تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805575717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختلاس 32 ميلياردي؛ سوء مديريت يا سوء استفاده؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۶ق.ظ)
اختلاس 32 ميلياردي؛ سوء مديريت يا سوء استفاده؟ موج - به نظر مي رسد که برخي فسادهاي مالي در سازمان ها ناشي از سوء مديريت ها و عدم بکارگيري مديران صالح باشد. موضوعي که در پرونده اخير صندوق رفاه در وزارت علوم قابل تأمل است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، اين هفته موضوع اختلاس 32 ميلياردي در وزارت علوم در مجلس بررسي مي شود. خبري که ابتدا با ضد و نقيض همراه بود تا اينکه چندي پيش از سوي معاون وزير علوم تاييد شد. اختلاسي که اين بار به نام دولت احمدي نژاد کليد خورد. هر چند مقدار آن نسبت به رقم هاي نجومي اختلاس هاي قبلي کم است، با اين حال اين گونه فساد اقتصادي آن هم در صندوقي که اسمش رفاه دانشجويان است در عين ماهيت مجرمانه آن، گونه اي بي اعتمادي هم به دنبال دارد.
کشف و گزارش اين فقره فساد مالي در شرايطي اتفاق افتاده که رييس جمهور سابق، درباره صيانت از بيت‌المال سخن گفته بود. ٣٢ ميليارد تخلف صورت‌گرفته متعلق به ٤.٥ ميليون دانشجويي است که در سراسر ايران به شکلي عضو اين صندوق‌اند. البته صندوق رفاه دانشجويان برخلاف نامش از زمان تاسيس همواره منتقداني داشته است.
يکي از انتقادات وارده به اين صندوق عدم نظم سازماني و مديريتي بوده است. کافي است شما هم از آن دسته از دانشجوياني باشيد که به نوعي با اين صندوق در رابطه بوده باشيد. احتمالا گلايه هايي به روند عملکرد آن داشته ايد؛ حتي اگر شکايتي هم نداشته باشيد احتمالا با اشتباهات در حساب هاي خود روبه رو شده ايد. البته اين همه براي همه صدق نمي کند. ولي تقريبا از هر مطلعي بپرسيد توضيحاتي در اين زمينه خواهد داد. با اين پيش زمينه فساد و اختلاسي که در اين سازمان رخ داده کمي دور از تصور نيست، چرا که؛ عموما دخل و خرج هاي اين سازمان با سوء مديريت بوده است. به عبارتي برخي از کج روي ها و فسادهاي اقتصادي را شايد بتوانيم ناشي از عدم يا سوء مديريت بدانيم.
با اين حال در سازماني که در ارتباط با قشر دانشجو است نماد بيت المال بيشتر بارز است. همچنين بايد توجه داشت كه صندوق رفاه دانشجويي بايد سازماني حمايتگر باشد که دانشجويان نيازمند كشور بتوانند مانند بسياري از دانشجويان كشورهاي ديگر بدون دغدغه از يك سيستم حامي برخوردار باشند. البته يكي ديگر از آثار سوء‌مديريت‌ها نيز به كارگيري مديراني است كه صلاحيت‌هاي کافي براي اين بخش‌ها را ندارند.
اين نکته هم قابل يادآوري است که، فساد ميلياردي در دوره رياست «کيوان مراديان» بر اين صندوق انجام شده است، مديري که خبر حفظ و بقايش در وزارت علوم به مجلس هم رسيد و ١٢٥ نماينده براي ابقاي او به فرجي دانا نامه نوشتند. حتي برخي برکناري او را در فشارهاي مضاعف بر فرجي‌دانا و ماجراي استيضاح بي‌تأثير نمي‌دانند. مراديان پيش‌تر رئيس اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل بوده است.
البته ناگفته نماند که رضا فرجي‌دانا، قرباني برخي بازي‌هاي سياسي شد. افشاي ماجراي بورسيه‌ها براي او پاشنه آشيل شد و حالا هم به نظر مي رسد که ايستادگي در برابر برکناري مراديان نيز در استيضاح او بي‌تأثيرنبوده است. در هر صورت اين همه ماجرا نيست و بايد مجلس به اين پرونده رسيدگي کند و براي شفافيت افکار عمومي تمامي تخلفات اعلام شود.
هر چند گفته شده که: صندوق رفاه در بازه زماني ١٠ ماهه (از تاريخ ٢٠ مهر ٩١ لغايت ٢٠ مرداد ٩٢)، مبادرت به عقد ١٤ فقره قرارداد سرمايه‌گذاري (با موضوع‌هاي مستقل) به مبلغ ٥١ ميليارد تومان با سه شرکت خاص کرده است. با اين حال بايد ديد در روزهاي آينده مجلس زواياي ناگفته اين پرونده را چطور بررسي خواهد کرد. هر چند اقدامات وزارت علوم را در شفاف سازي اين تخلفات مي توان مثبت ارزيابي کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن