تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820289354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت از عراق جزء سیاست های اصولی ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سردار دهقان: حمایت از عراق جزء سیاست های اصولی ایران است تهران - ایرنا - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: کمک به وحدت و یکپارچگی، توسعه و رفاه ملت و همچنین حمایت از عراق در مواجهه با بحران های امنیتی، جزء سیاست های تغییرناپذیر و اصولی جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.


به گزارش ایرنا از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان در ادامه حضور خود در عراق، با سلیم عبدالله احمد الجبوری رییس پارلمان این کشور دیدار کرد.
وی در این دیدار با اشاره به آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران جهت ارائه کمک به دولت و ملت عراق گفت: شرایط سخت سیاسی، امنیتی و اقتصادی عراق نیازمند عزم جدی همه جریانات، اقوام و گروه های سیاسی در عراق است.
وزیر دفاع کشورمان نقش مهم و تاثیرگذار نمایندگان مجلس در حل و فصل بحران های امنیتی این کشور را حائز اهمیت دانست و خاطر نشان ساخت: داعش نه یک تهدید در عراق بلکه برای کل منطقه است و مبارزه با داعش در عراق مستلزم قرار گرفتن همه جریانات، طوایف و اقوام عراق تحت لوای پرچم عراق یکپارچه و مستقل است.
سردار دهقان گفت: کمک به وحدت و یکپارچگی، توسعه و رفاه ملت و همچنین حمایت از عراق در مواجهه با بحران های امنیتی جزء سیاست های تغییرناپذیر و اصولی جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در همین چارچوب از ابتدای تهدید داعش و تا زمان که این تهدید در عراق وجود داشته باشد، بدون هیچ پیش شرط و چشم داشتی در کنار ملت و دولت عراق خواهد بود.
سردار دهقان با بیان اینکه ایران و عراق مجموعه سیاسی مکمل در حوزه ژئوپولتیک و دو محور موازنه راهبردی در سطح منطقه هستند، گفت: همکاری های راهبردی دو کشور نقش مهمی در ایجاد صلح، ثبات، آرامش و امنیت در منطقه دارد.
وی با اشاره به وقایع اخیر الرمادی و الانبار افزود: باید با اقتدار و در کمترین زمان ممکن و کمترین هزینه با همکاری و وحدت عملی، جریان تروریستی - صهیونیستی - تکفیری داعش را در عراق ریشه کن کرد.

** عراقی ها خود را مدیون کمک ها و حمایت های ایران می دانند
رییس پارلمان عراق نیز در این دیدار با قدردانی از سفر سردار دهقان و هیات همراه که به گفته وی در یک شرایط استثنایی و حساس انجام شده، گفت: مبارزه با داعش نیازمند یک تلاش همگانی است و بر این اساس باید با افزایش تشریک مساعی و تبادل تجربیات به صورت کاملا فعال با چالش تروریسم در عراق و منطقه مبارزه کنیم.
سلیم عبدالله احمد الجبوری همچنین با قدردانی از کمک و حمایت های جمهوری اسلامی ایران از عراق افزود: عراقی ها خود را مدیون این کمک ها و حمایت ها می دانند.
وی با تشریح اقدامات پارلمان عراق در قبال حوادث اخیر این کشور تصریح کرد: نمایندگان مردم عراق صرف نظر از ملاحظات قومی و طایفه ای، حوادث اخیر در الانبار و الرمادی را به دقت تحت نظر دارند و امیدواریم با احساس مسوولیتی که نمایندگان مردم عراق در قبال وحدت جامعه عراق دارند، بتوانیم با انسجام و صفوف به هم فشرده، تهدید داعش را نه تنها در عراق بلکه در کل منطقه رفع کنیم.
اجتمام ** 9303 ** 1071



30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن