تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816266394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صلاحيت ساخت ساختمان با مهندسان است نه پزشکان/ خدمات مهندسي کاري ارجاعي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۰:۵۱ق.ظ)
رئيس سابق سازمان نظام مهندسي استان البرز: صلاحيت ساخت ساختمان با مهندسان است نه پزشکان/ خدمات مهندسي کاري ارجاعي نيست موج - رئيس سابق سازمان نظام‌مهندسي استان البرز با اشاره به خلأهاي قانوني و لزوم اصلاح قانون نظام‌مهندسي تاکيد کرد: صلاحيت ساخت و نظارت بر ساختمان با مهندسان و متخصصان اين حوزه است نه پزشکان.
به گزارش خبرگزاري موج، محسن خيري، رئيس سابق سازمان نظام‌مهندسي استان البرز، درباره ضرورت اصلاح قانون نظام‌مهندسي ساختمان گفت: زماني که رئيس سازمان نظام‌مهندسي استان البرز بودم با همکاري و مشاوره ديگر همکاران طرح اصلاح قانون نظام‌مهندسي را امضا کردم، اگرچه اين طرح دو فوريتي شده بود، اما؛ نمي‌دانم به چه دلايلي در مجلس تصويب نشد.
وي افزود: تقريبا تمامي روساي سازمان‌هاي نظام‌مهندسي استان‌ها با اين طرح موافق بودند و جاي شگفتي است که اين طرح دو فوريتي به تصويب نرسيد و برگشت داده شد.
مهندس و کارشناس سازمان نظام‌مهندسي استان البرز در تشريح دلايل موافقت خود با اصلاح طرح قانون نظام‌مهندسي اظهار کرد: دوره هيأت مديره و دوره رياست هيأت مديره که سال به سال تعيين مي‌شد، مساله‌اي بود که نسبت به آن مخالفت‌هاي زيادي وجود داشت و منطقي نبود که انتخابات سالانه باشد.
وي با اشاره به طرح اين موضوع از دو سال گذشته افزود: انتخاب بازرس توسط هيأت مديره سازمان نيز از جمله بحث‌هايي بود که وجود داشت، يکي از انتقادها نسبت به اين انتخاب بود، زيرا گروهي معتقد بودند به دليل آنکه بازرس وظيفه نظارت بر عملکرد سازمان را بر عهده دارد نبايد از اعضاي هيأت مديره انتخاب شود.
رئيس سابق سازمان نظام‌مهندسي استان البرز با اشاره به مواد ۳۳، ۳۴ و ۳۵ قانون نظام‌مهندسي به اشکالاتي که در اين مواد وجود دارد، تاکيد کرد و گفت: خدمات مهندسي کاري ارجاعي نيست و در اين حرفه هرکس که توان و مهارت بيشتري دارد، مي‌تواند در مقوله اجرا موفق عمل کند.
خيري درخصوص اين که تشکيل کميته‌اي مشترک از مهندسان و نمايندگان مجلس براي اصلاح قوانين و خلأهاي موجود را مؤثر مي‌دانيد يا خير؟، گفت: اين مساله که مهندسان بتوانند در تصميم‌گيري‌هاي کلان سهمي داشته باشند و نظر خود را به گوش همگان برسانند جزو آرمان‌هاي مهندسان کشور است، اينکه کميته کارگروه و يا تشکلي از بدنه نظام‌مهندسي تشکيل شود و به اين نابساماني‌ها سروسامان منطقي بدهند، پيشنهادي است که مورد پذيرش بسياري از مهندسان است.
وي همچنين در واکنش به تجمع ۲۰ ارديبهشت سال جاري مهندسان جلوي سازمان نظام‌مهندسي استان تهران که خواستار اجراي قوانيني شدند که در آن سازندگان و سرمايه‌گذاران را مکلف کند تا از خدمات مهندسان و متخصصان در اجرا و نظارت بر ساختمان‌ها استفاده کنند، يادآور شد: صلاحيت ساخت و نظارت بر ساختمان با مهندسان است نه به عنوان نمونه پزشکان، همان‌طور که در مورد بيماري‌هاي جسمي نيز بيمار به پزشک مراجعه مي‌کند نه مهندس! با توجه به اين مورد وقتي اجراي کار را بر عهده مهندسان قرار دهند و از ورود افراد غيرمتخصص جلوگيري کنند خودبه‌خود مسائلي که در طي اين مدت ايجاد شده از بين مي‌رود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن