تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802707184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجموعه یادمان شهدای گمنام مراغه به بهره برداری رسید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: هفدهمین سفر استانی دولت/ مجموعه یادمان شهدای گمنام مراغه به بهره برداری رسید مراغه - ایرنا – مجموعه یادمان شهدای گمنام مراغه با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بهره برداری رسید.


مسعود سلطانی فر شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری مراغه با اشاره به افتتاح یادمان شهدای این شهرستان گفت: نباید از حماسه هشت سال دفاع مقدس به سادگی عبور کرد و باید به عنوان یک دستاورد بزرگ و غرورآفرین برای نسل آینده انتقال یابد.
وی افزود: کشورهایی که جنگ و حماسه ای تاریخی دارند، حماسه های جنگ خود را با ایجاد موزه جنگ و یادمان های مختلف به نسل آینده انتقال می دهند و ما نیز باید این حماسه را به نسل های آینده انتقال دهیم.
نماینده اعزامی رییس جمهوری به مراغه ، اظهار کرد: در پی دو جنگ در دو قرن گذشته در ایران، 40 درصد از خاک کشور از این سرزمین جدا شد ولی در هشت سال دفاع مقدس با جانفشانی و فداکاری شهیدان، نیروهای نظامی، مردم، امام راحل و فرماندهان نظامی، یک وجب از خاک جمهوری اسلامی در دست دشمن نماند.
سلطانی فر، با بیان اینکه در آغاز جنگ تحمیلی حدود 700 شهر و هزار روستای کشورمان به اشغال دشمن درآمده بود، ادامه داد: رزمندگان غیور در عین مظلومیت در این جنگ، اقتدار نظام و انقلاب اسلامی را به رخ دشمنان کشاندند و از ارزش های نظام دفاع کردند.
شهردار مراغه نیز در آیین بهره برداری از این طرح با اشاره به اینکه یادمان شهدای گمنام این شهر با عنوان "از خاک تا ملکوت" با شش ویژگی بارز احداث شده است، گفت: پنج خط متفاوت این یادمان که از روی زمین شروع شده و به آسمان رفته، نشان از متفاوت بودن زندگی شهدا بود که با رسیدن این خطوط در ارتفاع یکسان به همدیگر نشان از مقام شامخ شهادت است.
نادر ابراهیمی، افزود: فضاهای خالی بر روی این یادمان، جایگاه و مسوولیت های متفاوت شهیدان را نسبت به هم نشان می دهد و "نوشته بسم رب الشهدا" به صورت گرافیکی روی یادمان و پنچ خطه بودن (ستون) نشان از پنج شهید در این محل است.
وی با اشاره به اینکه ارتفاع این یادمان 14 متری به نشانه 14 معصوم است، اظهار کرد: این طرح از بین 62 طرح ارسال شده به دبیرخانه انتخاب شده و در انتخاب آن به هویت ایرانی – اسلامی، معناگرایانه، مفهومی بودن، خلاقیت و نوآوری، ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و عروج توجه ویژه شده است.
ابراهیمی، ادامه داد: مرحله اول یادمان شهدای گمنام این شهرستان متشکل از مجموعه ای به هم پیوسته و دارای امکانات رفاهی و فرهنگی با زیر بنای یک هزار متر مربع احداث شده است.
وی، گفت: در مرحله دوم این یادمان، امکاناتی شامل حسینیه، محل برگزاری مراسم های مذهبی، موزه شهدا و ساختمان های خدماتی احداث می شود.
شهردار مراغه با اشاره به اینکه مجموعه یادمان شهدای مراغه در زمینی به مساحت 15 هزار و 500 متر مربع در ضلع جنوب شرقی میدان بسیج این شهرستان واقع شده است، یادآوری کرد: این طرح با 14 میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.
ابراهیمی، اجرای 20 هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری، یک هزار و 500 متر مکعب سنگ چینی، اجرای سه هزار متر جدول گذاری و پله، سه هزار و 500 متر مربع کفپوش و 100 متر مربع آب نما و آبشار را از جمله اقدامات انجام شده مرحله اول این طرح اعلام کرد.
شهرستان مراغه در 27 خرداد 1391 معطر به عطر پنج شهید گمنام شد که چهار تن از این لاله های گمنام در سال 62 در عملیات خیبر و یک شهید نیز در عملیات والفجر هشت سال 62 شهد شیرین شهادت را نوشیده اند.
شهرستان مراغه در طول هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 400 شهید را به انقلاب اسلامی ایران تقدیم کرده است.
در جریان سفر رییس جمهوری و هیات دولت به آذربایجان شرقی، مسعود سلطانی فر به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری در مراغه در بدو ورود به این شهرستان این طرح را افتتاح و با حضور در آرامگاه پنج شهید گمنام با آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی ایران تجدید بیعت کرد.
بازدید از رصدخانه مراغه و شرکت در جلسه شورای اداری از دیگر برنامه های رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3034/8023/6183









31/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن