تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820562246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روح پژوهشگري بايد در سيستم آموزشي حوزه حاکم شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۴:۴ب.ظ)
مدير حوزه هاي علميه: روح پژوهشگري بايد در سيستم آموزشي حوزه حاکم شود موج - قم - مدير حوزه هاي علميه گفت: همان طور که امور آموزشي در حوزه‌هاي علميه رشد قابل قبولي داشته است، فعاليت هاي پژوهشي نيز بايد رشد قابل قبولي پيدا کند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم به نقل از مركز خبر حوزه، مدير حوزه‌هاي علميه درمراسم تقدير از طلاب برتر عرصه پژوهش و تحقيق مدرسه علميه امام خميني (ره) تهران، با تاکيد بر اهميت ماه شعبان، اظهار داشت: در لحظات پاياني ماه رجب و در آستانه ورود به ماه شعبان هستيم و بايد قدر فرصت هاي اين ماه را بدانيم.
وي در ادامه با تاکيد بر اهميت پژوهش و لزوم ورود طلاب به اين عرصه افزود: بايد تلاش شود تا فعاليت هاي پژوهشي مثل جشنواره‌هاي علامه حلي، مورد اهتمام طلاب قرار گرفته و در اين زمينه فعاليت نمايند.
آيت الله حسيني بوشهري گفت: امروز بايد همچنان که امور آموزشي در حوزه‌هاي علميه ما از رشد قابل قبولي برخوردار بوده فعاليت هاي پژوهشي نيز رشد قابل قبولي پيدا کند.
وي با تاکيد بر اين که انسان بايد قدر نعمت هايي که خدا به وي ارزاني داشته را بداند، تصريح کرد: يکي از اين نعمت ها بسيار بزرگ طلبگي است که بايد قدردان آن باشند و اين مهم با جديت در تحصيل، پژوهش، تحقيق و تهذيب محقق مي گردد.
آيت الله حسيني بوشهري با تاکيد بر تغييرات ساختار آموزشي حوزه هاي علميه افزود: شکي نيست تغيير در ساختار آموزشي ما نيازمند يک بازنگري بوده و ساماندهي حوزه‌هاي علميه و اساتيد هم در همين راستا ضروري به نظر مي‌رسد.
عضو خبرگان رهبري اضافه کرد: اساسا سيستم آموزشي حوزه هاي علميه بايد از روح پژوهشگري برخوردار باشد، در حالي که متاسفانه هم اکنون بيشتر مطالب آموزشي ما صرفا جنبه حفظي دارد و جوشش علمي و پژوهشي در ساختار جايگاه ندارد.
عضو جامعه مدرسين، با اظهار تاسف از اين که اکثر مدارس ما فاقد امکانات لازم پژوهشي است، بيان داشت: در اينکه امروز بايد امکانات پژوهشي، کتابخانه تخصصي، منابع دست اول پژوهشي و ساير امکانات سخت افزاري و نرم افزاري در اختيار طلاب بايد قرار گيرد شکي نيست منتهي اين فضاي پژوهشي و اين امکانات فعلا در اکثر حوزه‌هاي علميه ما وجود ندارد و اين ضعفي بزرگ براي رشد پژوهش در ساختار آموزش حوزه‌هاي علميه است.
وي با خطاب قرار دادن اساتيد و طلاب حوزه‌هاي علميه، خاطرنشان کرد: اساتيد ما بيشتر به علم مسموع پرداخته اند تا علم متبوع و اين خود يکي از ضعف‌ها و موانع کار پژوهشي و علمي است، لذا اساتيد ما اگر بتوانند جوششي دروني و انگيزه‌اي پرسش‌گري در وجود طلاب ايجاد نمايند، اين امر مقدمه‌اي مي‌شود براي طلاب پرسشگر و پژوهش‌محور؛ از طرفي طلاب هم بايد با حفظ احترام به استاد و تهذيب نفس و اتکا به خدا در اين عرصه کوشا باشند.
آيت الله حسيني بوشهري، در پايان سخنان خود با اشاره به مشکلاتي که در رابطه با مسائل پژوهشي وجود دارد تاکيد کرد: ما براي رشد و شکوفايي مسأله پژوهش بايد مشکلات و موانعي را که در اين راه وجود دارد برطرف نماييم که از جمله آن مي توان به مواردي چون؛ وجود سطحي نگري در پژوهش‌ها، عدم وجود نيازسنجي در انتخاب موضوعات پژوهش، نقد ناپذيري برخي از پژوهشگران، عدم رعايت اخلاق حرفه‌اي در عرصه پژوهشگري، و پرهيز از ارائه کار و فکر جديد به دليل زحمت بسيار و نيز شتاب زدگي در انجام کارهاي پژوهشي اشاره کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن