تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815506990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهریاری:اهمیت رسیدگی به شرق کشور بیش از پیش است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شهریاری:اهمیت رسیدگی به شرق کشور بیش از پیش است تهران- ایرنا- نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: شرق کشور به عنوان قسمت قدیمی سرزمینی ایران به علت فقدان زیرساخت های حیاتی به خصوص آب درحال خالی شدن از سکنه است که رسیدگی به آن بیش از پیش اهمیت یافته است.


به گزارش خبرنگارایرنا حسینعلی شهریاری در نطق میان دستور روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی افزود: این اتفاق غیر از مشکلات عدیده ای که این پدیده نظیر حاشیه نشینی ایجاد می کند، مشکلات امنیتی گسترده که به عمق ایران نفوذ خواهد کرد به وجود می آورد.
شهریاری تاکید کرد: با توجه به تحرکات دشمن از اطراف و پدیده تکفیری ها رسیدگی به شرق کشور بیش از پیش اهمیت پیدا می کند.
وی گفت: متاسفانه درباره مسائل امنیتی استان سیستان و بلوچستان نیز از سوی مجلس و دولت هیچ پیگیری صورت نمی گیرد و اقدام خیری تاکنون صورت نگرفته است.
نماینده مردم زاهدان در مجلس ادامه داد: تعداد بیکاران این استان هر روز بیشتر می شوند و معضلاتی که در استان سیستان و بلوچستان به وجود می آید به دلیل معضل بیکاری و فقر است.
شهریاری اضافه کرد: متاسفانه ما هرروز شاهد این هستیم که تعدادی از هموطنان ما در استان سیستان و بلوچستان به شهادت می رسند ، چند نفر به دلیل حمل چند گالن گازوئیل در ماشین می سوزند یا مورد اصابت گلوله قرار می گیرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان ادعای زیادی ندارد ، می گویند تبعیض در پرداخت ها را از بین ببرید ، طرحی که دولت در رابطه با رتبه بندی دارد مشکل این عزیزاین رفع نمی کنند ،تقاضا داریم این مشکل را پیش از این که فرهنگیان ما برای فرزندان ما مشکلی را ایجاد کنند باید حل شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی و در مقایسه با دیگر قوانین ، قوی ترین پارلمان در دنیا باید مجلس شورای اسلامی باشد ، به طوری که کسی نه می تواند آن را منحل کند و نه این که مصوبات آن را ملغی کند، اما ضامن داخلی مجلس و بیرونی آن نمی گذارند که مجلس به وظیفه قانونی خود عمل نماید.
شهریاری تاکید کرد:مجالس کنگره و سنای آمریکا برای مذاکرات هسته ای برای دولتی که می تواند مصوبات آن را رد کند ، تعیین تکلیف می کنند اما در کشور ما برعکس عمل می شود.
نماینده زاهدان گفت : طبق اصل 77 و 125 قانون اساسی هرگونه موافقت،قرارداد و مقابله نامه با سایر دولت ها تنها پس از تصویب مجلس شورای اسلامی می تواند انجام شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: نمایندگان مجلس پیگیر تمام مشکلات هستند با شروع دولت جدید مجلس از باب همکاری با افرادی که به مجلس معرفی شدند رای اعتماد داد ولی بعد از 2 سال از عملکرد بسیار ضعیف برخی از وزرا جای هیچ گونه دفاعی باقی نگذاشته است به طوری که صدای اعتراض برخی همپیمانان دولت و برخی اعضای دولت را درآورده است.
شهریاری خاطر نشان کرد:چگونه انتظار دارید که نمایندگان قسم خورده مردم به وظایف قانونی خود نسبت به سوال و استیضاح کسانی که کارنامه ضعیف آن ها شهره شده است، عمل نکنند؟ متاسفانه هیات رییسه مجلس باید پاسخگوی نمایندگان مجلس باشد که چرا به قسمی که خورده اند عمل نمی کنند، آیا تابحال به این فکر کرده اید که برای عمل نکردن به قسمی که خورده اید چقدر باید کفاره بپردازید؟
این نماینده مجلس با اشاره به محاکمه احمد توکلی در دادگاه کیفری یاد آور شد: متاسفانه همه نمایندگان مجلس را تهدید می کنند و خط و نشان می کشند در حالی که اصل 84 قانون اساسی می گوید نماینده در برابر تمام ملت مسوول است و حق دارد در همه مسایل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر کند.
شهریاری افزود: اصل 86 قانون اساسی نیز می گوید نمایندگان در مقام ایفای وظیفه نمایندگی و اظهار نظر کامل آزاد هستند و نمایندگان ملت را نمی توان به دلیل اظهارات یا به دلیل آرایی که داده اند، تعقیب یا توبیخ کرد.
وی بیان کرد: تشخیص مصادیق موضوع اصل 86 قانون اساسی و ماده 75 آیین نامه داخلی مجلس ، واحد رسیدگی به تخلفات نمایندگان مجلس است .
نماینده زاهدان اذعان کرد: من درخواست می کنم که مجلس جدی گرفته شود، بیشتر از این مجلس تحقیر نشود، به گفته امام و مقام معظم رهبری مجلس در راس امور است اما به دلیل عملکرد ضعیف برخی عوامل داخلی در مجلس، مجلس تضعیف شده است، امیدواریم نمایندگان به وظیفه خود عمل کنند.
سیام **2181**1429



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن