تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801783827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در نشست خبری جشنواره زیست فناوری مطرح شد؛ایران رتبه اول زیست فناوری را در منطقه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


در نشست خبری جشنواره زیست فناوری مطرح شد؛ایران رتبه اول زیست فناوری را در منطقه دارد جامعه > آموزش - نشست خبری سومین جشنواره زیست فناوری جمهوری اسلامی ایران که از ٣١اردیبهشت تا ٢خرداد در محل دایمی نمایشگاه بین المللی سالن خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  در این نشست سورنا ستاري گفت يكي از بحث هاي اصلي در علم نوين بايو است كه ٤پايه اصلي در اينده فناوري ايران برای آن در نظر گرفتيم امروز دیگر اهميت بايو به عنوان يك علم آينده بر كسي پوشيده نيست.

كار اين نمايشگاه معرفي شركت هاي دانش بنيان است كه از طرف خود ستاد يا صندوق نو آوري حمايت شده اند آينده فناوري زماني محقق مي شود كه اين ٤پايه وجود داشته باشد و همه را حول يك محور جمع كنيم ستاری همچنین گفت : ما فعلا 180 شركت دانش بنيان در حوزه بايو داريم. شركت هاي نوپا هم زياد هستند كه در مراكز رشد و پارك هاي علم و فناوري شرکت کردند. اين شركت ها بازدهی بالايي دارند .حوزه بايو پيچيدگي هايي نسبت به نانو دارد.تعداد افرادي كه از قديم در این حوزه كار مي كردند زياد بوده وگستره اي كه داشته زياد بوده اما پيدا كردن ارگاني كه اين محوريت را بگيرد خيلي سخت بوده است. نانو به عنوان علمی جدید به ایران آمد و از صفر شروع کرد اما بایو از اواسط آن وارد شدیم به همین دلیل اختلاف نظر در آن بسیار بوده است. قانعي دبير ستاد زيست فناوري علمی و فناوری نیز در مورد برگزاری این جشنواره گفت: ستاد توسعه زيست فناوري مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي است که وزارت بهداشت، وزارت رفاه، صنايع و رييس سازمان محيط زيست و وزارت علوم رسما عضو آن هستند. او ادامه داد: در اين نمايشگاه بخشی به وزارت بهداشت يا علوم پزشكي يك بخشي كشاورزي و علوم و بخشي را به صنعت بيوتكنولوژي اختصاص داديم.

قانعی گفت: اتفاق ديگر اين است كه دانشنامه زيست فناوري را در این جشنواره رونمايي می كنيم كه همه آنچه مربوط به حوزه زيست فناوري است را در خود دارد و بعد از جشنواره در درگاه الكترونيكي ستاد قرار مي گيرد.

او با اشاره به اینکه همیشه از من در مورد رتبه ایران در جهان و وضعیت کشورهای دیگر در حوزه زیست فناوری سوال می شود، گفت: يك سامانه اي را به اسم زيست فناوري راه اندازي كرديم كه وضعيت زيست فناوري ايران را با كشورهاي ديگر بررسي مي كند. اين اولين اقدام در سطح زيست فناوري است. در كنار اين موضوع موظف بوديم سند زيست فناوري را به روز كنيم. پيش نويس نهايي اين سند آماده است تا به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارايه شود.

قانعی گفت: ما ظرفيت زيادي در حوزه معلمان زيست شناسي داريم كه برنامه اي در اين مورد نوشته شده و با آموزش و پرورش هماهنگي هايي شده است.

او گفت :در اين نمايشگاه فقط شركت هاي داخلي حضور دارند كه از برترين هاي اين حوزه دعوت شده تا يك ارزيابي هم از طرف آنها داشته باشيم. معادل ما در اتحادیه اروپا هم به این نمایشگاه دعوت شده است.

دبیرستادزیست فناوری در مورد جایگاه ایران در حوزه زیست فناوری گفت: در مقايسه با كشورهاي جهان از لحاظ شاخص ها در حال حاضر در منطقه رتبه اول را با فاصله زياد از کشور دوم داريم. حدود ٣٠درصد از توليد علم منطقه براي ايران است و در دنيا رتبه ١٥ را داريم. 46233

کلید واژه ها: سورنا ستاری - معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری -




دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 - 14:50:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن