تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819188199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری جشن پیوند 100 زوج ناشنوا در خمینی شهر اصفهان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: برگزاری جشن پیوند 100 زوج ناشنوا در خمینی شهر اصفهان اصفهان -ایرنا- جشن ازدواج یکصد زوج ناشنوا از سراسر کشور روز پنجشنبه در دومین همایش ملی طرح پیوند آسمانی، در آستان امامزاده سید محمد (س) خمینی شهر استان اصفهان برگزار شد.


به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در این مراسم با بیان اهمیت برگزاری اینگونه مراسم برای ترویج ازدواج آسان در کشور خواستار پوشش مناسب رسانه ای این امور برای تشویق دیگر استانها و مسئولین کشور شد.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد گفت: امیدوارم همه مسئولین برای حل مشکلات ناشنوایان گوش شنوا داشته باشند و درحد توان برای مشکلات آنها تلاش کنند.
وی با اشاره به سفارش دین اسلام در باره ازدواج گفت: زوج های جوان باید وسیله آرامش و اطمینان یکدیگر باشند و محبت را محور زندگی قرار دهند زیرا هیچ چیزی غیر از محبت نمی تواند باعث گرمی و استحکام زندگی مشترک شود.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه خیلی اقوام روستایی و عشایری کشور با کمترین امکانات زندگی می کنند ولی در عوض آرامش در زندگی آنها حکمفرماست، افزود: احساس مسئولیت کردن در زندگی مشترک امری مهم و در عین حال مشکل است که باید مورد توجه زوجین باشد.
استاندار اصفهان نیز با بیان اینکه اولین بار است در یک مراسم عروسی سخن می گوید، از برگزار کنندگان این مراسم به عنوان یک حرکت زیبا و الگو تقدیر و تشکر کرد.
رسول زرگرپور با تاکید بر اینکه این مراسم حرکت جدیدی در نوع خود است که به همت اداره اوقاف استان و شهرستان خمینی شهر در کنار مرقد امامزاده سید محمد برگزار شد، ابراز امیدواری کرد این حرکت ملی با الگو برداری از استان اصفهان در سراسر کشور برای حمایت از ازدواج زوجهای ناشنوا انجام شود.
وی با خیر مقدم گویی به زوجهای ناشنوا از استانهای دیگر و شهر اصفهان گفت: استان اصفهان آمادگی کامل دارد برای سال آینده نیز میزبان برگزاری هر چه باشکوهتر این برنامه ملی باشد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز گفت: با همت مسئولین کانون ناشنوایان استان، سال گذشته جشن ازدواج 50 زوج ناشنوا در اصفهان برگزار شد و امسال یکصد زوج ناشنوا از سراسر کشور در کنار امامزاده محمد خمینی شهر ازدواج خود را جشن گرفتند.
حجت الاسلام محمد صادقی گفت: طبق توصیه مقام معظم رهبری یکی از اهداف ما برای تبدیل بقاع متبرکه به قطبهای فرهنگی، اجرای طرح پیوند آسمانی با هدف اجرای نیت واقفین و تقویت فرهنگ ازدواج آسان است.
وی اضافه کرد: به دلیل محدویتهای مالی، اداره کل اوقاف استان اصفهان در یکسال گذشته در کمک به مزدوجین هزینه کمی صرف کرده زیرا در گذشته واقفین استان به ترویج ازدواج اسلامی و آسان کمتر توجه داشته اند.
وی به خیران توصیه کرد که برای ایجاد یک حرکت ماندگار برای ازدواج جوانان و حمایت از سالمندان، وقف و از این طریق رضایت الهی را جلب کنند.
وی با اشاره به تلاش دو ماهه برگزار کنندگان این جشنواره گفت: همه یکصد زوج جوان ناشنوا کلیه مراحل پزشکی و مشاوره ای قبل از ازوداج را بدون هیچ مشکلی طی نموده اند.
مدیرکل اوقاف اصفهان با اشاره به اینکه در استان 26 هزار زوج ناشنوا و کم شنوا وجود دارند، از خیرین خواست از زوجهای جوان ناشنوا حمایت مالی کنند.
در این مراسم به صورت نمادین خطبه عقد یکی از زوجهای ناشنوا توسط آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان قرائت شد.
نماینده ولی فقیه در استان و استاندار اصفهان همچنین با حضور در صحن امامزاده سید محمد از نمایشگاه عکس و پوسترهای این آستان مقدس و آثار عکس رسول مختاری از عکاسان شهرستان خمینی شهر رونمایی کردند.
ت/م/7145/ 6508


















31/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن