تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802228240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حفظ اسرار امنيتي در چارچوب پروتکل مورد توجه قرار گرفته است/ ضرورت ورود جدي سازمان ملل به موضوع يمن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۵۸ب.ظ)
ظريف در نشست خبري: حفظ اسرار امنيتي در چارچوب پروتکل مورد توجه قرار گرفته است/ ضرورت ورود جدي سازمان ملل به موضوع يمن موج - وزير امور خارجه کشورمان گفت: نگراني‌هايي از فاش شدن اسرار نظامي و امنيتي وجود دارد ولي اين نگراني‌ها در چارچوب پروتکل مورد توجه قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد جواد ظريف در نشست خبري با همتاي مجارستاني خود گفت: ما اعتقاد داريم که کشورهاي منطقه بايد نقش اساسي را در تأمين امنيت منطقه ايفا کنند و در اين حرکت حذف بازيگران مهم منطقه خليج فارس نتيجه اي جز ناامني براي منطقه ندارد.
اميدواريم هرچه سريع تر آتش بس کامل در يمن اجرا شود
وزير امور خارجه گفت: ما به همسايگان خود توصيه کرده‌ايم و اين توصيه را ادامه مي دهيم که با ديدگاه واقع بينانه مبتني بر واقعيت هاي جغرافيايي و تاريخي و روابط و عُلقه هاي فرهنگي و مذهبي که بين کشورهاي منطقه هست از اقداماتي مانند فجايايي که امروز در يمن جريان دارد که فقط به نفرت و خونريزي در اين منطقه دامن مي زند و زمينه را براي همکاري در آينده ناکارآمد مي کند خودداري کنند.
ظريف افزود: ما اميدواريم هرچه سريع تر آتش بس کامل در يمن اجرا شود.

ضرورت ورود جدي سازمان ملل به موضوع يمن
ظريف گفت: سازمان ملل نيز بايد به داخل يمن دسترسي پيدا کند براي اينکه بتواند اقلام انسان دوستانه و کمک هاي انساني و پزشکي را به مردم يمن که بسيار به اين کمک ها نيازمندند برساند.
وي افزود: ما از سازمان ملل توقع داريم اين اقدام را هرچه سريع تر انجام دهد.
وزيرامورخارجه کشورمان گفت: بنده و همکارانم در روزها و هفته هاي گذشته با دبير کل سازمان ملل متحد و معاون دبير کل در امور انسان دوستانه و نمايندگان ويژه دبير کل در موضوع يمن در تماس نزديک بوديم و اميدواريم هرچه سريع تر بتوانيم اين دستورکار را که يک دستورکار انساني است به پيش ببريم.

زياده‌طلبي و زياده‌خواهي تنها باعث طولاني‌تر شدن مذاکرات مي‌شود
وزير امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه نظر شما در رابطه با اظهارات مقامات کشورمان در مورد تغيير مواضع آمريکايي‌ها از مذاکرات لوزان تا امروز چيست، گفت: برداشت‌هاي گوناگوني از مواضع مذاکراتي ايالات متحده مطرح شده است. ما از ابتداي مذاکرات اصرار کرديم که هيچ‌گونه زياده‌خواهي را نخواهيم پذيرفت و اصرار داريم همان‌طور که پس از لوزان هم اعلام کرديم که چارچوب‌هاي تعيين شده و چارچوب‌هايي که مشترکا براي پاسخ به موضوعات مورد بحث در لوزان به آن رسيديم که نتيجه بيش از 18 ماه مذاکره سنگين و طولاني بود را دنبال خواهيم کرد.
وي ادامه داد: لازم است که اين چارچوب‌ها که به نفع همه طرف‌ها و به نفع جامعه بين‌المللي و مفيد براي کنار گذاشتن اين بحران ساختگي است پيگيري شود تا به نتيجه نهايي در قالب يک توافق برسند. ما اعتقاد داريم چنين کاري کاملا ممکن است و معتقد هستيم که زياده‌طلبي و زياده‌خواهي تنها باعث طولاني‌تر شدن مذاکرات مي‌شود و هيچ نتيجه‌اي براي طرفي که زياده‌خواهي مي‌کند به دنبال نخواهد داشت.

پروتکل اجازه دسترسي بي‌رويه به ساختارهاي کشورها را فراهم نمي‌کند
وي خاطرنشان کرد: در صورتي که توافقي شکل بگيرد و پروتکل الحاقي بر اساس مقررات کشور و با توجه به چارچوب‌هاي موجود در کشور به صورت داوطلبانه اجرا شود، کاملا مشخص است. پروتکل الحاقي به هيچ وجه اجازه دسترسي بي‌رويه و بدون دليل به ساختارهاي کشورها را فراهم نمي‌کند و يک چارچوب قاعده‌مند و قانون‌مند را فراهم مي‌کند و امروز در نزديک به 124 کشور اين پروتکل الحاقي در حال اجرا است.
ظريف تاکيد کرد: مقررات موجود مانع سوء استفاده از اين‌گونه دسترسي‌ها مي‌شود که درواقع بازرسي نيست بلکه دسترسي است و چارچوب‌هاي آن کاملا مشخص و مديريت شده است. زماني که پروتکل الحاقي در دهه 90 ميلادي مورد بررسي قرار گرفت راهکارهاي مناسب براي جلوگيري از اينکه اين دسترسي‌ها به اسرار کشورها باشد در نظر گرفته شده است زيرا حتي اسرار اقتصادي کشورها در حوزه‌هاي مختلف نيز مي‌تواند اسرار آنها محسوب شود چرا که بسياري از کشورها فناوري غني‌سازي و يا ساير فناوري‌هاي هسته‌اي‌شان جزو اسرار هسته‌اي اين کشورها محسوب مي‌شود و نيازي نيست که به خاطر پروتکل الحاقي نگراني امنيتي داشته باشند. حتي برخي کشورها در حوزه صنعتي نيز با يکديگر رقابت دارند و نمي‌خواهند اسرارشان فاش شود به همين دليل چارچوب‌هاي قانون‌مندي را تدوين کردند براي اينگونه نظارت‌ها و شفاف‌سازي‌ها. طبق چارچوب‌هاي مشخص شده هم کشورها مي‌توانند اطمينان داشته باشند که اسرارشان حفظ مي‌شود و هم آنها مي‌توانند اطمينان حاصل کنند که برنامه‌هاي هسته‌اي کشورهاي عضو پروتکل الحاقي کاملا صلح‌آميز است و فعاليت غيرصلح‌آميزي وجود ندارد.

حفظ اسرار امنيتي در چارچوب پروتکل مورد توجه قرار گرفته است
وي افزود: دستيابي به چنين نتيجه‌گيري نيازمند نقض حاکميت يا نقض مقررات و موازين امنيتي و صنعتي کشورهاي مختلف نيست کما اينکه 124 کشوري که امروز پروتکل الحاقي در آنها اجرا مي‌شود همگي نگراني‌هايي از فاش شدن اسرار نظامي و امنيتي دارند ولي اين نگراني‌ها در چارچوب پروتکل مورد توجه قرار گرفته است و ما هم بارها گفته‌ايم که همکاري ما با جامعه بين‌المللي در چارچوب مسائل کشور و در چارچوب امنيت ملي کشور است و ما فراتر از آن اجازه دخالت در کشورمان را نخواهيم داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن