرنشان کرد: اگر راه و روش اين بزرگان را دنبال کنيم جامعه هميشه از بلايا و آفت ها و آسيب ها در امان مي ماند.
آيت‌الله حسيني بوشهري با اشاره به ويژگي ها و سجاياي حضرت عباس (ع) و با تاکيد بر اينکه ايشان را نبايد صرفا در حوزه مسأله ظهر روز عاشورا تعريف کنيم گفت: حضرت ابوالفضل (ع) داراي ويژگي هاي برجسته اي هستند از جمله مسأله عبد بودن ايشان؛ زيرا حضرت، نمونه کامل عبد صالح الهي به شمار مي روند، صفتي که در بالاترين درجه انسانيت از سوي خداوند به بندگان داده مي‌شود.
مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور ولايت پذيري را در کنار بصيرت عالي، ديگر صفت حضرت عباس (ع) برشمرد و افزود: ايشان هميشه خود را پشتيبان امام خود مي ديدند و مي فرمودند هميشه تابع و فرمانبردار امام حسين (ع) هستم و هيچ گاه خود را در حد مقام ايشان تعريف نمي کردند.
وي بيان داشت: لازم است همه ما حضرت ابوالفضل (ع) را الگوي هميشگي خود در جامعه قرار دهيم و زندگي ما به گونه اي باشد که در هر دوره اي پشتيبان ولايت و پيشتيبان دين حق باشيم.
آيت‌الله حسيني بوشهري با بيان اينکه امروز داعشي ها پس از تسخير الرمادي تهديد کرده اند به سوي کربلا حرکت مي کنند، تصريح کرد: اين تروريست هاي تکفيري بدانند تا وقتي شيعيان هستند اجازه نمي دهند آنها به نقشه هاي پليد خود برسند و به زودي به دست پيروان امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع) از بين خواهند رفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن