تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814595938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروژه پالايشگاهي سیراف بازار آسیا را هدف گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بلومبرگ خبر داد
پروژه پالايشگاهي سیراف بازار آسیا را هدف گرفته است
پايگاه اينترنتي خبري بلومبرگ نوشت : ايران با يک پروژه پالايشگاهي 2.8 ميليارد دلاري قصد دارد محصولات نفتي پالايش شده بيشتري به کشورهاي آسيايي صادر کند.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، اين پايگاه اينترنتي گزارشي به قلم بروس استنلي نوشت: ايران با يک طرح 2.8 ميليارد دلاري براي افزودن 460 هزار بشکه در روز به ظرفيت پالايشي خود در پالايشگاه سيراف در سواحل خليج فارس تقاضاي روزافزون آسيا براي نفت تصفيه شده را هدف گرفته است. 


عليرضا صادق آبادي، مدير عامل شرکت زيرساخت پالايشگاههاي سيراف در مصاحبه اي در تهران گفت : ايران که پنجمين توليد کننده بزرگ نفت خام سازمان کشورهاي صادر کننده نفت ، اوپک  است قصد دارد ، نفت تقليظ شده يا ميعانات گازي، يعني نفت سبکي را که همراه با گاز طبيعي استخراج مي شود، در واحدهاي پالايشي جديد به محصولات صادراتي فراوري کند. به گفته وي اين پروژه قرار است تا سه سال آينده تکميل شود.


صادق آبادي، که هماهنگ کننده اين پروژه است گفت : شرکت هاي بخش خصوصي ايران از منابع مالي خود براي احداث هشت واحد پالايش استفاده خواهند کرد که هر کدام ظرفيت پالايش 60 هزار بشکه نفت در روز را خواهند داشت. مجتمع سيراف در شهر ساحلي عسلويه در نزديکي ميدان گازي برون ساحلي پارس جنوبي احداث خواهد شد.


ايران براي تامين نياز داخلي روزافزون خود به سوخت مي کوشد توليد گاز در پارس جنوبي را افزايش دهد. فروش ميعانات گازي از پارس جنوبي مکمل صادرات نفت خام ايران است، که تحريم هاي بين المللي آن را محدود کرده است. بنابر اعلام آژانس بين المللي انرژي، صادرات ميعانات گازي سال گذشته دو برابر شد و به حدود 200 هزار بشکه در روز رسيد. اين بخشي از صادرات نفتي 1.3 ميليون بشکه اي ايران در ماه آوريل بود.


ايران با شش قدرت جهان براي پايان دادن به مناقشه بر سر برنامه هسته اي اين کشور سرگرم مذاکره است و مي کوشد به توافقي دست يابد که محدوديت ها عليه صنايع نفتي و مالي اين کشور را برطرف کند. 


مايکل لوئيس ، رئيس جهاني تحقيقات کالاها در دويچه بنک، روز چهارشنبه در مصاحبه اي در سنگاپور گفت : ايران ممکن است بتواند عرضه نفت خام خود را در 12 ماه آينده 400 هزار بشکه در روز افزايش دهد ، اما در صورتي که دو طرف در مذاکرات هسته اي به توافق برسند.


اوليوير جاکوب Olivier Jakob مدير عامل موسسه پتروماتريکس در سوئيس روز سه شنبه تلفني گفت :«ايران در درازمدت مي خواهد محصولات پالايش شده بيشتري صادر کند و پالايشگاههاي بيشتري از طريق سرمايه گذاري مشترک در خارج احداث کند. اين اهميت راهبردي براي ايران دارد.»


وي افزود : تنوع بخشيدن به صادرات نفتي و صادرات محصولات پالايش شده با ارزش تر به ايران کمک مي کند منابع درآمدي خود را تقويت کند و اين کشور به سبب دارايي هاي که از لحاظ جغرافيايي پراکنده هستند مي تواند در آينده از خود در برابر تحريم هاي احتمالي محافظت کند.



اخبار مرتبط

آمادگی شرکت‌های خصوصی برای دریافت خوراک گازی ٢٥ سنتی
دورخیز NPC برای ساخت داخل موتورهای ولتاژ بالا
قرارداد مطالعه تاقدیس‌های مستقل زاگرس با ٣ شرکت خارجی نهایی شد
رونمایی از پروژه‌ای که دایه ندارد/ عدم توسعه فاز 11 وارد سال پانزدهم شد
امیدواری ایران به بازگشت صادرات نفت به سطح پیش از تحریمها




۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن