تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812746447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به نفع عراق است که روابط خوبي با ايران داشته باشد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: به نفع عراق است که روابط خوبي با ايران داشته باشد
ایران در باثبات کردن عراق منافع دارد و می خواهد اطمینان حاصل کند که داعش در عراق جای پا پیدا نمی کند، همانطور که آمریکا و کل جامعه جهانی نیز چنین چیزی را می خواهند. مشاوران نظامی ایران در عراق هستند اما مشاوران نظامی آمریکا نیز در عراق هستند. مشاوران نظامی استرالیا و نیوزیلند و همه ی کشورها نیز در عراق حضور دارند.
کد خبر: ۵۰۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹ - 19 May 2015


سخنگوی حزب الدعوه عراق حضور مشاوران نظامی ایران در عراق را با حضور مشاوران نظامی آمریکا و دیگر کشورها مقایسه کرد و گفت: به نفع عراق است که روابط خوبی با ایران داشته باشد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ ظهیر النهار در گفتگوی زنده با این شبکه ی تلویزیونی که در دفتر سی ان ان در لندن برگزار شد گفت: ما خیلی سریع عملیات برای بازپس گیری رمادی را آغاز خواهیم کرد. این حمله در طی چند روز آینده آغاز خواهد شد. بسیج ملی آغاز شده است تا نیروها جمع شوند و در بخش شرقی شهر رمادی تجمع کنند. این نیروها شاهد آن خواهند بود که قبایل سنی که مسلح خواهند شد به آنها خواهند پیوست. نیروهای ویژه ی ارتش و یگان های پلیس هم ملحق خواهند شد. در میان نیروهای بسیج ملی، یگان های نخبه ای هم هستند که در زمینه ی جنگ های شهری آموزش دیده هستند.

وی تصریح نمود: تجربه ما در قبال تروریست های داعش نشان داده است که آنها در برابر فشاری که ادامه داشته باشد دوام نخواهند آورد. در شهر تکریت که چند هفته ی پیش آزاد شده بود، البته کل استان صلاح الدین آزاد شد، ما شاهد بودیم همه ی کاری که تروریست های داعش کردند این بود که با کار گذاشتن تله های انفجاری جلوی پیشروی نیروهای عراقی را بگیرند.

ظهیر النهار ادامه داد: این تله های انفجاری در داخل خانه ها، ساختمان ها و در جاده ها کار گذاشتند. داعش همچنین برای متوقف کردن پیشروی نیروهای عراقی از تک تیراندازها هم استفاده می کرد. ما بسیار اطمینان داریم که نیروهای عراقی که متحد هستند و شامل همه ی بخش های جامعه ی عراق می شود، خواهند توانست که این تروریست ها را شکست دهند.

سخنگوی حزب الدعوه در پاسخ به این پرسش که نگرانی هایی درباره ی مسائل فرقه ای وجود دارد گفت: اصلا هیچ نگرانی واقعی وجود ندارد، تجربه در تکریت و صلاح الدین نشان داده است که نیروهای عراقی نیروهای بسیج ملی هستند و اکثر آنها شیعه هستند ، همچنین عناصر سنی هم در این نیرو وجود دارد حتی مسیحیان نیز در میان این نیروها دیده می شوند.

مجری گفت: علت نگرانی این است که اختلاف زیادی بین سنی و شیعه وجود دارد. سابقه ی خصومت بین آنها وجود داشته است.آیا تنش و برخورد بین آنها وجود دارد؟

ظهیر النهار گفت: اصلا جای نگرانی نیست. عراقی ها چه شیعه و سنی و مسیحی باشند صدها سال در صلح زندگی کردند. وقتی این نیروها در کنار هم باشند هیچ برخورد و تنشی بین آنها وجود ندارد. تنها برخوردی که وجود دارد همان برخوردی است که داعش می خواهد به ما القاء کند. داعش روی این اصل کار می کند که «تفرقه بیانداز و حکومت کن». ثابت شده است که این اصل داعش یک خیال پردازی است. همه ی طرف هایی که صلاح الدین و تکریت را آزاد کردند چنین اعتقادی دارند. مردم تکریت و صلاح الدین از نیروی بسیج ملی استقبال کردند. بسیج ملی عراق نیز کار خود را به پایان رساند و تکریت را ترک کرد و اجازه داد تا مردم تکریت خودشان کنترل شهرشان را در دست داشته باشند.

مجری سی ان ان گفت: ما عکسی را دیدیم که در آن نشان داده می شود حیدر العبادی نخست وزیر عراق با ایرانی ها نیز دیدار می کند. ایرانی در اینجا چه نقشی را ایفا می کند؟ آیا به نظر شما ایران در مقایسه با آمریکا راهبردی بهتری در عراق دارد؟

سخنگوی حزب الدعوه گفت: عراق در مرزهای بسیار طولانی و منافع بسیار زیاد با ایران مشترک و سهیم است، پس به نفع عراق است که روابط خوبی را نه تنها با ایران بلکه با همه کشورهای منطقه داشته باشد. ایران در باثبات کردن عراق منافع دارد و می خواهد اطمینان حاصل کند که داعش  در عراق جای پا پیدا نمی کند، همانطور که آمریکا و کل جامعه جهانی نیز چنین چیزی را می خواهند. مشاوران نظامی ایران در عراق هستند اما مشاوران نظامی آمریکا نیز در عراق هستند. مشاوران نظامی استرالیا و نیوزیلند و همه ی کشورها نیز در عراق حضور دارند.

این سخنگو در ادامه حمله ی داعش به رمادی را حمله ای فرصت طلبانه توصیف کرد و گفت: این حمله با هدف تقویت تبلیغات رسانه ای داعش صورت گرفت درحالیکه الگوی عمومی و کلی این است که داعش درحال شکست خوردن است. دو استان بزرگ دیگر در عراق آزاد شدند، استان صلاح الدین آزاد شد.

وی ادامه داد: دو استان دیگر نیز درشرف آزاد شدن هستند. به یاد داشته باشید که عملیات نظامی در انبار در مدت سه تا چهار هفته ی گذشته ادامه داشته است. خطوط حیاتی نبرد با داعش درحال در هم شکسته شدن است. این حمله یک حمله ی فرصت طلبانه بود که کوتاه مدت خواهد بود و هیچ نتیجه ی واقعی برای کل راهبرد داعش نخواهد داشت.

سی ان ان اعلام کرد: حزب الدعوه حزب حاکم در عراق است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن