تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813049504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهیدی که موفق به دریافت مدال رشادت و لیاقت شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد(10) شهیدی که موفق به دریافت مدال رشادت و لیاقت شد سنندج ایرنا- شهید هوشنگ ورمقانی به خاطر ایثار و شجاعتی که در راه مبارزه با گروهک ها نشان داد، موفق به دریافت مدال رشادت و لیاقت از دست فرمانده وقت لشکر28 پیاده کردستان شد.


به گزارش ایرنا، شهید هوشنگ ورمقانی در سال 1338 در روستای ورمقان در شهرستان سنقر به دنیا آمد و تا پایان مقطع متوسطه در این شهرستان درس خواند و در اوایل سال 1358 در جهاد سازندگی شهرستان قروه به خدمت محرومان همت گماشت.
در اواخر همان سال یعنی همزمان با پیدایش گروهک های ضد انقلاب در منطقه کردستان به خدمت مقدس سربازی رفت و تمام مدت دو سال را در لشکر 28 پیاده کردستان خدمت کرد.
شهید ورمقانی به خاطر ایثار و شجاعتی که در راه مبارزه با گروهک ها نشان داد، موفق به دریافت مدال رشادت و لیاقت از دست فرمانده وقت لشکر شد و در سال 1360 به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان قروه در آمد.
در همان آغاز ورود به عنوان فرمانده گردان ویژه نیروهای اعزامی از شهرستان قروه در نبرد با رژیم بعث عراق بخشی از جبهه قصر شیرین را تحویل گرفت و در این پست خدمات شایانی ارائه داد.
این شهید بزرگوار مدتی بعد به عنوان مسوول گزینش سپاه شهرستان قروه منصوب شد و پس از آن فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخش دهگلان را به عهده گرفت.
در سال 1361 ازدواج کرد که ثمره این ازدواج سه فرزند پسر و یک فرزند دختر است و در سال 1364 بنا به در خواست فرمانده تیپ بیت المقدس به آن یگان ماموریت یافت و تا پایان جنگ تحمیلی به عنوان جانشین ستاد و فرمانده پایگاه این تیپ در جبهه های جنوب و جزیره مجنون در کمال خلوص و شجاعت به مبارزه پرداخت.
در سال 1368 برای گذراندن دوره دافوس به دانشگاه امام حسین (ع) درتهران رفت، در آن دوره هم به عنوان دانشجوی ممتاز انتخاب شد و بعد از دوره دافوس به عنوان یکی از ارکان تیپ بیت المقدس در طراحی برنامه های رزمی و ستادی نقش کلیدی و به سزایی ایفا کرد.
در سال 1371 به سمت مسوول بازرسی و فرمانده یگان ویژه قرارگاه استانی شهید شهرامفر منصوب شد و در سال 1373 به عنوان پاسدار شایسته و در سال 1374 به عنوان پاسدار نمونه نیروی زمینی سپاه معرفی شد.
آن انسان نمونه سر انجام در غروب روز جمعه اول تیر ماه سال 1375 در محور قهر آباد سقز در کمین نیروهای ضد انقلاب افتاد و پس از 45 دقیقه مبارزه شجاعانه با آنها همراه با همرزم دلاور خود بسیجی عبدالرحمان مهربانی به فیض عظیم شهادت نایل شد.ک/3
7348/3033



26/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن