تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798264932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات بايد شاهد انقلاب عظيم در خود باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۳۶ق.ظ)
رييس کميسيون صنايع و معادن مجلس: حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات بايد شاهد انقلاب عظيم در خود باشد موج - رييس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که فناوري اطلاعات و ارتباطات در بهبود فضاي کسب و کار در کشور نقش بسزايي دارد، گفت: وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات بايد انقلاب عظيمي را در اين حوزه ايجاد کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج؛ رضا رحماني در پنجمين جشنواره ملي فناوري اطلاعات و ارتباطات - فاوا اظهار داشت: مجلس شوراي اسلامي در تدوين برنامه ششم توسعه از حمايت هاي بخش خصوصي و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در اتاق فکر خود بهره مي برد.
وي با بيان اين که امروزه تمام کشورهاي پيشرفته دنيا در عرصه هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات پيشرفت هاي چشمگيري داشته اند گفت: اين امر نشان مي دهد که تا چه اندازه اين عرصه مي تواند در توسعه کشور موثر باشد.
رحماني با اشاره به اين که بيش از 80 در صد مردم ايران سواد فاوا دارند ، تاکيد کرد: 17 درصد دانشجويان کشور نيز در اين عرصه فارغ التحصيل شده اند که اين امر نشان مي دهد ما براي توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات کشور آمادگي لازم را داشته و بايد از اين فرصت بهره ببريم.
وي تاکيد کرد: فناوري اطلاعات و ارتباطات بهترين فرصت براي اجراي عدالت در جامعه را فراهم مي کند به عنوان مثال با توسعه بحث آموزش الکترونيکي؛ بهداشت الکترونيکي و خدمات نوين کشاورزي به مناطق محروم مي توان عدالت را در تمام آحاد جامعه برقرار کرد.
رحماني با بيان اينکه حضور پست بانک در مناطق محروم توانسته است بسياري از مشکلات مالي و اقتصادي روستاييان را حل کند گفت: فلسفه پست بانک حمايت از مناطق روستايي و مناطق محروم است که در اساس با سياست هاي ساير بانکها در کشور تفاوت داردو بر هيمن اساس عدم واگذاري آن به بخش خصوصي منافع بيشتري را در پي دارد.
وي در ادامه برلزوم اهميت به افزايش توليد داخل ملي در کشور تاکيد کرد و گفت: در سال 84 در حدود 800 ميليون دلار تجهيزات وارد کشور شد که اين رقم در سال 92 به سه ميليارد دلار رسيده است. که اين آمارها نشان مي دهد بايد بتوانيم مطابق با سياستهاي کلي کشور وضعيت توليد داخلي خود را ارتقاء دهيم.
وي گفت: توليد ملي بايد به يک نهضت تبديل شود و از تمام اپراتورهاي تلفن همراه و شرکتهاي فعال در حوزه ICT در خواست داريم براي رونق اين بخش اهميت جدي قائل شوند.
نماينده مجلس شوراي اسلامي همچنين با تاکيد بر اهميت افزايش توليد نرم افزارهاي بومي تاکيد کرد :در اين حوزه 85 محور توسط مرکز پژوهش هاي مجلس شناسايي شده است
لازم به ذکر است در ادامه اين مراسم سعيد سعادت، رييس هيات مديره سازمان نظام صنفي رايانه اي استان تهران اظهار داشت: در سال که به همدلي و همزباني نامگذاري شده است خواهان توجه بيشتر دولت به دستاوردهاي بخش خصوصي در اين زمينه ارتباطات و فناوري اطلاعات هستيم.
وي گفت: نمايشگاه الکامپ ويترين صنعت ITاست و بيست و يکمين دوره آن امسال برگزار مي شود اين در حالي است که با وجود تمام تلاش ها و پيگيري ها هنوز با مشکلات متعددي مواجه هستيم.
سعادت با بيان اين که بايد دولت و بخش خصوصي نگاهشان را نسبت به هم تغيير دهند و تعاملشان را افزايش دهند گفت: تصويب قوانين حمايتي در حوزه فاوا يک راه حل کارساز است .
وي با باين اين که سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي بر تکيه به مردم و استفاده از ظرفيت هاي دولتي و مردمي تاکيد دارد گفت: در سال 94 بايد در دولت و تدبير و اميد به اجرا شدن قوانين به عنوان فرصتي نگريست و از توان بخش خصوصي بهره برد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن