تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802995490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد از نحوه تبليغات بانک ها در باب نرخ سود سپرده هاي بانکي/پياده سازي کامل سامانه چکاوک در 5 خرداد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۲۸ق.ظ)
انتقاد از نحوه تبليغات بانک ها در باب نرخ سود سپرده هاي بانکي/پياده سازي کامل سامانه چکاوک در 5 خرداد موج - رئيس کل بانک مرکزي با انتقاد از نحوه تبليغات بانک ها در باب نرخ سود سپرده هاي بانکي از پياده سازي کامل سامانه چکاوک در 5 خرداد سال جاري و جشن «پرواز چکاوک» خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، ولي اله سيف در جلسه هم انديشي مديران عامل بانک‌ها با رئيس کل بانک مرکزي در خصوص موضوعات روز بانکي، با بيان اينکه نظام بانکي شرايط بسيار سختي را سپري مي‌کند، خاطر نشان کرد: بازيگران بازار پول بايد مصالح کل نظام را مد نظر قرار دهند و مديران عامل بانک‌ها صرفاً به مصالح بانک تحت مديريت خويش فکر نکنند؛ چرا که نگاه محدود و خرد موجب خسران کل شبکه بانکي خواهد شد.
وي با بيان اينکه در مقابل سياست فعلي تعيين نرخ سود بانکي در بانک مرکزي دو ديدگاه وجود دارد، تصريح کرد: ديدگاه اول معتقد است چرا بايد بانک مرکزي نرخ را دستوري تعيين کند و در ديدگاه دوم بيان مي‌شود به چه دليل صرفاً براي سپرده‌هاي يکساله نرخ تعيين و ابلاغ شده است، اما؛ نرخ سود سپرده‌ها تعيين نشده است.
وي در پاسخ به ديدگاه‌هاي طرح شده خاطر نشان کرد: در شرايط نامناسب و نامتعادل صورت‌هاي مالي که در بانک‌ها يک واگرايي بين نرخ تورم و نرخ سود بانکي ايجاد شده است، بانک مرکزي در شرايط موجود بهترين تصميم را اتخاذ کرده است.
رئيس شوراي پول و اعتبار افزود: مثبت بودن نرخ سود بانکي نسبت به نرخ تورم در طول تاريخ بعد از انقلاب سابقه نداشته است و اين روند نيز نمي‌توانست ادامه پيدا کند.
وي خاطرنشان ساخت: دليل اينکه بانک‌ها قادر به مقابله با اين پديده نيستند نياز به نقدينگي است و اگر بانک مرکزي به اين موضوع ورود نمي‌کرد معضل بسيار پيچيده مي‌شد.
سيف با انتقاد از نحوهٔ تبليغات بانک‌ها در باب نرخ سود سپرده‌هاي بانکي گفت: نحوه انتخاب تبليغات در خصوص جذب سپرده‌ها و متمرکز شدن بر صدم درصد سودهاي اعطايي کمتر از يکسال جاي تعجب دارد، اين نوع تبليغات بار منفي براي نظام بانکي ايجاد کرده است و سريعاً بايد مورد تجديد نظر قرار گيرد.
رئيس کل بانک مرکزي ضمن درخواست از بانک‌ها جهت اقدام قاطع در اجراي تصميمات داخلي خاطر نشان کرد: اعتراف به ضعف در تصميم گيري و اجراي تصميمات داخلي بانک‌ها ناخوشايند است و نبايد توقع داشت در جزئي ترين مسائل، بانک مرکزي وارد صحنه و اجرا شود.
وي افزود: بانک مرکزي و شوراي پول و اعتبار با اعطاي آزادي عمل در چارچوب ضوابط به بانک‌ها، در مقابل انتظار دارد بانک‌ها به تعهدات خود عمل نمايند. منطق بانک مرکزي در سقف نرخ سود تسهيلات، توجه به شرايط خاص نظام بانکي و همزمان توجه به اصلاح نظام بانکي بوده است. اين اصلاح به ساماندهي صورت‌هاي مالي نيز منجر خواهد شد.
رئيس شوراي پول و اعتبار با بيان اينکه بانک‌هاي کشور در حال حاضر عموماً زير خط استانداردهاي بين المللي فعاليت مي‌کنند، تصريح کرد: عدم توجه به استانداردهاي بين المللي موجب تحميل ريسک‌هاي بسياري به نظام بانکي شده است. مطالبات معوق و پرداخت سودهاي موهوم به سپرده‌ها به وفور در کارنامه بانک‌ها ديده مي‌شود و ادامه اين روند به نفع و صلاح شبکه بانکي نخواهد بود.
سيف با توصيه بر اينکه بانک‌ها بايد به سمت بلوغ و کارايي در تصميمات گام بردارند، افزود: بانک‌ها هرچه سريع‌تر به بازبيني نرخ سود سپرده‌هاي کوتاه مدت اقدام کنند و شفافيت لازم را در اين موضوع مدنظر قرار دهند. بانک مرکزي در معرض انتقادات شديدي قرار دارد؛ چرا که بي نظمي در بازار پول قابل تحمل نيست.
وي افزود: در جلسه اخير ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي، خوشبختانه نتايج کارگروه فرادستگاهي در مورد نظام بانکي مدنظر قرار گرفته است و احساس رضايت نسبي از عملکرد همکاران وجود داد. ضمن اين که اهتمام جدي در پيگيري پرونده‌هاي درشت نظام بانکي وجود دارد. البته استمرار اين دستاوردها، عزم جدي دستگاه قضا و همکاري هر چه بيشتر نظام بانکي را مي‌طلبد.
سيف در بخش ديگري از سخنان خود به رقابت ناسالم و مخرب مؤسسات غيرمجاز اشاره کرد و گفت: تعدادي از اين مؤسسات در مراجع قضايي مورد پيگرد قرار دارند ليکن يکي از مشکلاتي که لازم است مورد توجه قرار گيرد ارائه خدمات برخي از بانک‌هاي کشور به اين گونه مؤسسات است.
رئيس کل بانک مرکزي خاطرنشان ساخت: ارائه خدمات به اين گونه مؤسسات هيچ توجيهي ندارد. لذا مي‌بايست هر چه سريع‌تر اين بانک‌ها در ارائه خدمات به مؤسسات غيرمجاز تجديد نظر نمايند. ضمن آنکه بانک‌ها لازم است در اسرع وقت ليستي از مؤسسات غيرمجازي که به آن‌ها خدمات ارائه مي‌کنند، به بانک مرکزي ارسال کنند.
وي افزود: متاسفانه مؤسسات غيرمجاز عامل تعيين نرخ سود بانکي شده‌اند و بانک‌ها نيز دنباله رو تصميمات نرخ سود سپرده‌هاي اين گونه مؤسسات شده‌اند. محافظه کاري در برخورد با مؤسسات غيرمجاز موجب تحميل خسارات و هجمه‌هاي فراوان به نظام بانکي خواهد شد.
سيف با اشاره به توجه بانک مرکزي در خصوص شفافيت اطلاعات در صورت‌هاي مالي خاطر نشان کرد: شفافيت اطلاعات در صورت‌هاي مالي بايد مدنظر قرار گيرد. استحکام در صورت‌هاي مالي از مسائل مهم نظام بانکي است. واگذاري دارايي‌ها و خروج از بنگاهداري نيز بايد موردتوجه ويژه قرار گيرد، البته بانک‌ها لازم است در برهه اي از زمان که شرايط براي عرضه سهام نامناسب است، با تدبير برخورد نمايند.
رئيس کل بانک مرکزي با اشاره به اينکه در مبارزه با پولشويي عملکرد بانک‌ها ضعيف است، اضافه کرد: اهمال نظام بانکي موجب بروز و گسترش فسادهاي گسترده خواهد شد. نظام بانکي بايد انگيزه لازم براي مبارزه با فساد را داشته باشد و در افتتاح حساب‌ها و بررسي هويت افراد بايد دقت لازم مورد توجه قرار گيرد.
سيف با اعلام خبر پياده سازي کامل سامانه چکاوک در 5 خردادماه سال جاري و جشن «پرواز چکاوک» افزود: براي اين سامانه و پياده سازي آن هزينه‌هاي فراواني شده است و وجود اين گونه سامانه‌ها نظام بانکي را پاسخگوتر مي‌کند.
وي در پايان به لزوم استفاده از استانداردهاي بين المللي در خدمات POS ،ATM و نظام مند کردن اينگونه خدمات منطبق با قوانين پولشويي تصريح کرد: استفاده از سامانه سپام که در گشايش اعتبار اسنادي و ضمانت نامه‌ها کاربرد دارد، موجب افزايش امنيت در مبادلات نظام بانکي خواهد شد و تقويت هرچه بيشتر اين سامانه‌ها موجب شفافيت مي‌شود.
در اين جلسه مديران عامل بانک‌ها نيز به بيان ديدگاه‌هاي خويش در خصوص مسائل روز بانکي همچون شفاف سازي ترازنامه بانک‌ها، نحوه پيگيري پرونده‌ها در محاکم قضايي، نرخ‌هاي سود سپرده‌ها و تسهيلات بانکي وحدت رويه بانک‌ها در پرداخت سود سپرده‌هاي بانکي، رقابت بانک‌ها و نظاير آن پرداختند.
در پايان رئيس کل بانک مرکزي بر لزوم هماهنگي ميان بانک‌ها و اتخاذ تصميم در تعيين منطقي سود سپرده‌هاي کوتاه مدت کمتر از يک سال و رقابت سالم ميان بانک‌ها تاکيد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن