تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799391593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درآمد 20 هزار میلیارد تومانی بازار آی سی تی ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وزیر ارتباطات خبرداد: درآمد 20 هزار میلیارد تومانی بازار آی سی تی ایران زنجان - ایرنا - وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: هم اکنون درآمد بازار حوزه آی سی تیICT کشور 20 هزار میلیارد تومان است که این بازار با توجه به معدل کل جهانی تا 60 هزار میلیارد تومان قابلیت گسترش دارد.


محمود واعظی روز پنجشنبه در جمع شماری از فعالان حوزه آی سی تی استان زنجان با اشاره به اینکه درآمد بازار حوزه ICT کشور تا سه برابر قابل افزایش است، افزود: این مهم به نوبه خود فضای بسیار مناسبی را برای حضور فعالان این بخش فراهم می کند.
وی با بیان اینکه بر اساس قانون وزارت صنایع متولی صنعت آی سی تی کشور است، اظهار کرد: از طریق مجلس شورای اسلامی مجوز گرفته شده است از بودجه ای که صرف توسعه بخش های دیگر می شود به مبلغ 120میلیارد تومان برای توانمندسازی شرکت های کوچک و شرکت هایی که طرح های مختلفی در این حوزه دارند اختصاص یابد.

**صادرات محصولات نرم افزار قوت می گیرد
وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات با اشاره به اینکه این وزارتخانه صادرات محصولات نرم افزار را در دستور کار قرار داده است، ادامه داد: صادرات این بخش سود آور است و باید با تکیه بر دانش بتوانیم در این مسیر حرکتهای خوبی داشته باشیم.
وی یادآوری کرد: طی جلسات برگزار شده با شورای عالی توسعه فضای مجازی این وزارتخانه مکلف شده است با همکاری بخش خصوصی و دستگاههای مرتبط تا دو ماه آینده تصمیماتی در حوزه صادرات محصولات نرم افزاری اتخاذ کند.
واعظی همچنین حمایت و کمک به شرکت های مربوطه در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات را از سیاست های مهم این وزارتخانه بیان کرد و گفت: طی ماههای گذشته سه بار فراخوان به شرکت های مربوطه برای ارایه طرح ها در این بخش داده شده است .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه این وزارتخانه سال گذشته با نیت خیر برای حضور شرکت های ایرانی در انجام پروژه های داخلی وارد عمل شد، ادامه داد: بسیاری از شرکت ها می گفتند می توانند کارهای زیادی در این حوزه انجام دهند اما وزارتخانه بی توجهی می کند.
وی ابراز کرد: این وزارتخانه تصمیم گرفت برای انجام پروژه های مربوط به زیرساخت های ارتباطی و فناوری به جای شرکت های خارجی با کنسرسیوم های داخلی وارد عمل شود.
واعظی افزود: در نهایت مشخص شد کنسرسیوم های متقاضی با اعلام مبلغ مورد نظر بیشتر به دنبال سودآوری و دلالی بودند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بهره گیری از سرمایه و تجارب شرکت های این بخش در مقایسه با گذشته مورد توجه بیشتری قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: طی 20 ماهه گذشته جلسات متعددی با حضور بخش خصوصی برگزار شده و معتقدیم می توان از ایده ها و طرح های آنان در پیشبرد برنامه ها و اهداف استفاده کرد.
وی خاطر نشان کرد: دولت یازدهم خصوصی سازی واقعی را دنبال می کند و برای تحقق آن اقدامات متعددی را مورد توجه قرار داده است.
*****مسایل حاشیه ای، مدیریت یکپارچه آی تی را با اخلال مواجه کرده است
معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات نیز گفت: بروز مسایل حاشیه ای مدیریت یکپارچگی حوزه آی تی را با اخلال مواجه کرده است.
نصر الله جهانگرد با اشاره به اینکه از سال گذشته چالش های بی مورد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به خود درگیر کرده است، افزود: برنامه ها را مطابق با برنامه های گروه های سیاسی پیش بردن، مدیریت یکپارچه حوزه آی تی را با مشکل روبرو کرده است.
وی یادآوری کرد: امسال تلاش داریم برنامه های متعددی را در مسیر شکوفایی و توسعه آی تی کشور برداریم.
معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات از تدوین آیین نامه ویژه صادرات محصولات نرم افزاری کشور خبر داد و گفت: تلاش می کنیم تا امسال آیین نامه ویژه صادرات نرم افزاری را تدوین کنیم.
جهانگرد با بیان اینکه توسعه فعالیت های اقتصادی در حوزه آی.تی نیازمند حمایت همه جانبه بخش خصوصی است افزود: در این میان با کمک بخش خصوصی می توان در فضای کسب و کار حوزه آی تی قدم سازنده ای را برداشت و این مهم به نوبه خود به توسعه و رونق اقتصادی منجر می شود.
این مسوول ادامه داد: باید این موضوع را بپذیریم که همه ارکان و زمینه های توسعه برای کشور ایجاد نشده است، هر چند در این زمینه نباید حمایت ها و تلاش های دولت یازدهم را نادیده گرفت.
وی همچنین برلزوم توجه به مراکز رشد و توسعه در سراسر کشور تاکید کرد و گفت: در نظر داریم تا مراکز رشد به عنوان بازوی شتاب دهنده در بحث توسعه مسایل مربوط به حوزه آی.تی و ارتباطات مطرح شوند.
این مقام مسوول خاطر نشان کرد: راه اندازی خط اعتباری ویژه در پست بانک از جمله ماموریت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیشبرد بهتر فعالیت ها است.
6085/7320



31/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن