تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799050798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهدای عضو، بخشش آسمانی زمینیان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اهدای عضو، بخشش آسمانی زمینیان بوشهر- ایرنا- گذشتن از بخشی سالم از بدن خود در کمال هوشیاری برای زندگی بخشیدن به همنوع و روشن نگهداشتن چراغ خانواده ای دیگر بدون هیچ چشم داشتی، معامله با معبود و صحنه ای جاودانه از ایثار و بخشش بعد آسمانی انسانهای زمینی است.


دردنیای امروز که برخی افراد برای بدست آوردن مال یا مقام و شهرت جمعیت زیادی را به قربانگاه می برند و سرمی برند، وقتی می بینی فردی مانند اسماعیل تفته در نهایت گذشت و جوانمردی بخشی از وجود خود را بدون هیچ چشم داشتی به همنوع اشت می بخشد تا انسانی دردمند درآستانه مرگ را حیات دوباره دهد و امید زندگی را در خانواده ای زنده کند، با هیچ چیز جز روحیه ایثارگری نمی توان تفسیر کرد.
امروز حتی افرادی حاضر نیستند بخش بسیار ناچیزی از آرامش و آسایش و لذات دنیوی خود را با دیگران تقسیم کنند، اهدای عضوی از بدن سالم خود برای اینکه نفسی دیگر جان بگیرد و خون حیات بار دیگر در رگهایش جاری شود سری معنوی دارد که لذت جاودانه اش از همه تعلقات دنیوی و زودگذر بالاتر است.
راز نهفته این جانبازی معامله ای است که با هیچ معیار و ملاک دنیای خاکی قابل ارزش گذاری نیست.
چند روزی است که فداکاری کشاورز برازجانی دراهدای یک کلیه خود به همنوعش و نجات جان جوان 33ساله و پدر سه دختربچه زبانزد خاص و عام و نقل هر مجلسی شده است.
از آنجایی که فقط انسان هایی که روحی آسمانی دارند، می توانند در لحظات خطیر تصمیم های بزرگ بگیرند و عضوی از بدن سالم خود را در زمان حیات به دیگری ببخشد، حرف هایی شنیدنی و آموزنده دارد که برای مردم سودمند است
اسماعیل تفته کشاورزی بسیار ساده و بی آلایش با این که تحصیلات آنچنانی نداشت اما حرفایش جالب و برایم عجیب بود که این همه بزرگی و افق دید بالا و برتر از این عالم خاکی را در کجا آموخته است.
پیش از این که از وی بپرسم خودش اظهارکرد: درس جانبازی و عشق به ایثار و نوعدوستی را در مکتب شهدا آموختم.
وی که یک کلیه اش را به یکی از همشهریانش اهدا کرده است گفت: از زمانی که خود را شناختم چیز زیادی از زندگی نخواستم و وقتی دیدم که خداوند هرچه خواسته ام از جمله تن سالم، همسر خوب و دو فرزند سالم به نا مهای علی و فاطمه به من داده دوست داشتم هدیه ای در راه معبود بدهم.
تفته افزود: وقتی زندگینامه و سرگذشت شهدا را می شنیدم و می خواندم همیشه دوست داشتم، سهم کوچکی در خدمت به خلق داشته باشم چون همیشه نماز اول وقت و خدمت به خلق را بزرگترین عبادت می دانستم که انسان را به آرامش می رساند.
وی بیان کرد: وقتی شنیدم فردی که درهیات مذهبی محل می شناختمش، هردو کلیه اش از کار افتاده به دیدارش رفتم و دیدم که در شرایط سختی قرار دارد به خود گفتم وقتی می توانم نجاتش بدهم و جان دوباره به او ببخشم، نباید درعیش و نوش زندگی کنم و زن و بچه او در رنج و سختی باشند و شاهد گریه و زاری فرزندانش باشم.
تفته اضافه کرد: رسم انسانیت نیست که زن و بچه ما دریک شهر درخوشی باشند و خانواده دیگری در ناراحتی بسر ببرند و بی خیال از کنارشان بگذریم.
وی افزود: هیچ ادعایی ندارم ولی رسم مردانگی نیست که دوست و همسایه است در کنارت جان بدهد و کاری از دستت برآید و انجام ندهی.
تفته ادامه داد: فقط برای رضای خدا نه برای طلب خواهی یا منتی، پا پیش نهادم و اعلام آمادگی کردم درصورتی که گروه خونیمان با هم مطابقت داشته باشد کلیه خود را به ایشان هدیه کنم.
وی بیان کرد: با این که درمراحل مختلف که آزمایشات و مراحل اولیه انجام شد به دلایلی اطرافیان سعی داشتند منصرفم کنند اما راه مستقیم خود را انتخاب کرده بودم و تنها رضای حق را می دیدم و اکنون نیز خدا را شکر می کنم.
وی یادآورشد: خداوند همیشه همراه من بوده و هر چیزی دستم برسد برای خداوند کوتاهی نمی کنم و امروز وقتی همسر و کودکان این بیمار را امیدوارتر از گذشته می بینم خود را به خداوند نزدیکتر می دانم و آرامشی وصف نشدنی به من دست می دهد.
همسر بیمار فضل الله جمالی گفت: هسمرم حدود 20 ماه به علت از کار افتادگی کلیه با دیالیز زندگی می کرد.
سمیه آسمند افزود: زندگی برای او و اطرافیان به سختی می گذشت و نیاز مبرم و فوری به پیوند کلیه پیدا کرد که همه اعضای خانواده، خواهر و برادر داوطلب اهدا برای وی شدند اما هر کدام به نوعی با مشکل برخوردند.
وی بیان کرد: تنها اهدای کلیه از جانب خودم درمراحل اولیه امکان پذیر تشخیص داده شد ولی در آزمایشات پایانی باز هم با مشکل روبرو شدیم و از اینجا منتظر اقدام انجمن حمایت از بیماران کلیوی شدیم حتی 80 میلیون ریال نیز به حساب انجمن واریز کردیم که به مدت یک هفته پیوند انجام شود اما هشت ماه طول کشید و خبری نشد.
آسمند اضافه کرد: تا این که در روزهایی که همسرم بین مرگ و زندگی دست و پا می زد و روزگار برای ما به سختی می گذشت لطف خداوند شامل شد و خداوند فرشته نجاتی را برای ما فرستاد تا من و خانواده ام نیز اوج ایثار و از خود گذشتگی را از یک انسان وارسته نظاره گر باشیم.
وی گفت: با این که آقای تفته آشنایی دوری با همسرم داشتند و از وضعیت وی توسط یکی از دوستانش مطلع شده بود در حق خانواده ما جانباری و فداکاری کرد و با گذشتن از عزیزترین دارایی خود عضوی از بدنش را به ما هدیه داد.
آسمند افزود: این لطف را با هیچ زبانی نمی توان قدردانی کرد، جبران فداکاری و پاداش این ایثار در این دنیای خاکی میسر نیست زیرا این انسان بزرگ نه تنها امید، زندگی و حق حیات را به همسرم برگرداند بلکه آرامش، شادی و گرمی را نیز به من و فرزندانم که زندگی برای ما سرشار از رنج و سیاهی شده بود، برگرداند.
وی گفت: همیشه فکر می کردم که جانبازی، ایثار و از جان گذشتن صحنه هایی بود که تنها در دفاع مقدس دیده می شد اما من با این کار آقای تفته این نکته را فهیمدم که هنوز کسانی هستند از بین بسیجی ها و هیاتی ها که افق بالاتر از این دنیا و جسم خاکی را می بینند.
آسمند درباره وضعیت کنونی همسرش گفت: اکنون وی دراصفهان تحت مراقبت ویژه است تا اینک ه پس از انجام مراحل درمانی لازم با سلامتی کامل به خانه بازگردد.
وی اضافه کرد: همسرم در این مدت آنقدر درد کشیده بود که امیدش را به طور کامل از دست داده بود اما امروز با روحیه ای عالی در حال مبارزه با بیماری است که من و خانواده ام و خانواده همسرم تا پایان عمر این لطف را مدیون آقای تفته هستیم.
امام جمعه برازجان گفت: یکی از آموزه های دینی ما ایثار و فداکاری در راه خدا و کمک به نیازمندان و دستگیری از مستمندان و فریاد رسی از کسانی است که تقاضای کمک دارند.
حجت الاسلام حسن مصلح افزود: شهرستان دشتستان نیز همیشه نمونه های بارزی از فداکاری و ایثار را در بین مردمانش شاهد بوده چه در دوران هشت سال دفاع مقدس که شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرد و چه در عرصه های کمک به همنوعان و برادران دینی خود پیشگام است.
وی بیان کرد:نمونه این ایثارگری، فداکاری اسماعیل تفته یک جوان کشاورز و بسیجی نسبت به همشهری خود است.
مصلح اضافه کرد: این جوان فداکار با توجه به احساس مسوولیتی که نسبت به برادر دینی خود داشت بدون این که هیچ رابطه قومی و فامیلی با وی داشته باشد، حاضر شد عضوی از بدنش که خیلی کار سختی است را به برادر ایمانی خود تقدیم کند و حیاتی دوباره به آن برادر دینی دهد تا سلامت خود را بازیابد.
امام جمعه برازجان اظهارکرد: در واقع این ایثار مصداق بارزی از آیه قرآن است که می فرماید: هر کسی یک نفر انسان را نجات دهد مثل آن است که یک امتی را نجات داده است.
وی بیان کرد: با وجود این که آقای تفته با قصد قربت و رضای خدا و با تمام عشق و علاقه و رضایت همسر و مادرش این کار را انجام داد و دوست نداشت که این امر بازتاب پیدا کند ولی ما علاوه بر حضور در بین خانواده و تجلیل از ایشان در مراسم نماز جمعه از این ایثار و فداکاری جوان بسیجی تقدیر به عمل آوردیم.
مصلح افزود: این اقدام خیرخواهانه در واقع می تواند الگویی برای همه جوانان و مردم باشد زیرا همواره چنین انسان هایی را داریم که می توانند جان خود را برای سلامتی دیگران فدا کنند.
امام جمعه برازجان یادآور شد: چیزی عزیزتر از جان انسان وجود ندارد انسانی که حاضر بشود جان و سلامتی خود را به خطر بیاندازد و بپذیرد تا یک برادر دینی دیگر سالم بماند و بتواند ادامه حیات بدهد، کار بزرگی است.
مصلح گفت: مردم از این کار خیر تفته تقدیر به عمل آوردند و امیدواریم از این نمونه هایایثار و فداکاری فراوان داشته باشیم تا بتوانند برادران دینی خود را از مرگ نجات دهند.
شهر برازجان با بیش از 100 هزار نفر جمعیت مرکز شهرستان دشتستان استان بوشهر در فاصله 65 کیلومتری شرق بوشهر واقع است. ک/4
7213/6043



30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن