تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821029251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سمن ها می توانند نقش جدی درحوزه پیشگیری از بیماری ها داشته باشند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: قائم مقام وزیر بهداشت در مشارکت های اجتماعی: سمن ها می توانند نقش جدی درحوزه پیشگیری از بیماری ها داشته باشند تهران- ایرنا- قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی، گفت: سازمان های مردم نهاد (سمن ها ) و انجمن های فعال در ارتباط با بیماران و خیرین می توانند نقش جدی در حوزه پیشگیری از بیماری ها داشته باشند.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت بهداشت، سید محمد هادی ایازی افزود: جلب مشارکت مردمی، بسیج منابع و گسترش هماهنگی بین دولت ومردم از مهم ترین کارکردهای ورود سمن ها به عرصه سلامت جامعه است.
وی تصریح کرد: پیرو ابلاغ وزیر بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور موظف اند که بخشی از فعالیت های خود را بر اقدامات سمن ها متمرکز کنند.
وی تاکید کرد: آشنایی با توانمندی های سمن ها و فعالیت های حوزه امور مشارکت های اجتماعی خیرین در دانشگاه های علوم پزشکی از مهم ترین اهداف حوزه پیشگیری از بیماری ها به شمار می آید.
ایازی خاطرنشان کرد: قائم مقام روسای دانشگاه ها با جلب مشارکت مردم در جهت ارتقای سلامت جامعه و استفاده از تجارب سال های گذشته می توانند در موضوعات مختلف همچون درمانی، آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و مباحث نوین خدمات مشارکتی و ارایه خدمات درمانی در مناطق محروم و دیگر موارد فعالیت کنند.
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: یکی از ویژگی های مهم سازمان های مردم نهاد این است که بنابر نیاز طبیعی ناشی از شرایط فکری، محیطی، انگیزش ها، خصوصیت ها و آرمان های مشترک افراد و جامعه به صورت داوطلبانه و خودجوش فعالیت دارند.
ایازی افزود: پیش بینی ما برای سال 94 این است که علاوه بر سمن های موجود در مقیاس ملی، سمن ها در مقیاس شهرستانی نیز توسعه بیشتری یابند.
وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی، جلب مشارکت مردمی، جذب سرمایه ها و بسیج منابع، گسترش و تقویت هماهنگی بین دولت و مردم، نظارت عمومی و افزایش بهره وری از مهم ترین کارکردهای سمن ها در عرصه سلامت جامعه به شمار می آید.
اجتمام**9188**1776



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن