تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799469750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت با معضل بيش از 2 هزار طرح عمراني ناتمام مواجه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۵:۴۶ب.ظ)
معاون رئيس جمهوري: دولت با معضل بيش از 2 هزار طرح عمراني ناتمام مواجه است موج - معاون رئيس جمهوري گفت: دولت با معضل 2 هزار و 900 طرح عمراني مواجه است که از پيشرفت‌هاي فيزيکي مختلفي برخوردار هستند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدباقر نوبخت، معاون رئيس جمهوري، روز دوشنبه در بازديد از پارک علم و فناوري استان البرز، افزود: منابع لازم براي اين طرح‌هاي عمراني 400 هزار ميليارد تومان است، در حالي که بودجه سال گذشته 40 هزار ميليارد تومان بوده است.
وي با بيان اينکه بر فرض 100 درصد تخصيص بودجه باز هم امکان پايان اين طرح‌ها وجود ندارد، ادامه داد: عمر برخي از طرح‌هاي عمراني ياد شده به 10 سال هم مي‌رسد و از توجيه اقتصادي و اجتماعي برخوردار نيستند.
نوبخت تاکيد کرد: با اين منابع محدود بايد هرچه سريع‌تر در جهت پايان طرح‌هاي نيمه تمام پيش رفت و در اين زمينه نياز به مساعدت بخش خصوصي داريم.
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي خاطرنشان کرد: در سال گذشته طرح‌هايي که داراي پيشرفت فيزيکي 80 درصد بود را مورد توجه قرار داديم و در اين مدت 246 طرح به اتمام رسيد.
وي گفت: امسال علاوه بر شاخص پيشرفت فيزيکي بالاي 80 درصد براي طرح‌هاي عمراني، توازن منطقه‌اي، کمک به مناطق محروم و طرح‌هايي که ساير طرح‌ها را به هم مرتبط مي‌کند، مورد توجه قرار گرفته است.
نوبخت در ادامه پرداخت‌هاي متفاوت و گاه تبعيض‌آميز را از ديگر معضلاتي دانست که دولت با آن مواجه است و اظهار کرد: 10 هزار ميليارد تومان در ماه جاري حقوق کارکنان دولت بوده، اما؛ آيا رضايت حاصل شده است؟
وي افزود: کميت به دليل افت نفت و درآمدهاي دولت در اين زمينه کافي نيست، اما؛ بايد منابع موجود بايد عادلانه توزيع شود.
معاون رئيس جمهوري ادامه داد: در سال گذشته 42 هزار ميليارد تومان بين خانواده‌ها تقسيم شد که 11 هزار و 300 ميليارد تومان آن از خزانه براي يارانه بوده است.
نوبخت همچنين با اشاره به اينکه بسياري از خانواده‌ها زندگي را با يارانه تنظيم کرده‌اند، گفت: 4 ميليون نفر از آغاز امسال از فهرست يارانه بگيران حذف شده‌اند و در تلاش براي ايجاد بانک‌هاي اطلاعاتي قوي هستيم تا تبعيضي به وجود نيايد.
معاون رئيس جمهوري تاکيد کرد: شناسايي‌ها در اين زمينه صورت گرفته و اين موضوع نيز از ديگر معضلاتي است که دولت با آن مواجه است.
وي در ادامه به سياست‌هاي دولت در عرصه ديپلماسي پرداخت و افزود: حلقه تنگ تحريم‌ها از يک‌سو و برخي از مشکلات داخلي از سوي ديگر از ديگر موضوعات است.
نوبخت يادآور شد: در تمامي عرصه‌هاي صنعتي، پزشکي، اجتماعي و آموزشي، دولت در تلاش براي توسعه است و از ظرفيت بزرگ جهاد دانشگاهي نيز استفاده خواهد شد.
وي تاکيد کرد: يکي از عرصه‌هايي که توفيق در آن متناسب با انتظارات بوده، عرصه علم و فناوري است که نهادهاي علمي و پژوهشي در اين زمينه راهگشا هستند و با همکاري مستمر در تلاش هستيم تا براي برنامه ششم بسياري از برنامه‌ها را داشته باشيم.
معاون رئيس جمهوري گفت: بودجه کشور در سال 94 با رقم منابع عمومي 220 هزار ميليارد تومان در مجلس به تصويب رسيد که از رشد پنج درصدي برخوردار بوده است، در حالي که منابع عمومي اين ميزان رشد داشته، رشد بودجه جاري در حد 11 درصد بوده و رشد اعتبارات عمراني (تملک دارايي و سرمايه‌اي) 20 درصد بوده است.
وي خاطرنشان کرد: رشد اعتبارات تحقيقاتي بيش از 34 درصد است و اختصاص بالغ‌بر 9 هزار و 600 ميليارد تومان در همين بودجه محدود، نوعي انضباط و انقباض براي بخش تحقيقات به وجود آورده است.
معاون رئيس جمهوري گفت: کل منابع حاصل از فروش نفت در سال جاري، 24 ميليارد دلار بوده که نسبت به عدد 50 سال 93 کاهش يافته و قيمت هر بشکه نفت در سال 93 برابر با 108 دلار براي هر بشکه بوده که امروز به 52 دلار رسيده است.
در اين آيين از دو کتاب روش تحقيق پيشرفته و مجموعه اقتصاد جديد، ترجمه محمدباقر نوبخت معاون رئيس جمهوري و همچنين سه کتاب در حوزه بيوتکنولوژي رونمايي شد.
نمايشگاه دستاوردهاي جهاد دانشگاهي و بخش‌هاي مختلف پارک علم و فناوري استان البرز نيز از سوي معاون رئيس جمهوري مورد بازديد قرار گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن