تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803170510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاري محيط زيستي ايران و عراق در بيانيه مشترک دو کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۹:۱۶ق.ظ)
همکاري محيط زيستي ايران و عراق در بيانيه مشترک دو کشور موج - در بيانيه مشترک رؤساي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري عراق که در پايان سفر فؤاد معصوم، رئيس‌جمهور عراق، به تهران منتشر شد، براي نخستين بار بر همکاري محيط زيستي در بيانيه مشترک تاکيد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، در يکي از بندهاي بيانيه مشترک ايران و عراق، طرفين در چارچوب مرزهاي مشترک، در زمينه محيط‌ زيست و مشکلات مربوط به آن همکاري و تبادل اطلاعات خواهند داشت.
در اين بيانيه مشترک که منتشر شد، همچنين آمده است: همکاري‌هاي آموزشي، پژوهشي، ايجاد پارک‌هاي صلح مرزي، همکاري در زمينه حفاظت از تالاب‌ها و تنوع زيستي، کاهش گردوغبار و همکاري در مجامع منطقه‌اي و بين‌المللي براي بهبود محيط‌ زيست در صدر اين همکاري‌ها قرار خواهد گرفت.
در اين بيانيه همچنين آمده است: در ديدار رؤساي جمهور دو کشور، طرفين با تأکيد بر عمق علايق دوستانه و برادرانه، توسعه و گسترش بيش‌ازپيش روابط دوجانبه در تمامي ابعاد آن را در راستاي منافع عاليه دو ملت ارزيابي کرده و بار ديگر عزم جدي و اراده قوي سياسي مشترک را به‌ منظور تحقق ابعاد راهبردي مناسبات في‌مابين اعلام داشتند.
طرفين ضمن تبادل‌نظر در خصوص همکاري‌هاي اقتصادي و تجاري ميان دو کشور، بر ضرورت ارتقاي هر چه بيشتر اين همکاري‌ها و ايجاد بسترهاي لازم جهت فعاليت و حضور پررنگ‌تر بخش‌هاي خصوصي و دولتي تأکيد کرده و توافق نمودند تلاش‌هاي مشترک را به‌منظور رفع نقايص و موانع موجود استمرار بخشند.
رؤساي جمهوري ايران و عراق ضمن احترام و اعلام التزام به‌تمامي توافقات منعقده ميان دو کشور، بر اتخاذ مساعي کامل خويش در راستاي تسريع در اجرايي نمودن آن‌ها تأکيد نموده و با هرگونه مداخله خارجي در روابط دوجانبه خود مخالفت نمودند.
طرفين در چارچوب مرزهاي مشترک، در زمينه محيط‌زيست و مشکلات مربوط به آن همکاري و تبادل اطلاعات خواهند داشت. همکاري‌هاي آموزشي، پژوهشي، ايجاد پارک‌هاي صلح مرزي، همکاري در زمينه حفاظت از تالاب‌ها و تنوع زيستي، کاهش گردوغبار و همکاري در مجامع منطقه‌اي و بين‌المللي براي بهبود محيط‌ زيست در صدر اين همکاري‌ها قرار خواهد گرفت.
در ادامه بيانيه آمده است: طرفين ضمن بررسي مسائل و بحران‌هاي سياسي و امنيتي جاري در سطح منطقه، نگاه و فهم مشترکي نسبت به موضوعات مطرح‌ شده داشته و بر ضرورت استمرار رايزني‌هاي دوجانبه و چند جانبه براي عبور از چالش‌هاي امنيتي و تقويت مناسبات منطقه‌اي تأکيد نمودند.
دکتر روحاني و فؤاد معصوم همچنين خطر تروريسم و افراطي‌گري را مهم‌ترين چالش پيش روي منطقه و جهان توصيف نموده و ضمن تقبيح به‌کارگيري ابزاري از تروريسم به‌منظور دستيابي به اهداف سياسي، ضرورت همکاري مسوولانه همه طرف‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي در مقابله با همه اشکال تروريسم را مورد تأکيد قراردادند.
طرفين بر لزوم تلاش مشترک و جلب مشارکت‌هاي مثبت کشورهاي منطقه به‌ منظور يافتن راه‌حل‌هاي سياسي و راهکارهاي مسالمت‌آميز براي بحران‌هاي منطقه‌اي به‌ دور از مداخلات نظامي و سياسي در امور داخلي کشورهاي منطقه تأکيد کردند.
رؤساي جمهوري ايران و عراق با اظهار نگراني از تحولات جاري در يمن، بر ضرورت آتش‌بس و متوقف شدن فوري حملات نظامي خارجي به اين کشور و رفع محاصره از آن به‌ منظور ارسال سريع کمک‌هاي انساني تأکيد کرده و خواستار آغاز فوري گفت و گوي ملي براي تشکيل دولتي جديد در يمن منطبق با اراده مردم اين کشور شدند.
روحاني و فؤاد معصوم، استمرار بحران در سوريه و حملات گروهک‌هاي تروريستي در اين کشور را خطري بزرگ براي ثبات و امنيت منطقه ارزيابي کرده و بر لزوم اهتمام مسوولانه جامعه بين‌المللي نسبت به تحولات اين کشور و تشويق همه نيروهاي ملي براي گفت و گو و دستيابي به راهکار سياسي سوري-سوري تأکيد کردند.
در پايان اين بيانيه مشترک تصريح‌ شده است: جمهوري اسلامي ايران بار ديگر حمايت همه‌ جانبه خود را از دولت و ملت عراق در مقابله با تروريسم مورد تأکيد قرارداد و از همه طرف‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي خواست درروند مبارزه عليه تروريسم، به‌ طور مؤثر و مسوولانه در کنار عراق قرار گيرند.
در اين راستا طرف عراقي نيز مراتب تشکر و تقدير خود را از کمک‌هاي صادقانه، مؤثر و به‌ موقع جمهوري اسلامي ايران از عراق در مقابله با تروريسم و نابودي آن اعلام کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن