تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819110388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله هاشمی شاهرودی: آمریکا در مذاکره با ایران در موضع ضعف قرار دارد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



آیت الله هاشمی شاهرودی: آمریکا در مذاکره با ایران در موضع ضعف قرار دارد
نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نیاز آمریکا به مذاکره بیشتر از ایران است، گفت: آمریکا در مذاکره با ایران در موضع ضعف بیشتری قرار دارد.
روز نو : نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نیاز آمریکا به مذاکره بیشتر از ایران است، گفت: آمریکا در مذاکره با ایران در موضع ضعف بیشتری قرار دارد.


به گزارش روز نو، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی روز یکشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در شبستان حضرت امام (ره) حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: سخنان مطرح شده در نشست کمپ دیوید و تحریم های اقتصادی در نتیجه احساس ضعف و شکست دشمن است.


وی با اشاره به عظمت و اقتدار روز افزون نظام اسلامی در جهان، تصریح کرد: وظیفه اصلی مسوولان کشور حراست از نظام اسلامی است و باید بحث مذاکرات هسته ای از این دریچه پیگیری شود.


آیت الله هاشمی شاهرودی با تاکید بر اینکه مسوولان نباید فریب تحریم های دشمن را بخورند، افزود: تحریم ها نباید مسوولان نظام را دستپاچه کند، چرا که هر چند این تحریم ها در وضعیت اقتصاد موثر است، ولی باز نمی تواند بصورت جدی از پیشرفت اقتصادی کشور جلوگیری کند.


وی اضافه کرد: خیلی از کشورها در زمان تحریم های اقتصادی توانستند فعالیت های خود را انجام دهند، لذا ایران نیز چنین کاری را می تواند انجام دهد.


وی با بیان اینکه خداوند به ایران برکت، نعمت و مواهب فراوانی عطا فرموده است، افزود: ایران دارای یک قدرت اقتصادی بالقوه و خدادادی است، لذا نباید هیچگونه نگرانی به خاطر تحریم های دشمن وجود داشته باشد.


آیت الله هاشمی شاهرودی همچنین با اشاره به آشفتگی وضعیت آمریکا به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، تصریح کرد: امروز آمریکا و نظام سلطه بیش از هر زمان دیگری رو به افول است و در جهان دیگر نظام تک قطبی وجود ندارد.


وی همچنین با اشاره به شکست آمریکا در برابر روسیه، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و حقوق بشری در این کشور روز به روز بیشتر و ظلم ها و ستمگری نسبت به نژادها و قومیت های دیگر بیشتر می شود، به نحوی که اخیرا سازمان حقوق بشر با بر شمردن بیش از 300 مورد نقض حقوق بشر در آمریکا بیشترین مواخذه را نسبت به این کشور داشته است.


وی با اشاره به تلاش آمریکا برای اصلاح وضعیت خود در منطقه با استفاده از مذاکرات هسته ای با ایران، خاطرنشان کرد: آمریکا از آغاز شکلگیری نظام اسلامی تا کنون همه گزینه ها را علیه آن به کار گرفته ولی همه آنها از جمله گزینه نظامی با شکست مفتضحانه صدام از ایران با ناکامی مواجه شده است.


وی با اشاره به برخی مصادیق توطئه های طراحی شده از سوی نظام سلطه برای مقابله با ایران و تضعیف و حتی نابودی نظام اسلامی، تصریح کرد: فتنه های گوناگون سیاسی، قومیتی، طائفه گری، شیعه و سنی، کرد و عرب و فارس از جمله آن است.


عضو خبرگان رهبری همچنین با بیان اینکه دشمن در طرح ریزی همه این ترفندها از مبانی فکری، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ارکان قوی نظام غافل بوده است، افزود: ملت ایران توانسته با یک اشاره رهبر معظم انقلاب که در واقع همان اشاره اسلامی و دینی است، بر همه این توطئه ها فائق و چیره شود.


آیت الله هاشمی شاهرودی همچنین با توصیه به تیم مذاکره کننده مبنی بر اینکه از هیچ حقی از حقوق مسلم ملت ایران نگذرند، افزود: به چه حقی طرف مقابل از ایران می خواهد که راستی آزمایی کند، چه وقت نظام اسلامی دروغ گفته، به کدام ملت تجاوز کرده، که بخواهد صداقت خود را ثابت کند.


وی دروغ و فریبکاری، تجاوز و تظاهر را از ویژگی های آمریکا و موارد روشن موجود در کارنامه و تاریخچه این کشور عنوان کرد و افزود: به نظر من زشت است که نظامی در سطح نظام اسلامی بخواهد در مورد آن راستی آزمایی صورت گیرد، بلکه این نظام اسلامی است که باید در مورد صحت سخن و ادعای غربی ها و گروه 1+5 در خصوص برداشته شدن تحریم ها راستی آزمایی کند، چون که آنها تا کنون هر چه گفتند خلاف آن عمل کردند.


وی همچنن با اشاره به ضرورت تغییر مناسبات ظالمانه و پایان سیطره نظام سلطه بر جهان و همچنین منابع و ثروت های کشورهای مختلف، تصریح کرد: تیم مذاکره کننده باید در این مذاکرات به صراحت حمایت خود از اسلام را اعلام کند و بگوید که نظام اسلامی حامی مسلمانان و حقوق جهان اسلام است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجاوز رژیم آل سعود و ائتلاف بوجود آمده به وسیله آن به یمن، تصریح کرد: آل سعود حتی روی رژیم صهیونیستی را نیز سفید کرده و جنایات این رژیم بدتر از جنایات رژیم صهیونیستی است و با این جنایات نقاب از چهره این رژیم پلید روز به روز بیشتر برداشته می شود.


نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با اذعان به اینکه یمن به عنوان یک کشور اسلامی از نظر عملی هیچ ارتباطی با ایران ندارد ولی در عین حال مردم این کشور به تاسی از انقلاب اسلامی ایران بیدار شده اند، افزود: مردم زیدی مذهب یمن با توجه به اینکه همواره اصل نظام علوی و اهل بیتی را قبول داشتند، به تبعیت از زید بن علی که در زمان خود علیه نظام کفر قیام کرد و به هیچ وجه سر پرستی نظام سلطه و کفر بر مسلمانان را نپذیرفت و در این راه نیز به شهادت رسید، امروز بر ضد استکبار و آل سعود به عنوان دست نشانده خود دست به قیام زده اند.


وی با بیان اینکه اتفاقا شیعیان زیدی بیشتر از شیعیان علوی و اثنی عشری تاکید و اصرار بر مبارزه و جهاد با شمشیر بر ضد جائران و ستمگران دارند، افزود: چون این گروه از شیعیان تولی استکبار و آمریکا را بر خود نمی پذیرند و شعارهای مرگ بر آمریکا را نیز از مردم ایران یاد گرفته اند، دشمنان از آنها به عنوان فتنه گر و نا امن کننده منطقه یاد می کنند و در مقابل القاعده و سایر گروه های تروریستی و فرزندان نامشروع استکبار از نظر آنها صاحبان حق هستند.


آیت الله هاشمی شاهرودی با اشاره به تبلیغات دروغین و وقیحانه دنیای استکبار و رسانه های وابسته به آن در خصوص حمایت های تسلیحاتی ایران از مردم مظلوم یمن، تصریح کرد: ایران حتی یک قطعه سلاح نیز به یمن ارسال نکرده و مردم این کشور با استفاده از اسلحه های موجود در پادگان های این کشور با عربستان و متحدانش می جنگند.


وی تصریح کرد: در مصاحبه منحوسی که شبکه تلویزیونی العربیه با رییس جمهوری آمریکا پس از نشست پلید کمپ دیوید انجام داد، اوباما ناچار شد که به عدم ارسال اسلحه از ایران به یمن و نبودن هیچ شواهدی در این زمینه در مقابل آن مصاحبه گر وابسته به عربستان اعتراف کند.


وی در ادامه با بیان اینکه امروز عظمت نظام اسلامی کم کم در جهان روشن می شود، افزود: علما و فضلای حوزه باید مسائل روز را به درستی دنبال کنند و نکاتی را که رهبر معظم انقلاب برای بصیرت دادن به ملت بیان فرمودند با مطالعه و تحقیق دریابند، چرا که نظام تبلیغاتی استکبار مدام در حال دروغ پردازی و ایجاد تشویش و نگرانی در افکار عمومی علیه ایران است.


آیت الله هاشمی شاهرودی همچنین تبیین مقاصد و اهداف نظام اسلامی از سوی علما را ضروری دانست و افزود: بدون شک مهمترین هدف از تشکیل این نظام که در مقاطع مختلف برای تشکیل و سپس بقای آن خون های مقدس و پاک زیادی ریخته شده، تنها تشکیل یک حکومت برای اداره کشور نیست.


وی افزود: مقصد اصلی شکل گیری چنین حکومتی برپایی اسلام و احیای آرمان های بلند آن و همچنین تداوم راه انبیا و امامان معصوم (ع) است که این راه مشخصه های خاص خودش را دارد و خیلی وسیعتر از اداره کردن یک کشور محسوب می شود.


وی با تاکید بر اینکه نباید تصور مسوولان از نظام اسلامی صرفا اداره کشور و رفع مشکلاات اقتصادی مردم بدون توجه به سایر مسلمانان و کشورهای اسلامی باشد، افزود: بدون شک نظام اسلامی با حکومت برخی کشورهای منطقه که فقط هدفش اداره این کشور است، تفاوت دارد و داشتن چنین رویکردی به نظام با آرمان های حضرت امام در تعارض است.


آیت الله هاشمی شاهرودی همچنین حمایت از مستضعفان ستمدیده جهان بویژه مردم مظلوم فلسطین اشغالی را از اصول انقلاب اسلامی دانست و گفت: این وظیفه نظام اسلامی است که وقتی یک مظلومی در گوشه ای از جهان بگوید به داد من برسید به آن کمک کند، حال که یک امتی آن هم در مقابل یک رژیم سفاک، صهیونیستی و کفار چنین درخواستی را مطرح می کند.


وی با بیان اینکه 12 میلیون یمنی به خاطر کمبود آب و غذا در معرض خطر قرار دارند، افزود: رژیم آل سعود نظام سفاکی است که به اسم اسلام حکومت می کند و دایره وسیعی از مسلمانان جهان را نیز با ترفندهای خود فریب داده است.


منبع: ایرنا


تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن