تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806561591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لطفا شوخي نکنيد!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۴:۵۱ب.ظ)
دانشمند در انتقاد به دستوري نبودن نرخ بهره هاي بانکي از سوي دولت؛ لطفا شوخي نکنيد! موج - عضو هيأت رئيسه سابق اتاق بازرگاني ايران گفت: يک شبه نبايد تصميم گرفت که نرخ بهره هاي بانکي کاهش داشته باشد زيرا اين اقدام بر طبق تقاضاي بازار نيست و بازار نسبت به اين تصميم اشتباه، واکنش منفي نشان مي دهد.
مسعود دانشمند رئيس اتاق بازرگاني ايران و کانادا درباره ارزيابي خود از اندک کاهش نرخ سودهاي بانکي به خبرنگار خبرگزاري موج اظهارکرد: اين سوال را اينگونه پاسخ دهيم که آيا اعتبارات خرد به آساني در اختيار قرار مي گيرد، حجم اعتبارات بانک ها مگر کاهش پيدا نکرده است، مگر بانک مرکزي براي موسسات غير مالي خط و نشان نکشيده است، معناي اين کدهايي که امروز در فضاي بانکداري کشور وجود دارد چيست؟
وي ادامه داد: مطمئنا بازار با اين سود قطره چکاني مقابله مي کند زيرا کاهش به اين سبک و بدون آينده نگري را بازار نمي تواند قبول کند، با اين وضعيت مردم سپرده هاي خود را از بانک ها خارج مي کنند و به سمت بازارهاي غيررسمي جذب مي شوند.
عضو هيأت رئيسه سابق اتاق بازرگاني ايران درباره اينکه هدف مردم از سرمايه گذاري، سود شخصي است نه سود دولتي، تصريح کرد: مردم به دنبال سوددهي تسهيلات با نرخ بيشتر هستند و اگر بانک ها قدرت تسهيلات را کاهش دهند، نبايد شک داشت که سپرده گذاران بانکي به سمت بازارهاي غيررسمي هجوم مي آورند و اين تصميم در گذشته بارها امتحان شده است.
اين فعال اقتصادي تاکيد کرد: تصميمات يک شبه آن هم پشت در هاي بسته هيچگاه نتوانسته که چرخ اقتصاد کشور را بگرداند؛ يک شبه نبايد تصميم گرفت که نرخ بهره هاي بانکي کاهش يابد زيرا اين اقدام بر طبق تقاضاي بازار نيست و بازار نسبت به اين تصميم اشتباه واکنش منفي نشان مي دهد.
دانشمند در خصوص آنکه دولت همواره ادعا مي کند، تصميم دستوري براي اقتصاد نمي گيرد، تاکيدکرد: لطفا شوخي نکنيد! تمامي کارهاي دولت در اين مدت دستوري بوده و بايد بگوييد که کدام دستوري نبوده است، بايد واقعيت ها را ديد آيا قيمت شير و گوشت از طريق بازار غيررسمي و زيرزميني تعيين نمي شود و يا دولت اطمينان نمي دهد که در طول سال افزايش نرخي را شاهد نيستيم اما در نتيجه قيمت آب، برق، بنزين، تاکسي و ... افزايش پيدا مي کند و بايد بدانيم که با شوخي هاي دولت چه کار کنيم.
وي درباره اينکه اتاق تاکنون اعتراضي نسبت به اين موضوع نکرده نيز با انتقاد گفت: قرار نيست صدايي از اتاق بلند شود زيرا اتاق دولتي است و دولت هم اتاقي و هر دو با هم تنها يک حرف مي زنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن