تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804944515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأسيس هفتمين شعبه استاني موسسه واکسن و سرم‌سازي رازي در کرمانشاه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۳۱ب.ظ)
تأسيس هفتمين شعبه استاني موسسه واکسن و سرم‌سازي رازي در کرمانشاه موج - در جلسه‌اي که با حضور رئيس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي، استاندار کرمانشاه و رئيس سازمان جهاد کشاورزي اين استان برگزار شد، توافقات و هماهنگي‌هاي لازم به‌ منظور تأسيس هفتمين شعبه استاني موسسه واکسن و سرم‌سازي رازي در استان کرمانشاه به عمل آمد.
به گزارش خبرگزاري موج، در جلسه‌اي که در محل دفتر استاندار کرمانشاه برگزار شد. اسکندر زند، معاون وزير جهاد کشاورزي و رئيس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي، گفت: هدف سازمان تحقيقات و آموزش کشاورزي تلاش در جهت تأمين امنيت غذايي کشور است.
زند در ادامه افزود: سال گذشته بيش از 30 دانش فني کشاورزي از جمله ذرت، پنبه و... را به بخش خصوصي واگذار کرديم و در نظر داريم اين کار را در سال جاري ادامه داده و حتي در زمينه فعاليت‌هاي مهمي مانند سرم‌سازي نيز دانش فني آن را به بخش خصوصي واگذار نماييم تا از توانمندي اين بخش استفاده بيشتري کرده و سهم بخش خصوصي را در امور فني و تخصصي کشاورزي افزايش دهيم.
معاون وزير جهاد کشاورزي تصريح کرد: آموزش بهره‌برداران و فعالان بخش کشاورزي از اولويت‌هاي آموزشي سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي است و برنامه‌ريزي‌هاي لازم صورت گرفته تا آموزش‌هاي علمي-کاربردي براي روستازادگان و کشاورز زادگان اجرا گردد تا اثربخشي اين آموزش‌ها در کشاورزي کشور به‌خوبي نمايان شود، وي گفت: تلاش مي‌شود زمينه استفاده از تجربيات کشاورزان نمونه و پيشرو هم براي ساير کشاورزان فراهم شود.
رئيس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي با تقدير از فعاليت‌هاي اثربخش سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه و حمايت‌هاي ويژه مسولان استانداري از برنامه‌هاي آموزشي، تحقيقاتي و ترويجي کشاورزي افزود: استان کرمانشاه از قابليت‌هاي خوبي در بخش تحقيقاتي برخوردار است و اميدواريم همانند آنچه در ساير مراکز تحقيقاتي استان انجام‌شده، شاهد موفقيت‌هاي چشمگير مراکز علمي کرمانشاه با تأسيس شعبه واکسن و سرم‌سازي رازي در اين استان باشيم.
زند پيگيري استاندار و رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه براي تأسيس شعبه استاني موسسه سرم‌سازي رازي در اين استان را بسيار مؤثر دانست و ابراز اميدواري کرد با حمايت‌هاي مسئولين استاني و تأمين اعتبارات لازم در آينده نزديک شاهد راه‌اندازي و افتتاح اين موسسه در استان باشيم.
وي با اشاره به بازديدي که از مراکز و ايستگاه‌هاي تحقيقاتي استان کرمانشاه داشت، افزود: محققان برجسته و امکانات مناسبي در مراکز و ايستگاه‌هاي تحقيقاتي اين استان وجود دارد و علاوه بر مراکز در ايستگاه‌هاي تحقيقاتي نيز اقدامات مناسبي انجام‌ شده، به‌ طوري‌ که در ايستگاه شهرستان اسلام‌آباد غرب تاکنون 28 رقم زراعي جديد توليد شده که نشان‌ دهنده پويايي و اثرگذاري بخش تحقيقات کشاورزي اين استان هست.
در ادامه علي‌اشرف منصوري، رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه، گزارشي از وضعيت بخش تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي استان ارائه و پيشنهاد‌ها لازم براي توسعه اين بخش مطرح کرد.
همچنين رضايي، استاندار کرمانشاه، با تقدير از تلاش‌هاي سازمان جهاد کشاورزي در توسعه زير بخش‌هاي کشاورزي استان، از موافقت زند براي تأسيس هفتمين شعبه استاني موسسه واکسن و سرم‌سازي رازي در استان کرمانشاه تشکر و آمادگي خود و مجموعه استانداري را براي حمايت از تأسيس اين موسسه در استان و گسترش بخش‌هاي تحقيقات کشاورزي اعلام کرد.
در ادامه اين سفر يک‌ روزه رئيس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي در گردهمايي که با حضور رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه، پژوهشگران و کارشناسان مراکز تحقيقاتي و آموزشي کشاورزي و مسوولان دانشکده کشاورزي دانشگاه رازي برگزار شد حضور يافت.
در ابتداي اين گردهمايي زند، رئيس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي، طي سخناني با بيان اينکه کرمانشاه قطب کشاورزي کشور است، اظهار کرد: سازمان تات ساختار سازماني خود را با هدف افزايش کارايي در کشاورزي کشور نوسازي کرده تا بتواند در دنياي پر چالش امروز که چالش تغيير اقليم از مهم‌ترين آن‌ها است در بخش کشاورزي کاراتر و اثرگذارتر فعاليت کند.
زند يادآور شد: يکي از سياست‌هاي وزارت جهاد کشاورزي مقابله با کمبود آب از طريق بهينه کردن مصرف آب و معرفي ارقام جديد مقاوم به تنش خشکي است.
معاون وزير جهاد کشاورزي در ادامه از تدوين 5 برنامه کلان تحقيقاتي خبر داد و گفت: اين برنامه‌ها شامل 18 زير برنامه در قالب 80 برنامه کاري است که ميان مؤسسات تحقيقات زراعي توزيع‌ شده و بر اساس آن در نظر داريم سالانه 25 تا 30 رقم جديد زراعي را رونمايي و معرفي کنيم.
رئيس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي با اشاره به اينکه به‌ زودي از 15 رقم جديد زراعي رونمايي خواهد شد، افزود: تاکنون در زراعت ايران 52 رقم توسط مراکز تحقيقاتي به کشاورزان معرفي و سالانه حدود 10 رقم جديد به اين بخش اضافه و جايگزين 10 رقمي که از رده خارج‌ شده‌اند، مي‌گردد و اين در حالي است که براي رونمايي از هر رقم 10 تا 12 سال توسط محققان مراکز تحقيقاتي زمان صرف مي‌شود.
در ابتداي اين نشست علي‌اشرف منصوري، رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه، گفت: استان کرمانشاه يکي از قطب‌هاي کشاورزي در غرب کشور بوده که با داشتن آب‌وهواي مناسب، خاک قابل‌کشت و نيروي‌هاي متخصص داراي پتانسيل‌هاي روبه رشدي براي توسعه کشاورزي است.
وي با اشاره به اينکه در بخش تحقيقاتي اين استان 182 طرح توسط مرکز تحقيقات کشاورزي و منابع طبيعي و معاونت تحقيقات ديم سرا رود در دست اجرا است، افزود: محققان و کارشناسان بخش تحقيقات همواره براي بهبود وضعيت کشاورزي منطقه در حرکت و تلاش بوده و علاوه بر طرح‌هاي تحقيقاتي که در مراکز انجام مي‌شود 20 طرح را نيز در مزارع کشاورزان در دست اجرا دارند.
وي توليد بذور پرورشي غلات آبي و ديم را در سال زراعي گذشته 816 تن اعلام کرد و افزود: توليد بذور رسمي گواهي‌شده مادري آبي و ديم در سال زراعي گذشته 12 هزار تن بوده است.
منصوري در ادامه مشارکت در طرح ساماندهي ديمزارهاي استان را 6 هزار و 500 هکتار اعلام و تصريح کرد: با توجه به کمبود منابع آبي، ساماندهي بخش ديمزارها را در دست اجرا داريم.
در ادامه خميس آبادي، رئيس مرکز تحقيقات و آموزش کشاورزي و منابع طبيعي استان کرمانشاه، با ارائه گزارشي به معرفي اين مرکز و فعاليت‌هاي آن پرداخته و گفت: پتانسيل علمي - عملياتي اين مرکز در امور پژوهش و آموزش کشاورزي بسيار خوب بوده و برنامه‌هاي متنوعي با همکاري سازمان جهاد کشاورزي و مراکز علمي و دانشگاهي ازجمله دانشکده کشاورزي دانشگاه رازي در حال اجرا است.
گفتني است زند در اين سفر يک‌ روزه از مرکز تحقيقات کشاورزي و منابع طبيعي کرمانشاه و بخش‌هاي پژوهشي اين مرکز، معاونت موسسه تحقيقات ديم سرا رود، مرکز آموزش علمي-کاربردي کشاورزي ماهي دشت و ايستگاه‌هاي تحقيقاتي اسلام‌آباد غرب و مهرگان نيز بازديد کرده و از نزديک در جريان روند امور پژوهشي و اجرايي اين مراکز و ايستگاه‌ها قرار گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن