تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815446648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمال‌طلبی‌ها عامل شکوفایی عقده حقارت در افراد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
کمال‌طلبی‌ها عامل شکوفایی عقده حقارت در افراد
یک روانشناس گفت: کمال‌طلبی‌ها موجب ایجاد عقده حقارت در افراد می‌شود زیرا رسیدن به کمال سخت است.


ربابه غفار تبریزی، روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به دلایل مختلف عقده حقارت در انسان، اظهار کرد: وجود احساس حقارت در کودکی والدین و استفاده از تحقیر و مقایسه به جای تشویق کودک دلایلی هستند که در ایجاد عقده‌ی حقارت در او تأثیرگذار هستند.
وی افزود: کمال‌طلبی‌ها موجب ایجاد عقده حقارت در افراد می‌شوند زیرا معمولاً رسیدن به کمال سخت است و فرد در اثر نرسیدن به آن دچار عقده‌ی حقارت می‌شود.


غفار تبریزی، با بیان اینکه حسادت نیز از عقده حقارت ناشی می‌شود، تصریح کرد: شخص حسود فکر می‌کند دیگری وضعیت بهتری نسبت به او دارد که او از آن برخوردار نیست بنابر این فرد آنچه را که خود دارد به چشم نمی‌بیند.



وی با بیان اینکه مشاوره و روان‌درمانی در از بین بردن عقده حقارت مؤثر است، عنوان کرد: روش اول در از بین بردن عقده حقارت این است که والدین به کودک بیاموزند که به دارایی‌های خود افتخار کند و خود را آن‌گونه که هست بپذیرد.



غفار تبریزی ادامه داد: روش دوم برای از بین بردن عقده حقارت این است که به فرد یاد داده شود که پله‌های رشد و ترقی را درپیش بگیرد تا در مسیر درست تحصیلی و کاری قدم بگذارد، اوضاع مالی خود را بهبود ببخشد و روابط خود را با اطرافیان اصلاح سازد.



این روانشناس در پایان گفت: کسانی که عقده حقارت دارند باید با اشخاصی دوست شوند که در عین اینکه وقت برای آنها می‌گذرد این افراد را دچار احساس حقارت نکنند.



انتهای پیام/




اخبار مرتبط

وابستگی به اینترنت زمینه‌ساز دوری گزینی از جامعه است/ اعتیاد به اینترنت از اعتماد به نفس شما می کاهد
تاثیرات سردی طلاق عاطفی
تاثیرات اشتغال مادران بر فرزندان/ زمانی که اشتغال مادران به عزت نفس فرزندان منجر می‌شود




۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن