تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803956557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفی نخست وزیر جدید کره جنوبی در سایه اختلافات شدید داخلی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معرفی نخست وزیر جدید کره جنوبی در سایه اختلافات شدید داخلی پکن - ایرنا - یک ماه پس از استعفای جنجالی «لی وان کو» نخست وزیر مستعفی کره جنوبی و چند روز پس از احضار او به دادگاه، «پارک گئون هی» رئیس جمهور این کشور وزیر دادگستری خود را برای تصدی این پست معرفی کرد.


به گزارش ایرنا، «لی وان کو» که فقط دو ماه در پست نخست وزیری فعالیت داشت متهم به دریافت رشوه 30 میلیون وونی (27 میلیون و 400 هزار دلار) است و همین موضوع باعث شد او اول اردیبهشت ماه سالجاری استعفا دهد.
اتهام به دریافت رشوه از سوی «لی وان کو» زمانی برملا شد که «سونگ وان جونگ» یکی از تجار معروف کره جنوبی قبل از اقدام به خودکشی نامه ای را در اختیار رسانه ها قرار می دهد و در آن ماجرای پرداخت رشوه به این مقام سیاسی و هشت تن دیگر از مقامات ارشد دولت کنونی کره جنوبی را فاش می سازد.
انتشار این خبر ضربه ای سنگین به رئیس جمهور کره جنوبی وارد کرد و باعث شد او نزد افکار عمومی کشورش با کاهش محبوبیت روبرو شود.
یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی روز پنجشنبه در گزارشی از انتخاب نخست وزیر جدید این کشور خبر داد و اعلام کرد که «هوآنگ کیو آهین» 58 ساله فردی است که «پارک» او را برای تصدی این پست انتخاب کرده است.
براساس این گزارش، «هوانگ» به عنوان دادستان و وزیر دادگستری در دولت کره جنوبی فعالیت می کرد و شاید انتخاب او در پست نخست وزیری به این خاطر باشد که رئیس جمهور کره جنوبی قصد دارد نشان دهد مبارزه با فساد مالی در دستگاههای دولتی را در دستور کار جدی قرار داده است.
«چئونگ وا دایی» مسئول امور رسانه ای دفتر رئیس جمهور کره جنوبی نیز امروز در سخنانی «هوانگ» را فردی مناسب برای پست نخست وزیری این کشور دانست و ابراز امیدواری کرد، با تجاربی که او در اختیار دارد دولت «پارک گئون هی» بتواند به بهترین شکل ممکن طرح مبارزه با فساد را اجرایی کند.
او تاکید کرد که رئیس جمهوری، «هوانگ» را با دو دستور کلیدی «اجرای طرح اصلاحات دولتی» و «ریشه کن کردن فساد» به عنوان نامزد تصدی پست نخست وزیری انتخاب کرده است.
«هوآنگ کیو آهین» نیز در یک نشست خبری اعلام کرد که با توجه به وضعیت حساس کنونی کشور، او قصد دارد با توجه به خواسته های اساسی ملت کره، اقداماتی را در راستای وحدت اجتماعی و وظایف ملی دولت این کشور انجام دهد.
معرفی این فرد برای تصدی پست نخست وزیری البته با واکنش هایی نیز در کشور کره جنوبی همراه بود.
«کیم یونگ راک»، سخنگوی حزب اتحاد سیاسی برای دموکراسی با اعلام مخالفت تشکل متبوعش با گزینه معرفی شده از سوی رئیس جمهور کره جنوبی اظهار داشت: شیوه پارک در انتخاب افراد مورد نظرش از دایره محدود اطرافیان خود که به تکرار اشتباهات سابق دولت منجر می شود، محکوم به شکست است.
در همین حال حزب حاکم کره جنوبی با استقبال از گزینه مورد نظر رئیس جمهور برای تصدی نخست وزیری این کشور از «هوآنگ کیو آهین» 58 ساله به عنوان چهره ای معتدل یاد کرده که علاوه بر حفظ ارزش های حاکم بر قانون اساسی و نظام حقوقی کشور توانایی خدمت رسانی به کشور در چارچوب سیاست های دولت را خواهد داشت.
دولت کنونی کره جنوبی همواره در خصوص انتخاب فرد مورد نظر برای پست نخست وزیری با مشکل مواجه بود و زمانی که دو نامزد پیشنهادی برای این پست به دلیل اتهام های مربوط به سوء سابقه رای نیاوردند، «چانگ هونگ وون» به این سمت انتخاب می شود.
او نیز بعد از حادثه غرق شدن کشتی مسافربری «سئول» در ماه آوریل سال 2014 میلادی (27 فروردین 93) که 304 نفر در آن جان باختند، مجبور به استعفا شد تا این پست به «لی وان کو» برسد که او نیز بعد از دو ماه مجبور به استعفا می شود.
کره جنوبی بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی گروه شفافیت بین الملل، در رده چهل و سوم درگیر با فساد مالی قرار دارد.
آساق*231*1597



31/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن