تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798333048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکید چین و هند بر گسترش مناسبات باثبات و کاهش اختلافات


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تاکید چین و هند بر گسترش مناسبات باثبات و کاهش اختلافات پکن - ایرنا - نخست وزیران چین و هند تصریح کردند که به رغم وجود اختلافات میان دو کشور، آنان علائق و اشتراکات زیادی دارند که می توانند با اتکای به آن موانع پیش رو را بردارند.


به گزارش ایرنا، سفر «مودی» به چین که کمتر از یک سال از به قدرت رسیدن او در هند انجام شد، منعکس کننده تلاش برای بهبود روابط بین دو کشور پرجمعیت در جهان است هر چند که آنها رقابتی مداوم و نظام های سیاسی متناقض با یکدیگر دارند.
او که در نخستن روز سفر خود به چین در شهر «شی ان» مرکز استان شانگهای و زادگاه «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین شد و از سوی او مورد استقبال قرار گرفت، شب گذشته میهمان «لی کچیانگ» همتای چینی خود در تالار بزرگ خلق بود.
«لی کچیانگ» نخست وزیر چین در این دیدار به صراحت اعلام کرد که میان دو کشور اختلافاتی وجود دارد اما او تصریح کرده است که اشتراکات دو کشور بیشتر است و آنان می توانند از اراده و عقل سیاسی کافی برای حل مسائل حساس بین یکدیگر استفاده کنند.
از سوی دیگر، «نارندرا مودی» نخست وزیر هند نیز از چین خواسته است تا در رهیافت های خود تجدید نظر کند و به باور روزنامه «ساوت چاینا» چاپ هنگ کنگ، مقصود نخست وزیر هند از تغییر رویه دولت چین، به اختلافات مرزی دو کشور و مسایل سیاسی دیگر مرتبط می شود.
در حالی که هند و چین یک بار در سال 1962 به دلیل همین اختلافات مرزی درگیر شده اند مذاکرات آنها در یک دهه گذشته هم تغییری در روند منازعات ایجاد نکرده است.
بخشی از اختلاف دو کشور ناشی از حمایت های هند از «دالایی لاما» است که چین او را یک جدایی طلب می داند که می خواهد استقلال تبت را از چین بدست آورد که دولت در تبعیدش را در «دارماسالا» هند ایجاد کرده است.
در همین حال روابط تجاری دو طرف هم برای هند دردسر شده است.
هر چند چین بزرگترین شریک تجاری هند محسوب می شود و دو کشور 70 میلیارد دلار ارزش تبادلات تجاری دارند اما کسری تجاری هند از یک میلیارد در یک دهه قبل در برابر چین به 38 میلیارد دلار افزایش داشته است.
با این حال هند می گوید که چین باید با سرمایه گذاری های بیشتر در فن آوری اطلاع رسانی و بخش های مالی و زیرساختی، به کاهش کسری تجاری این کشور کمک کند.
«مودی» به نخست وزیر چین گفت که پکن باید در برخی از رهیافت های خود که دو کشور را از هم دور نگهداشته و مانع گسترش روابط آنهاست، تجدید نظر نماید.
وی گفت که بر خلاف این روند چین باید نگرش درازمدت و راهبردی به روابط با هند داشته باشد.
وی اعتراض کرد که روابط دو کشور در یک دهه گذشته پیچیدگی هایی داشته و روند توسعه مناسبات با همین معضلات همراه بوده است.
به گفته نخست وزیر هند دو کشور بزرگ آسیا باید یک مسیر جدید برای مناسبات تعریف کنند و برای دنیا یک نیروی خوب باشند.
نخست وزیر چین گفت که دو طرف باید برای اختلافات مرزی راه حلی عادلانه پیدا کنند.
نخست وزیران چین و هند پس از این ملاقات در مراسم امضای 24 سند همکاری در باره هوا و فضا، گردشگری، ساخت راه آهن و همچنین گشایش دو کنسولگری در «چنای» و «چنگدو» حضور یافتند که ارزش این قراردادها نزدیک به 10 میلیارد دلار برآورد شده است.
به نظر می رسد «مودی» در این سفر به هدف خود که جلب سرمایه گذاری چینی ها برای اجرای طرح های زیرساختی و تولیدی در کشورش بوده، دست یافته باشد.
امضای این قرادادها در حالی صورت گرفت که هند پیشتر به اقدام چین برای برنامه سرمایه گذاری 46 میلیارد دلاری به منظور ایجاد کوریدور اقتصادی که غرب چین را از طریق کشمیر به دریای عرب متصل می کند، اعتراض کرده بود.
چین هند را بازار عمده ای برای فراورده های خود می بیند و هند می خواهد، به عنوان بخشی از تلاش برای کاهش کسری موازنه تجارتی 48 میلیارد دلاری با چین، دسترسی بیشتری به بازارهای آن پیدا کند.
با این حال هند اکنون یکی از اعضای موسس بانک زیرساختی سرمایه گذاری آسیایی چین است و پکن نمی خواهد منازعاتی از این دست مانع گسترش تبادلات اقتصادی آنها شود.
نخست وزیر هند همچنین روز گذشته - جمعه - به دانشگاه «چینگ هوا» در پکن رفت و در میان اساتید و دانشجویان از دمکراسی و اینکه دمکراسی و جوانان دارایی های هند محسوب می شوند، سخن گفت.
وی گفت که هند یک میلیارد و 200 میلیون نفر جمعیت دارد که 800 میلیون نفر از آنها جوانان زیر 35 سال هستند.
براساس اعلام رسانه های چین، «نارندرا مودای» امروز و در آخرین روز سفر خود به چین، به شانگهای می رود تا در مجمع تجاری و بازرگانی چین و هند در این شهر بندری شرکت و سخنرانی کند.
آساق*231*1597



26/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن