تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815579427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امریکا چند برابر آنچه که می دهد، پس می گیرد/ فقط حکام عرب فریب امریکا را می خورند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: امریکا چند برابر آنچه که می دهد، پس می گیرد/ فقط حکام عرب فریب امریکا را می خورند


استاد علوم انسانی دانشگاه لندن تصریح کرد امریکا اگر بادست راست پولی به کسی بدهد، با دست چپ چندین برابر آن را پس می گیرد. علی الاوسی افزود: حکام عرب بیش از همه فریب امریکا را می خورند و میلیاردها دلار به جیب شرکت های امریکایی می ریزند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پروفسور علی الاوسی، اسلام شناس و استاد عراقی الاصل دانشگاه لندن با اشاره به این که امریکا هیچ محبوبیتی در میان مردم کشورهای عربی ندارد و تنها با حکام آنها رابطه دارد، تصریح کرد: سیاست خارجی امریکا با این کشورها بر همین اساس پایه ریزی شده و یکی از اولویت های آن، حفظ امنیت رژیم صهیونیستی است که متاسفانه با وجود چنین حکامی، تا حدودی نیز موفق بوده است.

این استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گفتگو با برنامه پیشخوان شبکه خبر، درباره کمک های اقتصادی امریکا به برخی کشورهای منطقه گفت: مقامات امریکایی اطمینان دارند که این پول ها به امریکا باز می گردد. اگر امریکا با دست راست پول یا کمکی ارائه می دهد، چندین برابر آن را با دست چپ پس می گیرد.

وی افزود: کافیست به کشورهای عربی منطقه نگاه کنید. آنها بارها در زمینه های مختلف از کمک های اقتصادی و حتی نظامی امریکا بهره مند می شوند، اما همزمان میلیاردها دلار عربستان، امارات و قطر صرف خرید سلاح از امریکا و دیگر کشورهای غربی می شود.

علی الاوسی تاکید کرد: اطمینان داشته باشید که هر کمکی که امریکا می کند و هر پولی که م یدهد، بیش از آن را باز پس می گیرد و خیالش راحت است که این پول ها باز می گردد.
علی الاوسی در شبکه خبر


وی اضافه کرد: از سوی دیگر امریکا علاقمند است که در این منطقه بحران ایجاد کند. به ویژه بعد از اینکه قدرت ایران افزایش یافته، امریکا از این فضا به سود خود استفاده می کند و با ترساندن حکام ترسو و متوهم کشورهایی نظیر عربستان و امارات، آنها را تشویق به خرید سلاح بیشتر می کند تا شرکت های امریکایی و درنتیجه اقتصاد امریکا را تقویت کنند.

نکته دیگر اینکه امریکایی ها می خواهند با فروش سلاح به این کشورها به طور مداوم خطرسازی کنند و ضمن ایجاد رقابت میان کشورهای عربی، به توهم حکام این کشورها دامن بزنند.

علی الاوسی با اشاره به تبلیغات ضد ایرانی رسانه های امریکایی و انگلیسی که تلاش می کنند به شیوخ عرب تکرار کنند که ایران دشمن اصلی آنهاست، تصریح کرد: شما ببینید الان عربستان با انواع تجهیزات امریکایی و اروپایی به یمن حمله کرده و همه سکوت کرده اند، اما درباره یک کشتی امدادی ایران که به یمن رفته این همه سروصدا می کنند و ایران را به عنوان مداخله کننده تبلیغ می کنند و باعث تاسف است که در این مورد، صدایی از نهادها و شخصیت های مطرح عربی در نمی آید.
علی الاوسی


این استاد دانشگاه افزود: تمام سازمان ها و چهره های پرادعای عربی در قبال یمن سکوت کرده اند و حتی الازهر مصر نیز واکنشی نشان نمی دهد. درحالی که آنها لااقل برای حفظ ظاهر آزادی اندیشی و اعتبارشان هم که شده می بایست واکنش نشان می دادند و هنوز هم از این ها انتظار می رود که حداقل جنایات سعودی ها محکوم کنند.


وی گفت: غربی ها برنامه خودشان را دارند و اگر یک انسان در خیابان های اروپا یا امریکا کشته شود سر و صدا راه می اندازند اما در یمن، لبنان یا بحرین هزاران انسان کشته می شوند و غربی ها ساکتند. آنها به منافعشان نگاه می کنند. یعنی دسته بندی کرده اند ملت ها و دولت ها را. مردم منطقه ما وقتی مخالف استبداد و استعمار غربی ها باشند، مغضوب غربی ها می شوند. نمونه آن یمن است که نه شورای امنیت قطعنامه ای صادر کرده و نه کشورهای مدعی قدمی برداشته اند.

علی الاوسی با انتقاد از رفتار دوگانه غربی ها و نهادهای بین المللی در قبال یمن، گفت: اینها بخشی از رسوایی های سیاست خارجی امریکا و تمام غربی هاست و نباید صحبت های آنها درباره حقوق بشر را جدی بگیریم، اما از شخصیت های اسلامی و عربی نظیر الازهر توقع می رود که به وظیفه انسانی و اسلامی خود عمل کنند و راه حکام و سیاستمداران ترسو و خودباخته را در پیش نگیرند.


چهار شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن