تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802469694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد تهران بزرگ طی نامه‌ای به روحانی اعلام کرد اسراف شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد در مسائل حزبی و انتخاباتی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد تهران بزرگ طی نامه‌ای به روحانی اعلام کرد
اسراف شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد در مسائل حزبی و انتخاباتی
شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد تهران بزرگ در نامه‌ای سرگشاده به روحانی اعلام کرد: شهریه اخذ شده از دانشجویان به جای اینکه صرف تجهیز آزمایشگاه‌های علمی شود، در مسائل سیاسی و انتخاباتی مصرف می‌شود.

خبرگزاری فارس: اسراف شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد در مسائل حزبی و انتخاباتی



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد تهران بزرگ در نامه سرگشاده به روحانی اعلام کرد: آقای رئیس جمهور اینجا همه چیز آزاد است، حتی دانشگاه؛
آیا این عدالت است که شهریه اخذ شده از دانشجویان به جای اینکه صرف تجهیز آزمایشگاه‌های علمی و به کارگیری اساتید مجرب و امورات مربوط به تحصیل دانشجویان شود، در مسائل حزبی،‌ جناحی، سیاسی و انتخاباتی مصرف یا بهتر است بگوییم مسرف شود؟
در این نامه خطاب به رئیس جمهور آمده است: در نظام اسلامی نقش دانشگاه و دانشجو نقشی مهم و بی‌بدیل تلقی می‌شود به طوری که بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران دانشگاه را مبدا تحولات کشور می‌داند. خبر آمدنتان به دانشگاه آزاد که رسید با خود گفتیم بالاخره رئیس جمهور مردمی‌مان هم کمی از تشریفات کم کرد و آمد در جمع دانشجویان. اما گویا قسمت نبود ببینیم شما را یا اینکه قسمت نکردند که به ما سهمی نرسید یا اینکه اصلا سهمی نداشتیم از اول.
این دانشجویان ادامه دادند: با شناختی که از جنابعالی داریم، می‌دانیم که شما علاقه مند به ایجاد فضایی پر شور برای انجام فعالیت‌های صنفی، سیاسی و فرهنگی دانشجویان در دانشگاه‌ها هستید و این موضوع را بارها در سخنرانی های مختلف  بیان داشته‌اید و اساسا این امر از موضوعات مطرح شده در شعارهای انتخابات‌ تان هم بود و نیز میدانیم تاکید مصرانه شما را بر قانونگرایی و اینکه فرموده بودید قانون گرایی یک اصل است چه این قانون قانون اساسی باشد و یا قانون تصویب شده مجلس و یا شبه قانون را و.لی به استحضار میرساند در مجموعه دانشگاه آزاد ، طی چند سال گذشته رویکردی در میان مدیران دانشگاه رواج یافته است که نتیجه آن سرکوب فعالیت‌های دانشجویی از طریق عریض و طویل کردن روند مربوط به هماهنگی‌های آن است.

در این نامه آمده است: در همین راستا اخیرا ، بر خلاف قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و همچنین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تقویت و توسعه بسیج دانشجویی، مدیران دانشگاه آزاد ،‌ با صدور بخشنامه‌ای داخلی پای فراتر نهاده و هرگونه فعالیت سیاسی بسیج دانشجویی را منوط به اخذ مجوز از هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشجویان و استادان کرده‌اند.

این نامه ادامه می‌دهد: قیدها و تبصره‌های فراقانونی و سنگ اندازی‌های موجود در مسیر اجرای برنامه‌های سیاسی به منظور عدم انجام یا لغو آن بماند، بگذارید از برنامه‌های فرهنگی بسیج دانشجویی برایتان بگویم که یا مجوز اجرا نمیگیرند یا اگر هم بخواهند اجازه اجرایش را بدهند به گونه‌ای زیر عینکهای ذره بینی مدیران مورد بررسی قرار خواهند گرفت که انگار مشکل دار هستند مگر اینکه خلافش ثابت شود.

این نامه ادامه می‌دهد: تشکلی که با نظر حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت تا پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی و خطوط قرمز این نظام مقدس در مبدا تحول کشور باشد امروز با بخشنامه‌های داخلی طبقه بندی شده مدیران دانشگاه ، توسط مدیران دانشگاه  به سمت انفعال هل داده میشود که شاید نکند خطوط قرمز عده ای از بین برود. گویی نمیخواهند بگذارند نگاه فراجناحی شما در دانشگاه آزاد اتفاق بیفتد. آیا از بخشنامه دانشگاه آزاد در مورد عفاف و حجاب خبر دارید؟ از ناتوی فرهنگی موجود در دانشگاه چطور؟ خاطرمان هست که گفته بودید اگر می خواهیم از بیت المال پولی پرداخت شود باید بر اساس عدل باشد و اگر پولی در کشور است از آن همه ملت است. آیا موضوع افزایش بدون ضابطه شهریه‌های دانشگاه آزاد را دنبال کرده‌اید؟ موضوعی که تبعات اجتماعی ناشی از آن امنیت کشور را دچار مساله خواهد کرد.

این دانشجویان اعلام کردند: آیا این عدالت است که شهریه اخذ شده از دانشجویان به جای اینکه صرف تجهیز آزمایشگاه‌های علمی و به کارگیری اساتید مجرب و امورات مربوط به تحصیل دانشجویان گردد ، در مسایل حزبی،‌ جناحی، سیاسی و انتخاباتی مصرف یا بهتر است بگوییم مسرف شود؟ به خوبی محرز است ، پذیرش بی ضابطه دانشجو و عدم توجه به فراهم آوردن امکانات مورد نیاز تحصیل که منجر به رواج مدرک گرایی شده آینده علمی کشور را دچاره مخاطره خواهد کرد.
در این نامه آمده است: گفتیم که اینجا همه چیز آزاد است ،‌ اما با اندکی همت اسلامی‌تر هم خواهد شد. امید است که رئیس جمهور بخواند این حرفها را تا بداند مشکلات موجود در فضای دانشجویی دانشگاه آزاد را. تا باشد این گره زمینی به دست یک روحانی باز شود»

انتهای پیام/

94/02/29 - 17:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن