تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819174286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشته شدن 2 متهم به اقدامات تروریستی در مصر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کشته شدن 2 متهم به اقدامات تروریستی در مصر تهران – ایرنا – وزارت کشور مصر روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که دو فرد متهم به حمله با بمب به خانه یک قاضی در درگیری و تیراندازی با ماموران پلیس کشته شده اند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره،این بیانیه بدون ارایه زمان کشته شدن این افراد، افزود: ماموران پلیس که قصد دستگیر کردن این افراد ساکن حومه قاهره را به اتهام شرکت در حمله هفته گذشته با بمب به خانه قاضی معتاز خفاجی در قاهره را داشتند، آنان را در درگیری هدف گلوله قرار داده و کشتند.
خفاجی در محاکمه اوت 2014 میلادی 12 تن را به اتهام قتل یک ژنرال پلیس در شهرک کرداسه نزدیک قاهره در جریان عملیات سرکوبگرانه پلیس علیه حامیان مرسی، به مجازات اعدام محکوم کرد.
وی همچنین در محاکمه دیگری در ماه فوریه محمد بدیع رهبر جنبش اخوان المسلمین را به تحمل حبس ابد محکوم کرد.
درجریان انفجار 3 بمب کوچک در 10 مه (20 اردیبهشت) در مقابل خانه خفاجی در قاهره 4 تن زخمی شدند و به خانه وی آسیب وارد شد.
خفاجی که در هنگام این حمله در آپارتمان مسکونی خود در طبقه اول حضور داشت، آسیبی ندید.
گروه های حقوق بشری، مقام های مصر را به سواستفاده از قوه قضاییه به عنوان ابزاری برای سرکوب همه نوع مخالفت با حکومت عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری کنونی، متهم می کنند.
صدها تن از حامیان مرسی از هنگام برکناری وی درکودتای ارتش به فرماندهی سیسی در محاکمه های گروهی و سریع که سازمان ملل آنها را در تاریخ معاصر بی سابقه توصیف کرده است به اعدام محکوم شده اند.
مرسی نیز روز شنبه به همراه بیش از100 تن از همکاران و یارانش به اتهام مشارکت در فرار گروهی زندانیان در جریان قیام 2011 علیه حسنی مبارک دیکتاتور سرنگون شده، به اعدام محکوم شد.
گروه های حقوق بشری و مقام های آمریکا و اتحادیه اروپا از این حکم به شدت انتقاد کرده اند.
مقام های امنیتی مصر همچنین روز دوشنبه گفتند که افراد مسلح سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت، روز دوشنبه یک مامور پلیس را در شهرکی در استان الشرقیه در شمال شرقی قاهره کشتند.
به نقل از یک مقام پلیس، افراد مسلح یکشنبه شب به سوی یک مامور پلیس نزدیک یک دادگاه در شهرک بلبیس در حدود 60 کیلومتری شمال شرق قاهره تیراندازی کردند.
این مامور پلیس پس از زخمی شدن و انتقال به بیمارستان، جان سپرد.
شبه نظامیان از هنگام سرنگونی محمد مرسی رییس جمهوری در کودتای ژوییه 2013 ارتش، مکررا به ماموران پلیس و نظامیان این کشور حمله کرده اند.
گروه های شبه نظامی علت دست زدن به این حملات را، تلافی جویی سرکوب حامیان مرسی و جنبش ممنوع اعلام شده اخوان المسلمین توسط نیروهای امنیتی عنوان می کنند که در آن صدها تن کشته و هزاران تن دیگر بازداشت شده اند.
خاورم**1486**1010






28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن