تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813084054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر آموزش و پرورش سوریه: برای عبور از بحران ها تلاش می کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وزیر آموزش و پرورش سوریه: برای عبور از بحران ها تلاش می کنیم دمشق - ایرنا - فصل امتحانات دانش آموزان مدارس سوریه در حالی آغاز شد که مقامات این کشور تلاش می کنند موانع موجود در برابر تحصیل دانش آموزان را که در نتیجه حضور تروریست های تکفیری و گروه های مسلح در نقاط مختلف سوریه ایجاد شده، برطرف کنند.


دکتر هزوان الوز وزیر آموزش و پرورش سوریه در گفت وگوی با ایرنا درباره آغاز فصل امتحانات مدارس سوریه در شرایط جنگی حاکم بر این کشور گفت: حدود 340 هزار دانش آموز دختر و پسر دوره ابتدایی در استان های مختلف در امتحانات شرکت می کنند.
وی به مشکلاتی اشاره کرد که در روند برگزاری امتحانات با آن مواجه شده اند و بسیاری از آن مشکلات را با تلاش های فراوان پشت سر گذاشته اند.
به گفته هزوان الوز، به استثنای برخی مناطق معین در حومه حمص، تدمر، امناجم و منطقه السخنه و نیز دوما در ریف دمشق، بقیه مناطق شاهد برگزاری امتحانات خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش سوریه افزود: با وجود ارایه تسهیلاتی همچون خوابگاه و وعده های غذایی روزانه به دانش آموزان در ایام امتحانات که تا بیست و هشتم ماه جاری میلادی ادامه دارد، تروریست های تکفیری مانع خروج دانش آموزان در مناطق اشغالی برای شرکت در امتحانات شده اند.
وی بر اهمیت برگزاری امتحانات دانش آموزان سوری تاکید کرد و گفت: ما این روند را ادامه می دهیم تا به همه دنیا ثابت کنیم، سوریه قوی تر از همه بحران ها است و مردم عاشق زندگی هستند و سلاح علم و دانش را در مبارزه با جهل و نادانی بکار می گیرند.
هزوان الوز با تاکید به نقش و جایگاه دانش آموزان این نسل و نسل های آینده سوریه خاطر نشان کرد: به دانش آموزانی که به خاطر جنایات تروریست های تکفیری از شرکت در امتحانات بازمانده اند، فرصت دیگری داده خواهد شد تا در تعطیلات تابستان در امتحانات شرکت کنند.
وزیر آموزش و پرورش سوریه ابراز امیدواری کرد که وضعیت امنیتی در مناطق مختلف سوریه به زودی بهبود یابد و دانش آموزان با آرامش در کلاس ها و امتحانات شرکت کنند.
هزوان الوز گفت: در مناطق حومه شهرها که درگیر مشکلات امنیتی هستند، تدابیری اتخاذ شده تا دانش آموزان از آنجا خارج شده و همراه با خانواده و همراهانشان به مناطق امن منتقل شوند و مکان سکونت در اختیار آنها قرار گیرد.
وی افزود: مساله تربیت و آموزش یکی از مسایل مهم اجتماعی است و وزارت آموزش و پرورش در این زمینه همکاری های لازم را با همه مسوئولان مربوطه انجام می دهد و هماهنگی هایی با ارتش سوریه انجام شده تا امنیت دانش آموزان و روند اجرای امتحانات بدون بروز هیچ مشکلی تامین شود.
این مقام سوری تصریح کرد: از سوی دیگر با کمیته های محلی در مناطق مختلف از جمله در معضمیه الشام نیز همکاری هایی انجام شده و 506 دانش آموز برای شرکت در امتحانات از آن منطقه خارج شده اند.
هزوان الوز درباره دانش آموزان پناهجویی که در کشورهای همسایه در اردوگاه ها و یا مناطق دیگر به سر می برند و از تحصیل در کشور خود محروم شده اند، گفت: دولت سوریه از طریق یونیسف با دولت لبنان همکاری هایی در زمینه تهیه مجانی کتاب های درسی و برگزاری امتحانات انجام داده و تسهیلات مختلفی در این باره ارایه می دهد.
وی همچنین از این دانش آموزان دعوت کرد تا به همراه خانواده هایشان به کشور خود بازگردند.
به منظور حفظ امنیت دانش آموزان سوریه، تدابیر شدید امنیتی در مراکز برگزاری امتحانات حکمفرما شده و بجز دانش آموزان و خانواده های آنها، کس دیگری اجازه ورود به حوزه های امتحانی را ندارد.
مدیریت امور امتحانات در تمامی مراکز و حوزه ها به منظور کنترل روند امتحانات و سلامت آنها، عملیات بازرسی و نظارت را تشدید کرده اند .
سوریه از چهار سال پیش تاکنون به دلیل حضور تروریستهای خارجی حمایت برخی کشورهای منطقه از آنان با بحران مواجه شده است .
خاورم*390* و.م**1651



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن