تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820309242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرکت های معتبر سرمایه گذاری در انتظار ورود به بازار ایران هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


شرکت های معتبر سرمایه گذاری در انتظار ورود به بازار ایران هستند استان‌ها > ایلام - مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران در نشست ستاد توسعه صادرات غیر نفتی استان ایلام عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، در نشست ستاد توسعه صادرات غیر نفتی استان ایلام مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران؛ طاهر شه حامد گفت: بسیاری از شرکت های معتبر سرمایه گذاری دنیا منتظر ورود به بازار ایران پس از رفع احتمالی تحریم های هسته ای هستند.
وی به سفر خود به ایتالیا و دیدار با مدیران هلدینگ های سرمایه گذاری این کشور اشاره کرد و افزود: بسیاری از شرکت های معتبر خارجی آمادگی خود را برای اجرای طرح های اقتصادی و صنعتی در ایران اعلام کردند و امیدواریم با توافق نهایی، شاهد حضور آنان در کشورمان باشیم.
طاهر شه حامد در بخش دیگری از سخنان خود به کارکردهای صندوق ضمانت صادرات پرداخت و اظهار کرد: این صندوق قبل از حمل کالاها با صدور انواع ضمانت نامه های ریالی و ارزی و پس از حمل نیز با صدور بیمه نامه های معتبر از صادر کنندگان حمایت می کند.
وی تاکید کرد: صندوق ضمانت صادرات برای صادرکنندگان نمونه در زمینه صدور بیمه نامه تا 50 درصد تخفیف را در نظر می گیرد که امیدواریم با آشنایی بیشتر با کارکردها و تسهیلات این صندوق بیش از پیش از مزایای آن بهره مند شوند.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران کاهش خطر ریسک پذیری را از مهمترین کارکردهای این صندوق ذکر کرد و ادامه داد: بالا بودن ریسک در مراوده های تجاری با کشور عراق همواره از دغدغه های جدی صادرکنندگان به این کشور بوده که این صندوق با صدور بیمه نامه های معتبر حمایت های لازم را به منظور بازپرداخت وجه کالای صادراتی بعمل می آورد.
شه حامد یادآور شد: نرخ صدور ضمانت نامه ها در سایر مراکز به 2،5 درصد نیز می رسد در حالیکه صندوق ضمانت صادرات ایران به منظور حمایت هر چه بیشتر از تجار و بازرگانان این نرخ را با تنها یک درصد انجام می دهد.
وی اضافه کرد: تعدادی از شرکت های داخلی با استفاده از حمایت های صندوق توانسته اند دامنه فعالیت های تجاری و صادراتی خود را گسترش داده و در کشورهای همجوار بازار مناسبی را کسب کنند.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: اگر صادر کننده ای بدلایل سیاسی و تجاری امکان دریافت وجه حاصل از کالای صادر شده را نداشته باشد در صورت داشتن بیمه نامه های این صندوق با توجه به ارتباط نزدیک صندوق ضمانت صادرات با مجامع بین المللی خسارت تجار و بازرگانان ار طرف مقابل اخذ خواهد شد.
شه حامد خاطر نشان کرد: صادرکندگان استان ایلام در طول 10 سال گذشته بدلیل آشنا نبودن با کارکردهای صندوق ضمانت صادرات از تسهیلات این حوزه بی بهره بوده اند.
به گفته وی، این صندوق با انتصاب کارگزار و برگزاری کلاس برای رابطان این صندوق در این استان آموزش های لازم را در این زمینه به آنها ارایه می کند.
وی تاکید کرد: حمایت از صادرات به عوامل متعددی همچون تسهیل مسایل گمرکی، تامین منابع مالی و بانکی و ارایه بیمه نامه های معتبر وابسته است که صندوق ضمانت صادرات در این حوزه ها ورود کرده و تسهیلات مناسبی را در اختیار صادرکنندگان قرار می دهد.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات در پایان به تمامی صادرکنندگان توصیه کرد به منظور پوشش ریسک تجاری و سیاسی با طرف های خارجی از بیمه نامه های این صندوق استفاده کنند تا برای بازگشت وجه حاصل از کالای فروخته شده با مشکل روبرو نشوند.
لازم به ذکر است که تعرفه گمرگی ورود کامیون های حامل کالاهای ایرانی از مرز بین المللی مهران در جنوب استان ایلام با عراق توسط مسوولان این کشور در روزهای گذشته از هفت میلیون و 110 هزار ریال با افزایش بیش از پنج برابری به 36 میلیون و 700 هزار ریال رسیده بود. افزایش تعرفه گمرکی ورود کالاهای ایرانی به عراق باعث شد بازرگانان این کشور تمایلی برای واردات کالا و محصولات ایرانی نداشته باشند و خرید اجناس کشورمان برای آنان دارای صرفه اقتصادی نباشد. رایزنی های گسترده ای از سوی مقام های کشورمان به ویژه معاون اول رییس جمهوری برای رفع این معضل صورت گرفت که خوشبختانه با موافقت مجلس و دولت عراق مواجه شد. مرز بین المللی مهران در 85 کیلومتری جنوب غرب ایلام از کانون های تردد مسافر و کالا به کشور عراق است. روزانه بیش از 500 دستگاه کامیون و تریلر محموله های کالا را از مناطق مختلف کشور به گمرک مهران منتقل می کنند تا پس از سیر مراحل قانونی از این مسیر به کشور عراق صادر شود.    



پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 - 16:56:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن