تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799317109




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مافیا، غرب و شیوخ عرب می خواهند افغانستان پایگاه تروریست ها باقی بماند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مافیا، غرب و شیوخ عرب می خواهند افغانستان پایگاه تروریست ها باقی بماند


استاد دانشگاه کابل یکی از دلایل گسترش فعالیت گروه های تروریستی به سمت شمال افغانستان را طرح امریکا و متحدانش برای ناامن کردن مرزها و مناطق شمال افغانستان به منظور جلوگیری از نفوذ چین و روسیه دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سیف الدین سیحون، استاد دانشگاه کابل و کارشناس مسائل سیاسی افغانستان، ناتوانی دولت وحدت ملی در کاهش اختلاف ها و مهار گروه های تروریستی و نیز تداوم دخالت های بیگانگان حامی تکفیری ها را مهمترین عوامل گسترش فعالیت های تروریستی دانست و گفت: درگیری های منطقه ای و نیز دخالت غربی ها که گروه های هراس افکن را ابزاری برای پیشبرد سیاست های خود می دانند، از دیگر عوامل افزایش فعالیت های این گروه ها و به ویژه کشانده شدن مناطق درگیری به سمت شمال است.

وی افزود: در سال های اخیر با استفاده از تروریست ها و عوامل خارجی از جمله عناصر چچنی و چینی، فعالیت های تروریستی به مرزهای شمالی کشیده شده تا بر اساس منافع استراتژیکشان در آینده، چین و روسیه موفق به فعالیت در آسیای مرکزی نباشند.

سیحون اضافه کرد: گسترش فعالیت های تروریستی حداقل این فرصت را برای امریکاییان ایجاد می کند که حضورشان در منطقه را توجیه کنند.

این استاد دانشگاه دلایل تداوم وضعیت نابسامان امنیتی در افغانستان را بسیار پیچیده خواند و گفت: عوامل زیادی در بوجود آمدن این اوضاع دخیل است. علاوه بر حضور گروه های هراس افکن، اختلافات داخلی در دولت و نهادهای افغانی، گروه های گریزان از دولت مرکزی و به ویژه مافیای قدرتمند موادمخدر که بخش بزرگی از تصمیمات جنگی در اختیار آنهاست در بوجود آمدن این اوضاع دخیل هستند و همه اینها در خدمت منافع خارجی هاست.
سیف الدین سیحون

سیحون تصریح کرد: مردم افغانستان نیز نگرانند که چرا دولت و نهادها حالت انفعالی دارند و در این منطقه کاری نمی کنند. متاسفانه بازی های بسیار خطرناکی درون دستگاه های امنیتی و مدیریت کلان رخنه کرده و آنها نیز برای بقا خود از این اوضاع استفاده می کنند. در حالی که هیچکس برنده این اوضاع نخواهد بود.

وی با انتقاد از رفتار دوگانه امریکا در قبال گروه های تکفیری گفت: آنها از یک جهت مذاکرات صلح را آغاز می کنند و از سوی دیگر همراه با شیوخ عرب به این گروه ها تجهیزات و امکانات می دهند.

سیحون اظهار کرد: افغانستان حیاط خلوت بسیاری از گروه های هراس افکن است و حتی آنهایی که در عراق و سوریه هستند، زمانی در افغانستان حضور داشته اند. از الجزایر گرفته تا سومالی این گروه ها در افغانستان بوده اند و حتی ابوبکر بغدادی هم ادعا می کند که در افغانستان حضور داشته. وضعیتی که ناتوانی دولت داخلی و دخالت غربی ها و شیوخ بوجود آورده، باعث شده که تکفیری ها این منطقه را به عنوان پایگاه خودشان در نظر بگیرند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: متاسفانه شواهدی از گرایش به داعش نیز دیده شده و در مرکزی و جنوب و غرب اعلام شده که گروه هایی هستند که بیرق داعش را لااقل به طور سمبلیک برافراشته اند.


سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن