تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818968561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز خرید تضمینی گندم در استانهای سه گانه خراسان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آغاز خرید تضمینی گندم در استانهای سه گانه خراسان مشهد - ایرنا - مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه پنج از شروع خرید تضمینی محصول گندم در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی خبر داد.


ایرج حسنپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در این چارچوب شرکت غله متولی خرید تضمینی گندم از کشاورزان و سازمان تعاون روستایی مباشر آن است.
وی گفت: تاکنون 40 کمیسیون خرید دولتی، سیلوهای خصوصی و کارخانه های آرد این منطقه و نیز 215 مرکز خرید تعاون روستایی به عنوان مباشر برای تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان فعال شده اند.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه پنج افزود: بر اساس پیش بینی و اعلام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی امسال در این استان حدود 600 هزار تن گندم تولید می شود که از این میزان 408 هزار تن مازاد بر نیاز کشاورزان است که تحویل دولت می شود.
وی ادامه داد: طی چند اخیر 200 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در شهرستانهای گناباد و بجستان خریداری شده و پیش بینی می شود امسال وضعیت خرید نسبت به پارسال مطلوبتر باشد.
حسنپور گفت: در این راستا مقدمات لازم برای خرید از جمله ایجاد آمادگی در بانک عامل و معرفی شعب متناظر در تمامی شهرستانها، آمادگی انبارهای تعاون روستایی، سیلوهای دولتی و بخش خصوصی و نیز کالیبراسیون باسکولها با تاکید بر نگهداری طولانی مدت گندم به مدت حداقل شش ماه، فراهم شده است.
وی تجهیز نرم افزاری و سخت افزاری و نیز آزمایشگاهی مراکز خرید را از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه پنج افزود: قیمت خرید هر کیلوگرم گندم با دو درصد افت غیرمفید و چهار درصد افت مفید 11 هزار و 550 ریال وجایزه پاکی به ازا هر درصد افت مفید و غیرمفید در مجموع برای هر کیلوگرم محصول گندم 59 ریال است.
وی قیمت هر کیلوگرم گندم دروم را نیز 11 هزار و 880 ریال عنوان و بیان کرد: به ازا هر درصد سن زدگی هم علاوه بر دو درصد مبلغ، 100 ریال از قیمت تعیین شده خرید هر کیلوگرم گندم کسر می شود.
پارسال به علت خسارات وارده به مزارع غلات تنها 130 هزار تن خرید گندم در خراسان رضوی محقق شد.
در سال زراعی 93 – 94 حدود 325 هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت گندم رفت که 200 هزار هکتار از این سطح به آبی و 125 هزار هکتار آن به کشت دیم اختصاص یافت.
1906/1858



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن