تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813192623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمک یونسکو به کشورهای جهان برای مواجهه مناسب با بلایای طبیعی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون مدیرکل یونسکو خبر داد: کمک یونسکو به کشورهای جهان برای مواجهه مناسب با بلایای طبیعی تهران- ایرنا- معاون مدیرکل یونسکو گفت: یونسکو برای ارتقای ظرفیت کشورها و مواجهه شدن صحیح آنها با بلایای طبیعی به همه کشورهای جهان کمک و یاری می رساند.


به گزارش ایرنا از پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، فلاویا اشلگل Flavia Schlegel که پیام یونسکو را خطاب به حاضرین هفتمین کنفرانس بین الملل زلزله شناسی و مهندسی زلزله (SEE) قرائت کرد، بالا بودن میزان مرگ و میر و آسیب های اقتصادی ناشی از بلایای طبیعی، را مخرب و پیچیده توصیف کرد.
وی تولید علم در زمینه علوم طبیعی را کافی دانست و گفت نکته قابل توجه آن است که توزیع ظرفیت های علمی و پژوهشی موجود ارتقاء یابد و این دانش توسط سیاستگزاران و مجریان به کار گرفته شود.
فلاویا اشلگل به تلاش های یونسکو در خصوص ایجاد و تقویت بسترهای مناسب برای تبادل اطلاعات و همکاری های علمی اشاره و اظهار کرد: این فعالیت ها در راستای ارتقای کیفیت اطلاعات، سیستم های هشدار سریع، مکان یابی خطر و ارزیابی آسیب پذیری مدیریت می شود و در راستای تحقق چنین اهدافی، تقویت ظرفیتهای علمی جهت کاهش خطر پذیری بلایای طبیعی از طریق برگزاری کارگاههای آموزشی، تخصصی و سایر فعالیتهای پژوهشی توسط یونسکو ادامه دارد.
وی با تمرکز و تاکید بر چهارمین و آخرین اولویت چهارچوب سند " سندای" برای کاهش بلایای طبیعی بر تقویت و آمادگی در برابر این حوادث با ارائه پاسخ موثر، احیاء، بهسازی و بازسازی تاکید نمود و اعلام داشت یونسکو پس از وقوع حوادث بررسی های لازم را به منظور تعیین دلایل این بلایا تا رسیدن و ارائه سیاستها و تولید آموزه ها در این زمینه به عهده خواهد داشت.
علمی **1201**1599



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن