تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820638896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراضات در چین و ژاپن به لایحه نظامی دولت «شینزو آبه»


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اعتراضات در چین و ژاپن به لایحه نظامی دولت «شینزو آبه» پکن - ایرنا - در حالی که دولت ژاپن لایحه اعزام نیروی نظامی به خارج از مرزهای این کشور را تصویب و در اختیار مجلس قرار داده، چین به این کشور هشدار داده است که به دوران تجاوز تاریخی بازنگردد.


به گزارش ایرنا، اعتراضات در چین در حالی صورت می گیرد که مردم در ژاپن هم به این لایحه واکنش نشان داده و با برپایی تظاهرات گسترده آن را باعث برهم خوردن صلح و ثبات منطقه دانسته اند.
«هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین عصر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران از توکیو خواسته است به روند صلح در آسیا احترام گذاشته و تاریخ را خوب بازنگری کند.
چین که خود را قربانی تجاوزات جنگی ژاپن در جنگ جهانی دوم می داند به دولت آن کشور توصیه کرده است مسیر تاریخی گذشته را تکرار نکند.
سخنگوی وزارت خارجه چین خاطرنشان کرد که آسیا به صلح و ثبات نیاز دارد در صورتی که اقدامات ژاپن برای منطقه مشکل ساز شده است.
موضوع تصویب لایحه نظامی (لوایح امنیتی) ژاپن در رسانه های چین نیز بازتاب داشت و روزنامه گلوبال تایمز چین نیز در گزارشی نوشت: بعید به نظر می رسد که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن از مسیری که انتخاب کرده است روی بگرداند لذا چین باید خود را برای مقابله با این تحولات آماده کند.
دولت ژاپن روز پنجشنبه گذشته لوایحی را تصویب کرد که قانون امنیت ملی این کشور را مورد تجدید نظر قرار می دهد و بر اساس آن نیروهای نظامی ویژه این کشور موسوم به «دفاع از خود» می توانند در صورت لزوم خارج از مرزهای ژاپن عملیات نظامی انجام دهند.
چین نگران است این نیروها در دریای شرقی که مورد منازعه دو کشور است، مشکل آفرین شوند.
همزمان گزارش شده است که صدها ژاپنی معترض امروز نیز در مقابل نهاد نخست وزیری این کشور در توکیو جمع شده و به این اقدام دولت اعتراض کرده اند.
گزارش ها حاکی است که مجموع معترضان بیش از 30 هزار نفر هستند و آنان با برپایی گردهمایی در نقاط مختلف کشور، شعارهایی علیه دولت سرداده اند.
این تظاهرات طی دو روز گذشته نیز در توکیو و دیگر شهرهای ژاپن برگزار شده بود.
بر اساس لایحه امنیتی دولت ژاپن، نیروهای نظامی این کشور در صورت لزوم، حمایت های عملیاتی در اختیار آمریکا قرار خواهند داد.
این قوانین شامل یک لایحه دائمی جدید و اصلاحیه ماده 10 قانون اساسی فعلی است که موجب تقویت نقش نظامی «نیروهای دفاع از خود» ژاپن خواهد شد.
برای مثال، به موجب این لایحه ها، محدودیت جغرافیایی برای فعالیت نظامیان ژاپنی برداشته خواهد شد و برای نخستین بار از زمان جنگ جهانی دوم آنان خواهند توانست در شرایط خاص از متحد امنیتی خود بویژه آمریکا دفاع کنند.
چاینا نیوز گزارش کرده است که بیش از 50 درصد از ژاپنی ها مخالف این همکاری ها هستند.
لوایح امنیتی دولت ژاپن در پی موافقت اعضای حزب حاکم «لیبرال دموکرات» و هم پیمانش «کمیتو» با طرح دولت در این خصوص حاصل شده است.
آساق*231*1597



25/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن