تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820640127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زاکانی: در دوران سازندگی جوانه های فساد زده شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: زاکانی: در دوران سازندگی جوانه های فساد زده شد زنجان - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم در دوران سازندگی جوانه های فساد در کشور زده شد.


علیرضا زاکانی شامگاه دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان، با تاکید بر اینکه در دوران سازندگی جوانه های فساد زده شد افزود: الگوی بهره برداری نادرست فاصله فقیر و غنی را در این دوره بیشتر کرد و بی ارادگی و عدم مقابله با فساد شرایط را به سمتی برد که کم کم لکه های فساد به هم مرتبط شدند و مقدمه شکل گیری شبکه های فساد در کشور فراهم شد.
وی اظهار کرد: در دوران اصلاحات هم شرایط به سمت و سویی رفت که، علیرغم اینکه فضا سیاسی بود، مسیر هشت سال دوره سازندگی ادامه یافت و با نگاهی به کارنامه آن دوران می توان دریافت قرار دادهایی منعقد شد که کشور را دچار ضرر کرد .
عضو فراکسیون اصول گرایان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دوران اصلاحات قرار دادهایی منعقد شد که به اعتقاد من دهها سال کشور خسارت آن را دیده و یا خواهد دید.
وی با اشاره به اینکه در دوران احمدی نژاد شعار مبارزه با فساد اقتصادی داده شد، اما مبارزه درستی با آن انجام نگرفت و در حد شعار باقی ماند ابراز کرد: در دوره دوم ریاست جمهوری ایشان هم کسانی پیدا شدند که از نظر اردوگاهی به دوران سازندگی و اصلاحات وابسته بودند و در حوزه صنعت و سایر حوزه ها مسیر گذشته را ادامه دادند.
زاکانی با اشاره به اینکه در مجموع بخواهیم کارنامه دولت های گذشته را در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی نگاه کنیم ، کارنامه موفق در دولت های گذشته نمی بینیم، افزود: منشا فساد در طمع ورزی انسانهاست.
وی به خطای رخ داده در شهرداری تهران در زمان شهرداری کرباسچی اشاره کرد و گفت: رییس دولت وقت صحبت می کند و مسوولان کشور خطای چند میلیاردی را قابل اغماض می دانند، این یک نوع باور غلط است.

*مفاسد اقتصادی دزدی به ظاهر شیک و تمیز است

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه 14 سال از پیام رهبری پیرامون مفاسد اقتصادی می گذرد ادامه داد: مخاطب این پیام سران سه قوه بودند که با فرامین هشت گانه ی مسیر مبارزه با مفاسد اقتصادی زمینه ای را مهیا کرد تا افراد و گروه ها در این آزمون محک بخورند.
وی یادآوری کرد: مفاسد اقتصادی دزدی شیک و به ظاهر تمیزی است که صد رحمت به دزدی های عادی که از طریق رانت های اطلاعاتی و ارتباطی فراهم می شود.
زاکانی با بیان اینکه از طریق قاچاق و شرایط غیر قانونی پول های کثیفی ایجاد می شود که فساد کلان را در جامعه رقم می زند، افزود: سوال پیش می آید فساد اقتصادی بد است یا نه ؟ که دیدگاه های مختلفی وجود دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فساد بزرگ تر از مفاسد اقتصادی خروج سرمایه از کشور است که اگر با این فساد برخورد نشود، سرمایه گذاران ثروت های خود را از کشور خارج می کنند، که فساد بزرگتری را رقم می زند.
وی با اشاره به اینکه در دهه اول انقلاب اسلامی زمینه فساد اقتصادی وجود نداشت و یا خیلی کم بود، ابراز کرد: اگر چه در آن زمان نیز کسانی بودند که با استفاده از اختلاف قیمت ارز و دلار فساد می کردند و بعد از دوران دفاع مقدس هم دوران سازندگی و اصلاحات و احمدی نژاد موضوع وجود داشت و امروز وضعیت خوبی در این بخش حاکم نیست.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: فساد اصلاح طلب و اصولگرا نمی شناسد فساد، فساد است در هر سطحی باید مبارزه کرد.

* وجود سیستم های غلط از دلایل وجود فساد در کشور

وی در ادامه وجود سیستم های غیر شفاف و الگوهای غلط را از دیگر دلایل بروز فساد اقتصادی در جامعه عنوان کرد و گفت: برنامه های نادرست برنامه ریزان از عوامل بروز این موضوع به شمار می رود که این موضوع زمینه فساد سازمان دهی شده و سازمان یافته را فراهم می کند.
زاکانی تصریح کرد: امروز کشور در موقعیتی قرار دارد که اگر رها شود به سمت سامان یافتگی فساد می رود در مقطعی حساس در مبارزه با مفاسد اقتصادی قرار داریم و نقش مسوولان در این موضوع شفاف و روشن است.

*اراده برخورد با مفاسد اقتصادی در کشور وجود ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به نقش مقام معظم رهبری در خصوص برخورد با فساد اقتصادی اشاره کرد و گفت: رهبری خودسازی، پالایش و ارایه الگوی مناسب را در این بخش رهنمون شدند.
زاکانی با بیان اینکه مجلس هفتم اهتمام ویژه ای به مبارزه با مفاسد اقتصادی داشت، افزود: مجلس هشتم هم در این خصوص قانون تصویب کرد اما اهتمام مجلس هفتم بیش از مجالس دیگر بود.

* انتشار 172 نماینده دروغ پراکنی بیش نبود

این نماینده مجلس با بیان اینکه انتشار اسامی 172 نماینده مبنی بر دریافت پول از رحیمی معاون اول احمدی نژاد با سخنان وزیر کشور مصادف بود، ادامه داد: این سخنان وزیر در میان برخورد کنندگان باقاچاق مواد مخدر بود.
زاکانی افزود: این موضع این امکان را فراهم کرد آن دسته از نشریاتی که در این فضا کار سیاسی انجام می دهند بادروغ پراکنی شرایط را به سمتی ببرند که افکار عمومی را هدف قرار دهند و التهاب در جامعه ایجاد کنند.
وی اظهار کرد: برخی از رسانه ها این سخنان را معطوف به مجلس کردند و دروغ های متعددی را در جامعه پراکندند که اساسا با آبروی افراد بازی کردند.
زاکانی یادآور شد: معتقدم حتی وظیفه دوستان اصلاح طلب این است که با مفاسد اقتصادی برخورد کنند.

*فرهنگ سازی موثرترین راه مقابله با مفاسد اقتصادی

وی راه برخورد با مفاسد اقتصادی را فرهنگ سازی، شفاف سازی و پیشگیری عنوان کرد و گفت: باید با افرادی برخورد شود که صاحب قدرت هستند و با پول به قدرت رسیده اند و یا از قدرت خود سو استفاده کرده و به اصطلاح صاحب ثروت شده اند.
علیرضا زاکانی علت رای آوری زنگنه به عنوان وزیر نفت را وعده های وی اعلام کرد و افزود: اصرار آقای روحانی در دفاع از زنگنه موجب شد که وی رای پایینی را کسب کند.
وی یادآوی کرد: : در زمان حال حاضر که زنگنه وزیر نفت است وظیفه داریم به وی کمک کنیم تا کشور را اداره کنند و نگاه جناحی، گروهی و باندی در کشور حرام است.
زاکانی بابیان اینکه عده ای از محمدرضا رحیمی پول گرفتند، ادامه داد: در هر انتخاباتی جریانات اصول گرا یا اصلاح طلب به عناصر مرتبط با خود کمک می کنند.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از اول مخالف رحیمی بودم و 46 نماینده به قوه قضاییه اعلام کرده اند که اگر پولی گرفته ایم به مردم اعلام کنید، گفت: من و آقای نادران به دنبال خلاف های رحیمی بودیم و گزارش را نیز ما اعلام کردیم.
زاکانی ابراز کرد: رحیمی که می گفت من اصولگرا هستم من هیچ وقت باور نمی کردم، رحیمی خلاف کرد و من خلافش را کشف کردم و از توزیع پول بیشتر جلوگیری کردیم.
6085/7320 / 1539



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن